пароль
пам’ятати
[uk] ru

На черзі проект Державного бюджету України на 2011 рік


На черзі проект Державного бюджету України на 2011 рік
Коли слід чекати проект Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік»? Вказувалось, що ВР має прийняти його до 01 грудня 2010 р.. Було повідомлення, що проект буде поданий відразу після прийняття нового Податкового кодексу України.
 
Отже, на вчора 18 листопада, все виконано. Тепер немає ніяких перешкод для подання даного документу до Верховної Ради України для розгляду та затвердження. Будемо чекати і ми, та дещо прогнозувати і собі.
 
По підготовці, без сумніву другого за значенням для держави, основного фінансового закону, після Конституції держави, можна вже робити певні висновки. І висновки дуже сумні та тривожні.
 
По-перше, ми підійшли до такого стану по розробці цього Закону при дуже грубому порушенні багатьох не менше важливих законів. Раз іде порушення законів, очевидно, що порушується доцільний хронологічний розвиток взаємозв’язаних залежностей. Які в силу екстремальності виправленими бути не можуть.
 
По-друге, очевидно, що прийняття ряду важливих законодавчих актів (Бюджетного кодексу України, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затверджений Законом «Регламент Верховної Ради України», Податкового кодексу України, Постанови Верховної Ради України «Про Основні напрями бюджетної політики на 2011 рік» та деяких інших) відбулось у великій мірі спонтанно, розірвано. Ніби все робилось різними командами і на шкоду одна другій.
 
Отже, давайте попробуємо розібратись із тим, що відбувається і як повинно би розвиватись. Виділимо на початку нашого аналізу сутність Державного бюджету і взагалі, економічної категорії – бюджет.
 
Наша вітчизняна наука дає розуміння бюджету в трьох основних аспектах. По-перше, це законодавчий, нормативний документ. Оскільки він дає легітимне право формувати доходи і витрачати кошти. У випадку із державним бюджетом, то він приймається виключно у вигляді Закону України (ст. 92 Конституції України).
 
По-друге, це економічний розпис майбутніх доходів і видатків. Він розписується за бюджетними класифікаціями доходів (додаток 1) та видатків (програмна класифікація, відомча, функціональна, економічна).
 
І по-третє, це економічна категорія через яку ми можемо вивчати та вдосконалювати фінансові відносини у державі.
 
У бюджетному процесі виділяються ряд дуже важливих стадій: розробка проекту бюджету, розгляд та затвердження бюджету, виконання та при потребі внесення змін і доповнень до закону про державний бюджет і звіт за виконання бюджету. Весь даний бюджетний процес регламентується Бюджетним кодексом (старим і новим), Регламентом ВР України та Постановою ВР України «Про основні напрями бюджетної політики на 2011 рік».
 
Не будемо зупинятись на порушенні строків окремих стадій, які вже пройшли і не виконані. Наприклад, вказані нормативні документи передбачають наступні строки:
 
- до 15 вересня КМ України подає до ВР України проект закону про державний бюджет (ст. 96 Конституції, ст. 37 Бюджетного кодексу, ст. 153 Регламенту ВР України);
 
- після прийняття Верховною Радою до розгляду проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік народні депутати, комітети не пізніше 1 жовтня (6 жовтня, якщо проект закону був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України) року, що передує плановому, формують свої пропозиції до проекту закону;
 
- Верховна Рада розглядає проект закону про Державний бюджет України на наступний рік у першому читанні не пізніше 20 жовтня (25 жовтня, якщо проект закону був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України) року, що передує плановому;
 
- після прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік за основу в першому читанні КМ України у 14-денний строк, але не пізніше 3 листопада (8 листопада, якщо проект закону був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України) року, що передує плановому, подає доопрацьований відповідно до Бюджетних висновків Верховної Ради, і порівняльну таблицю;
 
- розгляд у другому читанні проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік завершується не пізніше 20 листопада року, що передує плановому;
 
- після прийняття проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік у другому читанні комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, не пізніше 25 листопада року, що передує плановому, готує його до третього читання з урахуванням пропозицій, підтриманих Верховною Радою у другому читанні.
 
Такий порядок розгляду проекту державного бюджету передбачає Регламент ВР України. Тобто видно, що в цьому році вся ця робота, що законодавчо передбачає терміном на період з 15 вересня до 25 листопада, по суті зірвана. А тепер цю роботу необхідно виконати у прискореному режимі.
 
Але це є одна сторона. А є інша сторона. Можна взяти тільки два кодекси – Бюджетний і Податковий. Чи доповнюють вони один одного? І як ми будемо прогнозувати основні макропоказники на наступний рік? Адже обидва вони вступають у силу з 01.01. 2011 року. І невідомо ще як буде виконуватись, особливо, Податковий кодекс.
 
І основне, КМ України своєю постановою № 701 від 11 серпня 2011 р. затвердив основні показники які закладені в основу розробки проекту Державної програми економічного і соціального розвитку на 2011 рік та Державного бюджету на 2011 р.
 
Згідно постанови, ВВП номінальний повинен зрости до 1253 млрд грн або на 104,5 % (до тих хто не пропускав уроків з математики – так в Постанові КМ України); індекс цін виробників промислової продукції (грудень відносно до грудня попереднього року) – 111,3 %; індекс споживчих цін (грудень до грудня) – 108,9 %; фонд оплати праці найманих працівників і грошового утримання військовослужбовців – 390,8 млрд грн; середня номінальна заробітна плата працівників – 2587 грн.
 
Можна погодитись з даними показниками. Тільки би їх виконати. Але виходячи із даних цифр, доходи державного бюджету вже повинні становити біля 313 млрд грн (25 % від ВВП), а видатки – 375 млрд грн (30%). Можна із дефіцитом у 3 %.
 
Це взято із останніх досягнутих показників. Так,
- за 2008 р. - ВВП склав 950 млрд грн, а доходи державного бюджету – 232 млрд грн (24,4%);
- 2009 р. - ВВП – 914 млрд грн – доходи бюджету – 225 млрд грн (24,6%);
- план на 2010 р. ВВП – 1083 млрд грн – доходи держбюджету – 252 млрд грн (23,2%).
 
Так от буде іспит для влади. Виконає традиційні досягнення нашої фіскальної системи чи провалить. Аналізуючи стан фінансової роботи на протязі 2010 року, випливає великий сумнів в успішному виконанні таких планів. Адже, тепер ніби є більше 5 % приріст економіки, а планові показники не виконуються. Дефіцит бюджету ПФ України перевищує 60 млрд грн, при плановому показнику – 29,6 млрд грн. Дефіцит державного бюджету тільки за 9 міс. Перевищив 52 млрд грн, при річному плановому показнику 53 млрд грн. І покращення ситуації в останні місяці не спостерігається. То як виконати ще підвищені вимоги?
 
Прийняти знижені показники також не вийде. Вже задекларовані основні соціальні показники: розміри мінімальної зарплати, прожитковий мінімум, підвищення розміру 1 тарифного розряду і т. д. Виконати ці обсяги при заниженні бюджетних показників неможливо.
 
Отже, з нетерпінням чекаємо проекту Державного бюджету на 2011 рік.
 
© dobryj51 [19.11.2010] | Переглядів: 4125

2 3 4 5
 Рейтинг: 41.0/31

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook