пароль
пам’ятати
[uk] ru

Російський політтехнолог Андрій Окара: "Цій владі фіолетово" (ГПУ)

- Для чого це владі?
 
- Думають, раз в Росії таке спрацювало, значить і в нас вийде. Діє психологічна залежність від Росії. Бо ще за часів Радянського Союзу Донбас багато в чому управлявся не з Києва, а напряму з Москви. Тому для багатьох людей Москва – це центр Всесвіту. І ця специфічна ментальність залишилася в тих людях, які, зокрема, і сьогодні при владі. Там думають, що якщо Москва так робить, значить так правильно.
 
- Чи можлива в нас така модель керівництва країною? Вона працюватиме в наших реаліях?
 
- Російська політична модель – це владний моноцентризм. Він будується на багатьох факторах, яких в Україні немає. Насамперед це те, що влада тримається на привласненнях нафтогазової ренти. Натомість український політичний режим тримається на кредитах МВФ. Люди в Росії готові терпіти "доброго царя", особливо, якщо він збільшує пенсії, зарплати. Можна сказати, там укладений певний суспільний договір між владою і народом: народ не лізе в політику, натомість влада підкидає йому подачки. В Україні нічого подібного немає.
 
До того ж, рейтинг Путіна і Медвєдєва стабільний протягом десятиліття. І тримається не менше як 70 відсотків. В Україні рейтинг Януковича ніколи не дотягує до 50 відсотків і скоро взагалі впаде до 20-ти.
 
- На чому може триматися така політична модель в Україні?
 
- На страхові. Влада може залякувати народ і на цьому певний час протримається. Але те, що відбувся так званий "майдан лавочників" – це дуже показово. Головний результат навіть не в тому, що на певний час залишили "спрощенку", а в тому, що люди перемогли страх перед владою. Одна справа – страх під час помаранчевої революції перед владою технічного інтелігента, "червоного директора" Кучми. Інша – страх перед людьми, які ще недавно працювали відомо ким. Але якщо Кучмі не було по-барабану, що про нього скажуть в США і Європі, то цій владі все фіолетово.
 
- Хто з політтехнологів впроваджує цю модель в Україні? Кажуть, з нинішньою владою вже давно працює російський політтехнолог Ігор Шувалов.
 
- Я не в курсі. Але за стилем тих рішень, які виходить безпосередньо від Януковича і його оточення, за стилем мислення нинішньої влади, в щось подібне можна повірити. В кучмівський період подібний стиль мислення був притаманний Віктору Медвудчуку, його оточенню і політтехнологам, які тоді з ним працювали.
 
За 2010 рік суттєво змінився механізм прийняття стратегічних рішень: тепер вони приймаються навіть не в Адміністрації президента, а безпосередньо "колективним Януковичем". Верховна Рада перестала бути місцем для дискусій, Конституційного суду більше не існує, Кабмін перетворено на дорадчий орган, судова система стала інструментом виконавчої влади. В Україні відновлено неофеодальну владну модель.
 
Але як би влада не намагалася копіювати моноцентричну владну систему Росії, все одно з різних причин це поламається. Тут насадити російську модель не вдасться. Тут люди інші. І чим більше влада намагатиметься копіювати, тим більший ризик, що ці люди взагалі зламають країну.
 
"Газета по-українськи", 6 січня 2011 р.
[03.02.2011 11:22:06] | Переглядів: 562

Коментарі

03.02.2011 13:21:19
Згоден на всі 100%
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(4/4)



03.02.2011 13:38:34
Молодец АндрейExcellently
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(3/3)





programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2026 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Відновити пароль :: Реєстрація
пароль
пам’ятати