для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru
Для полноценной работы сайта включите в вашем браузере поддержку JavaScript. В противном случае многие функции сайта будут недоступны.

Дві мови – одна ворожнеча.

Дві мови – одна ворожнеча.
Існує довід який дуже люблять представники російськомовної громади України – мовляв у світі є багато держав з двома та більшою кількістю державних мов, чому ж тоді україномовні виступають проти другої державної російської? Карколомних доводів задля обґрунтування  всіх «за та «проти» вже сказано чимало. При цьому вкрай рідко чутно такий довід – відмовляючи російськомовним у визнанні російської другою державною, українці банально захищають свою мову від остаточного знищення у майбутньому.
 
Мовно-культурне протистояння існує завжди і по всьому світові. В умовах глобалізації мова країни що має більш сильну культурну індустрію (і як наслідок – кращу рекламу своєї економіки) намагається витіснити національну мову в медійної середовищі певної держави. Якщо держава не чинить опір – невдовзі вона говоритиме мовою «медійного окупанта». Прикладів цьому – безліч.
 
У Ірландії національна ірландська мова має конкурувати з англійською - мовою за якою стоять Англія та США. Нині навіть за офіційною статистикою, особи що володіють ірландською складають 1/4 населення країни і тенденції до збільшення їхнього числа не спостерігається попри всі намагання уряду. Не попишеш – демократія. Хочеш аби твоя національна мова виживала – мусиш конкурувати з британським телебаченням та Голівудом. Якщо пуп не розв’яжеться.
 
Мовне питання – довічний камінь спотикання у Бельгії. Нідерландомовна Фландрія витрачає шалені кошти на підтримку своєї національної ідентичності, але нічого не може зробити з франкомовною Валонією. Складно поширювати на Валонію нідерландську мову, маючи у конкурентах медіапростір і кіноіндустрію цілої Франції.
 
Сама Франція чинить шалений опір британізації свого культурного простору. Щороку Франція витрачає до 4 млрд євро на популяризацію в світі своєї культури. Витрачає успішно – романи Олександра Дюма читає вся планета, а Крістіан Клав’є, П’єр Рішар та Жерар Депардьє – зірки світового рівня. Заходами культурними Франція не обмежується – за використання англіцизмів у громадських місцях француз може на півроку потрапити за грати. Ідеться про демократичну (!) країну, гадаю ніхто не сумнівається?!
 
А от українці не можуть собі дозволити витрачати великі кошти на підтримку своєї мови. Українці не мають адміністративних важелів, аби зупинити русифікацію своїх дітей. А русифікація триває – тільки лицемір буде стверджувати протилежне. Справа не в якійсь активності росіян, нинішня Росія навпаки зробила все можливе аби російська не тільки не поширювалася у світі, а ще й зникла б з побуту навіть у кількох російських регіонах (Дагестан, Чечня, Тива). Про Молдавію, Грузію та Казахстан – марно казати.
 
Русифікація, як і заводи, і ГТС нам залишилася у спадок від совка. Перелічувати всі її складові довго та й не потрібно. Варто виділити тільки дві – створення українській іміджу «мови села», а російській – престижного щаблю. Ви чули колись аби у Львові чи Києві людині казали: «Та годі кацапською белькотати – говори нормально!» Не чули? А ви поговоріть українською у Луганську чи в Криму – дізнаєтеся яка мова є «нормальною» і чому. Нам кажуть про утиск російської? Та в кількох регіонах України відбувається справжній моральний і фізичний геноцид україномовних громадян! Це – ознака демократії?!
 
Що станеться якщо російська таки стане другою державною? А станеться те що частина нині ще україномовних (точніше – суржикомовних) громадян таки остаточно стане російськомовними. На Сході українська перетвориться на тимчасово неприємність часів навчання у школі. Західна натомість упреться до останнього і продовжить спілкуватись українською. А Центральна? Судячи з останніх подій – Центральна долучиться до Західної. Дитині зрозуміло, друга державна потрібна рускоязичним не для збереження російської – для того аби не говорити українською. Тож закріпивши статус своєї мови законом, вони вдадуться до подальшої русифікації українців. Тут третього не дано, або – або.
 
Вже зараз є фірми з яких викинули усіх російськомовних – у дончаків хай роботи пошукають. Вже зараз трапляються випадки коли сім’ї розсварюються в дим, через те що син чи дочка, живучи в місті «зкацапилися» - перейшли в щоденному спілкуванні на російську. А далі? А далі розкол між україномовними та русскоязичними буде тільки поглиблюватися. Так само як баски в Іспанії іспанську знають, але не вживають (або кавказці у Росії - російську), так само українці будуть вправлятися в побутовому націоналізмі. Особливо – молодь, вона такі ігри любить. Вже зараз молодь всупереч волі влади влаштовує фестивалі українських рок-груп, гайдамацьких та повстанських пісень, тощо. В який розсадник націоналізму перетворяться ВУЗи Центральної України в рази появи «другої державної» - моторошно собі уявити.
 
Адміністративних важелів для зупинки цієї хвилі держава не має – вибачте шановні, сталінізим лишився у минулому. Демократія має свої прикрі боки навіть у Росії – там можуть формувати НАШИстський путінюгенд на озері Селігер, але заткнути пельку Євгенії Чіриковій, Олексію Навальному та Юрію Шевчуку, Кремлеві нині несила. А Україна на щастя – не Росія.
 
Прийняття другої державної не зніме проблеми – воно її тільки поглибить. Для українця російськомовний стане особою яка краде в українця його душу – зазіхає на його ідентичність та воліє знищити мову його народу. Слова «рускоязичний» і «ворог» для багатьох українців стануть синонімами.
 
Держава отримає дві мови і одну ворожнечу. Довічну.
 
Чи розуміють це рускоязичниє? Чи є спосіб виправити цю ворожнечу? Чи можливо прийти до якогось спільного варіанту вирішення проблеми? Про це – у наступній статті.
 
Дмитро Калинчук

© Дракон [27.02.2011] | Рейтинг: 41.2/72 | Переглядів: 4035

2 3 4 5 41.2/72




Коментарі

1 2 3 4 5 ... 10   »
27.02.2011 00:47:17
Абсолютно весь текст высосан из пальца. По логике автора все народы типа Украины , Норвегии , Швеции , Венгрии , Беларуси , Чехии... потеряют свой язык потому как не смогут тягаться с "мировыми" языками  английским , французским , испанским , немецким... Но ведь это первостатейная глупость !
В условиях глобализации "местные" (в том числе и украинский) языки займут свою ЕСТЕСТВЕННУЮ среду обитания , а среда эта не будет постоянна во времени. Вопрос языка вообще не актуален в нынешней Украине , а , учитывая скорую федерализацию , вопрос этот опустится на местный уровень и , надеюсь , спокойно умрёт.
А пока как альтернативу вношу следующее предложение :
объявить государственными языками в Украине украинский и английский (французский , немецкий , итальянский , фарси) нужное подчеркнуть. Думаю на этом дискуссии о русском языке в Украине тут же закончатся.
Не згоден Згоден  Підтримка: 26%(10/38)

27.02.2011 00:55:42
ExcellentlyExcellently5   ukr
Не згоден Згоден  Підтримка: 83%(19/23)

27.02.2011 01:00:51
В Санбюль.
Не згоден Згоден  Підтримка: 74%(20/27)

VOL

VOL
27.02.2011 01:28:44

fucker 26.02.2011 17:47:17
объявить государственными языками в Украине украинский и английский

Ось це й може дати можливість відірватися від Москви й забути про російську мову...
Не згоден Згоден  Підтримка: 78%(18/23)

27.02.2011 01:41:18
Если в СССР старались проводить ханжескую политику (вроде как можно говорить на своём языке, но для продвижения по карьерной лестнице необходим русский), то в Украине это вообще гротеск какой-то! Нельзя заставлять людей что-то делать. Надо их ЗАИНТЕРЕСОВАТЬ. Посмотрим, как меня заинтересовали? Книги на украинском если и издаются, то малыми тиражами и определённой направленности (фантастику, детективы и т.д. я не видел). Лично мне писать об УПА, Бандере и Л. Украинке не интересно. А остальное банально не издают. Гонорары -- об этом говорить стыдно. Стало быть, чтобы иметь возможность получать что-то приличное за свой труд, я должен писать или на русском, или на английском. Мне проще на русском. Россия, когда начала развивать книгоиздательство, объявила налоговые каникулы издателям. Хоть кто-то из наших националистов подал такой законопроект в Раду? Когда? Почему я не видел? Стало быть, языком молоть и призывать к патриотизму -- это научились. А делать что-то реальное -- нет. Ну и о чём тогда речь?
 
Т.е. -- меня не заинтересовали. Точно так же не заинтересовали инженеров (терминологии просто нету, а создавать бесплатно никто не будет). Врачей (пациент должен понимать врача, а врач должен понимать справочную литературу, которой нету). И всех прочих. Может сперва разработать некоторый набор мер, который должен будет заинтересовать людей в использовании украинского, а не уподобляясь коммунистам бросать в пространство лозунги и страшилки о гибели языка и государства?
Не згоден Згоден  Підтримка: 46%(17/37)

27.02.2011 01:45:49
smile3 - ОК - але на тижні - вже стало абсолютно зрозуміло - що Януковщ вибрав ніби-то популістсько-псевдо-реформаторську-псевдолемократичну лінію - то питанння двомовності можна спокійно похоронити навіки...
 
Smoking - стаття хороша - але - вже неактуальна...
 
Не згоден Згоден  Підтримка: 44%(4/9)

27.02.2011 01:55:41
Прийняття другої державної не зніме проблеми – воно її тільки поглибить. Для українця російськомовний стане особою яка краде в українця його душу – зазіхає на його ідентичність та воліє знищити мову його народу. Слова «рускоязичний» і «ворог» для багатьох українців стануть синонімами.
friends
Не згоден Згоден  Підтримка: 86%(19/22)

27.02.2011 01:57:20
Влад Виногоров 27.02.2011 01:41:18
Т.е. -- меня не заинтересовали. Точно так же не заинтересовали инженеров (терминологии просто нету, а создавать бесплатно никто не будет). Врачей (пациент должен понимать врача, а врач должен понимать справочную литературу, которой нету). И всех прочих.
Not so Спецы издали кучу словарей. Инфа - 100%
Востаннє редаговано Andy ms 27.02.2011 01:58:19
Не згоден Згоден  Підтримка: 87%(20/23)

27.02.2011 02:00:38

Colonello 27.02.2011 01:45:49
- ОК - але на тижні - вже стало абсолютно зрозуміло - що Януковщ вибрав ніби-то популістсько-псевдо-реформаторську-псевдолемократичну лінію - то питанння двомовності можна спокійно похоронити навіки...
 
- стаття хороша - але - вже неактуальна...
 
Я теж так думав, але... Роз'єднавчий фактор буде періодично ін'єктуватися спільнотіAttention
Не згоден Згоден  Підтримка: 86%(12/14)

27.02.2011 02:50:02
Влад Виногоров 27.02.2011 01:41:18
Нельзя заставлять людей что-то делать. Надо их ЗАИНТЕРЕСОВАТЬ. Посмотрим, как меня заинтересовали?
 
...
 
Может сперва разработать некоторый набор мер, который должен будет заинтересовать людей в использовании украинского, а не уподобляясь коммунистам бросать в пространство лозунги и страшилки о гибели языка и государства?

Чому не можна заставити? Ще й як! smile3 Звісно, річ не йде про кнут та дибу, річ йде про законодавчі вимоги приміром до реклами. До будь-якої проблеми потрібно підходити комплексно, використовуючи всі методи її вирішення. А не лише деякі. І потім, "бросать в пространство лозунги и страшилки" (перефразовуючи - попереджати небайдужих про загрозу) не меньш потрібно ніж зацікавлювати людей мовою, тому я вашого протиставлення одного іншому не зовсім розумію. Потрібно звісно не всім, лише небайдужим. Тобто тим, кого зацікавлювати потреби немає, тим для кого мова як частина культури вже є цінністтю сама по собі. Не знаю, чи відносите ви до таких себе. Але навіть якщо й ні, то розуміти повинні що є люди для яких це питання не абстрактна тема для роздумів а пряма загроза їх та їніх дітей існуванню. Сподіваюся...
Не згоден Згоден  Підтримка: 80%(12/15)

27.02.2011 04:23:09

  Кто про что, а наши ... всё туда же!
Тут хата горит, а им визерунки на печи недомалёваны..
 
Подрядились властям подыгрывать, дымовую завесу раздувать.. Да больше, отпугивать обывателя от демократических движений.Нормальный человек вряд ли пойдёт в партию, где на виду в руководстве - озабоченные, других, более насущных проблем в упор не замечающие. Понятно, что эти люди  либо клинические идиоты, не способные расставить приоритеты, либо провокаторы. Скорее, ансамбль. Находиться среди таких опасно, в т.ч. для душевного здоровья.
 
Влад Виногоров 27.02.2011 01:41:18
Россия, когда начала развивать книгоиздательство, объявила налоговые каникулы издателям. Хоть кто-то из наших националистов подал такой законопроект в Раду?

Наши подали другой законопроект - увеличить пошлину на печатную продукцию! Якобы с целью защиты отечественного производителя.. На самом деле - ограничить доступ нищающего народа к грамоте. Нашим властям и их шестёркам из нациков образованные в стране не нужны! Быдлу же достаточно сериалов, блатняка и ток-шоу.
 
Т.н. Украинская интеллигенция не способна ни на что, тем более мешки ворочать. Проще всего изображать видимость кипучей деятельности вокруг языка - и заметно, и безопасно. Даже если не проплачено..
Не згоден Згоден  Підтримка: 65%(17/26)

27.02.2011 06:49:50
Фландрія витрачає шалені кошти на підтримку своєї націоSo-so
за використання англіцизмів у громадських місцях француз може на півроку потрапити за гратиshok
є фірми з яких викинули усіх російськомовних – у дончаків хай роботи пошукають.patientHorns
 
http://www.myukrainci.com/book22/page2.html  ...это вынос мозговsuicide_fool-edit
Востаннє редаговано Kraftwerk 27.02.2011 07:23:09
Не згоден Згоден  Підтримка: 30%(3/10)

27.02.2011 07:13:14
Дапашливы - Учите Украинский и не пипите мозги. Не можете выучить - значит умственно отсталые.
rofl
Не згоден Згоден  Підтримка: 78%(21/27)

27.02.2011 08:51:26
Авторе! Я завжди стримуюсь, коли бачу граматичні, стилістичні, орфографічні помилки і кальки з російської, тому що первина саме думка автора. Але тут втриматись неможливо. Коли вже пишете про українську мову українською, робіть це правильно.
Доводы = докази
довічний камінь спотикання  
стилістично правильно "вічний". "Довічний" - це коли назавжди, починаючи з чинного моменту. Про коми взагалі мовчу.
А тепер по суті - проблема, власне, не в українізації або русифікації. Справа в тому, що проблема ця витягнута з побутового рівня на державний. Дуже нагадує війну гостроконечників і тупоконечників. А тепер іде безуспішна боротьба з наслідками. Ще гірше, що мовна карта успішно розігрується політиками на виборах. А Ви їм - допомагаєте. Ви, пане, провокатор. Замість того, щоб надавати увагу справжнім проблемам держави - економіка, пенсії, охорона здоров"я, житло, комунальна система, проблеми освіти - скубуться через мову ...
Для вирішення проблеми є засіб - при використанні політиком слова "мова" - саджати його у холодну на 30 діб. І подвоювати строк після кожного повторення.
Не згоден Згоден  Підтримка: 71%(22/31)

27.02.2011 09:41:28
В державі Україна державною мовою має бути УКРАЇНСЬКА мова. Це не може бути предметом обговорення. Крапка Attention
Не згоден Згоден  Підтримка: 83%(25/30)

27.02.2011 09:41:30
Статья совершенно нормальная, проблема есть и ее надо решать. Но для этого надо просто работать. К сожалению были только одиночные попытки со стороны государства... Я сам когда-то  участвовал в разработке ДСТУ (ГОСТы Украины). Терминология тоже есть (Владу В).  Нет целенаправленной политики...
 
Очень  небольшая дискуссия под этой статьей  показывает важность этого вопроса, но у многих,  в высказываниях,  сразу наблюдается некоторая истеричность и неприятие точки зрения другогоbiggrin. Уважаемые, когда у вас выходит из строя автомобиль, возможно в первый момент вы вспомните все матерные слова, но дальше вы просто  сами начнете его  ремонтировать или  отправитесь на СТО...  Эмоции при решении любого вопроса мало помогают biggrin
 
Но даже из этой дискуссии вырисовываются основные пункты программы по решению языковой проблемы. Для политиков действительно разумно применить кардинальный метод "при використанні політиком слова "мова" - саджати його у холодну на 30 діб. "(AlexLoL) girl_hospital Другим способом их уже трудно заставить прекратить манипуляции вокруг этого вопроса . Причем это касается не только регионалов и коммунистовt2443
 
Востаннє редаговано Sumerky 27.02.2011 09:42:58
Не згоден Згоден  Підтримка: 80%(16/20)

27.02.2011 09:43:14

AlexLoL 27.02.2011 08:51:26
Для вирішення проблеми є засіб - при використанні політиком слова "мова" - саджати його у холодну на 30 діб. І подвоювати строк після кожного повторення.

Excellently
Не згоден Згоден  Підтримка: 92%(12/13)

27.02.2011 09:45:46
Все правильно:
1. Запретить все языки, кроме мовы.
2. Отстреливать или стерилизовать всех носителей чуждых языков.
3. Поэта Чехова читать тiльки в перекладi.
4. Фильтровать теле- и радиопередачи, чтобы не видели, что люди с другим языком могут жить лучше.
5. Закрыть границы и сузить весь мир до размеров нашего села.
6. Здравствуй, средневековье.
Не згоден Згоден  Підтримка: 28%(11/40)

27.02.2011 09:52:22
NEAR
 
Вот прекрасный пример нагнетания и манипуляций вокруг этого вопроса ... А причины уважаемый?patient
Не згоден Згоден  Підтримка: 77%(17/22)

27.02.2011 10:09:52
po_novoj
Не згоден Згоден  Підтримка: 25%(5/20)

1 2 3 4 5 ... 10   »






Загрузка...


programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2019 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Будь ласка, увійдіть за допомогою
Facebook-login