пароль
пам’ятати
[uk] ru

Створення державної системи влади нового типу


Створення державної системи влади нового типу
              Протягом всього часу існування України як незалежної держави невирішена ключова проблема – створення державної системи влади нового типу, яка служить своїм громадянам, спираючись на самоврядні інститути європейського типу  та розвинуте громадянське суспільство і дає можливість формувати й контролювати органи публічної влади.
 
              Сьогоднішній стан системи управління на місцевому рівні не відповідає міжнародним стандартам, та спотворений сучасною владною елітою країни.
 
              Двадцять років незалежності не дали людям реального впливу на зміни у  своєму житті і породили елітарно-кланову систему управління.          
 
              Вибудова нової системи влади в Україні має бути пріоритетним напрямком розвитку країни. Проблема зміни системи влади   може бути вирішена тільки на основі  розвитку місцевого самоврядування та структур громадянського суспільства, з врахуванням безпосередньої участі народу у мажоритарних виборах місцевих депутатів та реформування управління місцевими та державними справами.
 
               На підтвердження вище наведеного процитую рядки з матеріалів, підготовлених фахівцями Фонду сприяння місцевого самоврядування в Україні і представниками муніципальної громадськості ще в 2007 році: „В середовищі муніципальних діячів має переконаність в тому, що головною причиною важкого стану місцевого самоврядування є суб’єктивне небажання виконавчої влади втрачати механізми прямого адміністративного впливу на території. Тому протягом останніх 15 років була вибудована модель декларативного самоврядування, майже повністю залежна від виконавчої влади.
                   Є ще одна, не менш суттєва, причина гальмування розвитку місцевого самоврядування. Вона лежить в площині взаємодії місцевої влади з місцевою громадськістю. Відсутність будь-якого діалогу між владою і громадою є майже повсюдне явище...
                    Громада майже повністю відсторонена не тільки від участі в управлінні справами в своїх містах та поселеннях, а й навіть не має інформації щодо прийнятих рішень.              
                    При цьому потрібно зауважити, що громада до цього часу і не готова до участі в управлінні своїми справами - не вистачає загальнокультурного та фахового рівня. Проте, якщо не розпочати діалог    щодо питань правових та економічних засад місцевого самоврядування, засад функціонування житлово-комунального господарства тощо, то такої готовності не буде ніколи”. Збірник: „Місцеве самоврядування: пошуки та здобудки”. За ред. М. Пухтинського, О. Власенко.   Атіка, 2007.
 
           Тай хоч Ющенко і втратив нанівець повагу людей, але хтось готував йому   не погані документи зразків європейської демократії. Надаю цитату - Президент України, Віктор Ющенко, з питання місцевого самоврядування: „Я не можу оминути питань взаємовідносин громадян з органами місцевого  самоврядування в умовах їх тотальної політизації та фактичної відірваності від інтересів мешканців територіальних громад. Ми  зобов’язані надати більше прав територіальним громадам у впровадженні механізмів прямої демократії: громадських слухань, зборів громадян за місцем проживання, місцевих ініціатив. Не може рада ухвалювати рішення про забудову, якщо не було проведено громадських слухань. Ми не маємо допустити подальше відчуження місцевої влади від громадян”. (Виступ на нараді з керівниками місцевих державних адміністрацій 19 вересня 2007 р.). На цьому усе реформаторство і закінчилось, губити владу влада не мала наміру.
 
              А сьогодні, сучасна система управління побудована на приховуванні інформації від людей про дійсний стан справ в суспільстві, а владна «еліта» використовує їх незнання з метою створення умов для власного паразитування. Інформування населення про їх права та свободи є сьогодні на часі. Активізація громадської позиції людей з залученням їх до керування своїм життям - це шлях вирішення проблеми реформування влади.
 
               Треба активізувати розуміння простими громадянами суті процесу управління в суспільстві, а також розпочати добровільну участь в цьому процесі, в органах самоорганізації і органах місцевого самоврядування - це єдиний спосіб виховання суспільних лідерів і встановлення контролю над виконавчими органами.
 
               Вибудова влади знизу нагору - це сучасне рішення реформування, це є концептуально інша модель  управління державою, від місцевого самоврядування (від села і міста) до центральної державної влади. Це є європейська модель і її треба дотримуватися.
 
               Реформування сучасної влади необхідно розпочинати шляхом вдосконалення самоврядування територій і створення різних форм самоорганізації населення, як представницьких органів. Мається на увазі ОСН, ОСББ, кооперативи, домкоми тощо.
 
              Органи самоорганізації населення можуть створювати асоціації та об’єднання для координації дій на території району або іншої, зручної для виконання їх функцій, території.
 
               Основна ж мета реформування – створення державної системи нового типу шляхом проведення комплексних реформ системи місцевого самоврядування та адміністративного устрою  у відповідності до європейських зразків в інтересах місцевих громад та народу України.
 
           Реформована система місцевого самоврядування повинна базуватися на вимогах, що містяться в Загальній декларації прав людини ООН (1948 р.), а також в Європейській хартії місцевого самоврядування, яка чітко визначає правила та процедури організації місцевої влади в інтересах громад.
 
                Хотілось би бачити структуру місцевого самоврядування підзвітною та підконтрольною місцевій громаді, яка б несла відповідальність перед нею та перед судовими органами, відповідно до системи влади, що склалася в Європі.  
 
                Це повинні бути місцеві ради, де базовим рівнем є міста та сільські райони із відповідною структурою виконкомів. Голови міст та сільських районів повинні обиратись населенням, а не призначатися згори. Вертикаль президентської влади має обмежуватись рівнем регіонів та мати чітко визначені функції (координація роботи в регіоні підрозділів центральних органів влади, забезпечення реалізації прав та свобод громадян, контроль за відповідністю європейським нормам права  роботи органів місцевого самоврядування).
© rezerv [17.02.2011] | Переглядів: 2082

2 3 4 5
 Рейтинг: 44.8/32

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook