пароль
пам’ятати
[uk] ru

Українські автомобілісти працюють на донецький «Альтком»

Вывеска-указатель в аэропорту Донецка написана на
Головна суть ліберальних економічних реформ полягає в формування умов для розвитку ринкових відносин. Для постсоціалістичних країн такі реформи проходять болісно, адже сформована ринком ціна зазвичай більш висока за дотаційну. Однак суцільне й перманентне подорожчання товарів та послуг зовсім не означає, що реформи відбуваються правильно. Теперішній «уряд професіоналів» на чолі з видатним спеціалістом «маркшейдерських наук» тільки те й робить, що провокує чергове подорожчання та піднімає тарифи, однак при цьому Україна все далі відкочується від справжніх ринкових відносин. Вони передбачають вільну конкуренцію, а наші громадяни все більше й більше відчувають на собі монополію олігархів та вищих державних чиновників, до того ж примножену совковими адміністративними втручаннями у ринок.
Всі «реформи» уряду Януковича-Азарова зводяться до простих дій – підняти та відняти. Це стосується навіть тих нововведень, які, на перший погляд, здаються передовими та європейськими. Спочатку у багатьох автолюбителів була певна ейфорія з приводу відміни обов’язкового проходження техогляду, але тепер вона почала спадати. Бо насправді автодорожній збір нікуди не дівся – він закладений в акцизи на пальне, і цьому може порадіти хіба що якийсь пенсіонер, який раз на місяць їздить на дачу на своєму потриманому авто. Тим частіше ти їдеш, тим більша сума твого автодорожнього збору, який, до того ж, був введений на півроку раніше за відміну обов’язкового техогляду.
Але головна «принада» акцизів полягає в тому, що їх можна постійно збільшувати. Дурну новину цього разу озвучив віце-прем’єр, міністр транспорту та інфраструктури Борис Колесніков. Спочатку він вщент розкритикував поданий урядом проект державного бюджету, а потім не примусив народ довго думати над справжніми мотивами цієї критики й озвучив свої побажання щодо наповнення дохідної частини держбюджету. Очолюване колишнім м’ясником донецького ринку міністерство запропонувало передбачити в проекті Закону України Про державний бюджет на 2012 рік збільшення з 1 січня 2012 року чинних ставок акцизного збору на бензини і дизельне паливо до 200 євро за тону і до 120 євро за тону відповідно. Автори пропозиції обрахували, що зростання акцизів дозволить отримати додатково 4,36 млрд. грн. до бюджету, які будуть направлені на збільшення фінансування автодорожнього комплексу України.
Озвучена Колесніковим пропозиція неприємна, з якого боку не глянь. По-перше, викликає обурення сам факт підвищення акцизів, що на ділі означатиме підвищення цін на пальне, а з ними зросте вартість перевезень та остаточна ціна всіх товарів. Тобто, станеться черговий інфляційний скачок. По-друге, Укравтодор мав би відзвітувати, скільки додаткових коштів він отримав від введення акцизу замість техогляду, і як він їх витратив. А, по-третє, від чергового подорожчання виграє не стільки Укравтодор, скільки донецька компанія «Дорожнє будівництво «Альтком», яка останніми роками стала ледве не монополістом в сфері будівництва та реконструкції автодоріг за державний бюджет.
Як повідомляє сайт компанії, ТОВ “Дорожнє будівництво “Альтком” відповідало за будівництво траси Київ-Одеса на ділянках, що знаходяться в Черкаській, Миколаївській, Одеській областях. Крім того, воно виконувало і виконує роботи з реконструкції на ділянках Львів — Краковець, Київ – Харків – Довжанський, Харків — Щербаківка, Слов’янськ – Донецьк — Маріуполь, Донецьк – Запоріжжя та на багатьох інших ділянках. Тож можна з упевненістю сказати, що і наступного року одним з головних генпідрядників Укравтодору буде саме ця донецька компанія, яка не є чужою для Бориса Колеснікова.
Взагалі-то, відповідно до українського законодавства визначення підрядників для виконання робіт та послуг за бюджетні кошти мало б відбуватися через тендерні процедури. Однак, прикриваючись необхідністю підготовки до проведення Євро-2012, усі роботи, що проводяться в її рамках, звільнені від тендеру. У що це перетворюється можемо побачити на прикладі реконструкції автодороги Львів – Краковець, про яку багато писали ЗМІ. Нагадаємо, що наприкінці жовтня 2010 року «Вісник державних закупівель повідомив», що львівський облавтодор оголосив застосування процедури закупівлі в одного учасника тендеру щодо будівництва нової автомобільної дороги Львів-Краковець протяжністю 84,4 кілометри. Оголошена вартість проекту склала 1 млрд. 419 млн. грн. Підряд отримала компанія «Альтком».
Через декілька тижнів ціна проекту зросла до 3,4 млрд., а вже 21 січня 2011 року офіційний сайт Нацагенства з підготовки Євро-2012 з посиланням на керівника львівського облавтодору повідомив, що вартість будівництва ділянки Львів-Краковець досягла вже чотирьох мільярдів гривень. Нескладні розрахунки показують, що вартість одного кілометра дороги складає приблизно 47, 4 млн. грн. Майже як в Данії, де середня ціна будівництва одного кілометру автобану не перевищує 5 млн. євро. Є країни, де ця вартість дорожча. Однак, до поняття «автобан» входить не лише якісне й довговічне дорожнє полотно, але й придорожня інфраструктура. Сюди ж закладені кошти на викуп землі, та й робоча сила в країнах ЄС набагато дорожча. До того ж, є великі підозри, що донецький генпідрядник приписав собі зайві «заслуги», адже насправді від кордону до центра Львова не 84,4 кілометри, а рівно 70.
Як повідомляє офіційний сайт Укравтодору, в 2010 році на викуп земельних ділянок не було витрачено жодної копійки. Які у нас зарплати, говорити зайве. Тож, чому у нас звичайна дворядна шосейна дорога, яка не дотягує до рівня європейського автобану, коштує стільки ж? А тому що Колесніков. Подібна дивна арифметика зустрічається не лише при будівництві доріг. ТОВ “Дорожнє будівництво “Альтком” входить до складу фінансово-промислової групи «Альтком» разом з ще вісьмома компаніями, які спеціалізуються на капітальному будівництві, виробництві будівельних матеріалів та транспортних і портових послугах. «Альтком» бере участь в реконструкції аеропортів Донецька та Львова, будівництві інших об’єктів. І також на безальтернативній основі. А, отже, з завищеними цінами, бо це теж об’єкти Євро-2012. Ще пару декілька років тому ми всі сподівалися, що ця подія дозволить залучити величезні закордонні інвестиції, підняти на новий рівень нашу інфраструктуру. А насправді все звелося до банального висмоктування бюджетних коштів на користь донецьких генпідрядників та їхніх покровителів з уряду.
Що цікаво, то в очах Колеснікова та його партійних соратників у подібному стані речей немає нічого дивного. У теперішній редакції Програми Партії регіонів написано, що «нарівні із створенням умов для малого і середнього бізнесу, Партія регіонів виступає за розвиток в Україні національних фінансово-промислових груп, спроможних гідно конкурувати на міжнародних ринках». У 2007 році партія йшла на вибори з програмою, де фінансово-промислові групи (ФПГ) визнавалися ледве не локомотивами, що виведуть економіку України на нові висоти. І що цікаво, програма передбачала фінансування діяльності ФПГ з державного бюджету. Тож, відповідно до програмних засад ПР, підтримання монопольного становища «Альткому» в сфері підготовки інфраструктури до Євро-2012 за рахунок платників податків є законним та моральним.
У цій ситуації винуваті ми самі. Народ надто спокійно реагує на чергове «поліпшення життя уже сьогодні», і тим самим провокує введення нових поборів та чергові підвищення різних акцизів. Пора дати відсіч. Введення нових акцизів на пальне боляче вдарить по всім категоріям водіїв, включаючи таксистів та «дальнобійників». Чи не пора їм, разом з небайдужими та активними автолюбителями, об’єднати свої зусилля для організації маленького «флеш-мобу» в урядовому кварталі столиці? Для багатьох киян було б дуже радісно побачити тисячі машин, що повільно їдуть або стоять на «аварійці» навколо Кабінету міністрів. Та й до Верховної Ради й Банкової теж недалеко.
Якщо це вдасться зробити, ця влада буде довго думати перед тим, як вводити нові побори.
Олег Петренко, для “ОРД”
[06.10.2011 22:26:08] | Переглядів: 971
Мітки: #Колесніков 

Коментарі



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook