пароль
пам’ятати
[uk] ru

ФІНАНСОВІ ВІДНОСИНИ ПОТРЕБУЮТЬ ТОЧНИХ ВИЗНАЧЕНЬ


ФІНАНСОВІ ВІДНОСИНИ ПОТРЕБУЮТЬ ТОЧНИХ ВИЗНАЧЕНЬ
Сьогодні у цілому ряді видань пройшла інформація про бюджетний дефіцит у 100-107 млрд грн. Так, «Українська правда» поширила:
Бюджету світить дірка в 100 мільярдів
Субота, 13 листопада 2010, 12:26
Дефіцит держбюджету в 2010 році складе близько 107 мільярдів гривень. Такий прогноз 11 листопада зробив виконавчий директор НБУ з економічних питань Ігор Шумило, пише "Дзеркало тижня". "5,5% від ВВП складе дефіцит загального бюджету, 1% припаде на дефіцит "Нафтогазу", 1,8% - на рекапіталізацію банківської системи (якщо вона не буде здійснена цього року, то виділені на це гроші можуть перейти в наступний рік), 1,5% - це ПДВ-облігації", - відзначив представник НБУ.
[/RIGHT
]
 
Багато й інших видань опублікували цю інформацію:
 
новость
13.11.2010 13:31
В Нацбанке прогнозируют бюджетный дефицит на уровне 107 млрд. грн.
Дефицит госбюджета в 2010 году составит около 107 миллиардов гривень. Такой прогноз сделал исполнительный директор НБУ по экономическим вопросам Игорь Шумило во время заседания Финансового пресс-клуба "Гособлигации - тихая гавань или зона повышенного риска?", организованного Лигой финансового развития при поддержке "Зеркала недели" и Проекта USAID "Развитие финансового сектора" (FINREP).

 
«Економічна правда» і собі поширила інформацію посилаючись на В.М. Пинзеника:
13.11.2010 16:54 _  
Україні загрожує технічний дефолт?
Як зазначив фінансист, дефіцит держбюджету за 10 місяців склав 71 млрд. гривень, а за підсумками 2010 року він може досягти 95-96 млрд. гривень. з урахуванням того, що рекапіталізація банків не буде здійснена у повному обсязі.

Я припускаю, що журналісти всіх цих видань та ряду інших, допускають просте перекручування простих істин. Або не в тому сенсі передають висловлювання відомих фахівців. Якщо не деталізувати дану інформацію, а сприймати в загальному вигляді, в оцінці простого обивателя, якщо так можна виразитись, то може сприйматись і так. Якщо ж придивитись більш детально, то інформація набуває трохи зовсім інших характеристик.
 
В останні роки стало доброю традицією і правилом у кожному законі України вже у перших статтях давати визначення основних термінів, що вживаються у цих законах. От візьмемо старий або новий Бюджетний кодекс України і вже другою статтею вони дають такі визначення. Я думаю немає потреби пояснювати, що це все робиться для того, щоб було у фінансовій термінології тільки однозначне тлумачення понять і слів.
 
От зробимо витяжку із даної статті по основних вище відмічених термінах:
- бюджет - план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду;
- бюджетне призначення - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування;
- бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету;
- видатки бюджету - кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування.
 
Тобто, ми бачимо, що коли мова іде за бюджет, то розуміються тільки доходи бюджету відображені у бюджетній класифікації доходів (додаток № 1 до Закону України «Про Державний бюджет України» або видатки бюджету розписані у додатках № 2 «Функціональна класифікація видатків бюджету» та № 3 «Відомча класифікація видатків бюджету». Все, що виходить за рамки бюджетного розпису видатків йде під розумінням «використання бюджетних коштів не за призначенням». За цим повинен йти прокурорський аналіз та відповідний прокурорський припис чи постанова.
 
Крім Державного бюджету держава має ще 4 (чотири) ланки фінансів:
 
2) фінанси державного сектору економіки (кошти та майно державних підприємств);
 
3) державний кредит (в т.ч. державний борг);
 
4) кошти загальнодержавних фондів цільового призначення (ПФ України та фонди соціального обов’язкового страхування);
 
5) золотовалютний резерв НБУ.
 
Тобто, коли шановні видання розповідають про дефіцит у сумі 100-107 млрд грн, то це треба розуміти дефіцит державних фінансів. А це вже різні речі. Ми повинні розуміти доходи і видатки держави України, в т.ч. доходи і видатки Державного бюджету.
 
Всі ці ланки мають свої установчі документи затверджені у відповідності наших законів. Державний бюджет розробляється Кабінетом Міністрів, розглядається та затверджується ВР України вже у вигляді Закону України «Про Державний бюджет України». Цьогорічний державний бюджет з врахуванням змін передбачає доходи 252 млрд грн та видатків 305 млрд. Тобто при дефіциті державного бюджету біля 53 млрд грн.
 
Бюджет ПФ України затверджує своєю Постановою КМ України. Такий бюджет на 2010 р. затверджений у сумі 192 млрд грн, при дефіциті – 29,6 млрд грн..
 
Бюджет НАК «Нафтогаз України» затверджує також КМ України як окремий документ із своїми доходами та видатками.
 
Ланка державних фінансів «Державний кредит» передбачає:
- державні позики;
- надання кредитів;
- надання державних гарантій при кредитних угодах.
 
Якщо брати до уваги, що така бідна країна як Україна мало надає комусь кредитів, а більше позичає та виступає гарантом при таких угодах, тому і є прямий державний борг та гарантований державний борг. Бачте як гарно звучить - «гарантований державний борг». Тобто хтось бере кредит під державну гарантію, кредит не повертає, а держава змушена погашати цей борг.
 
Отже, якщо розглядати виконання всіх ланок державних фінансів затверджених у відповідному правовому полі на даний час то і будемо мати:
 
- дефіцит державного бюджету - 52,8 млрд грн (у підсумку за 9 міс) або у 2,2 рази більше, ніж це було за цей період у 2009 р.;
 
- дефіцит пенсійного фонду - 56,899 млрд. грн (за 10 міс.);
 
- очікуваний дефіцит бюджету НАК «нафтобаз України» - 1 % від ВВП (прогноз НБУ, див. вище); (очікуваний обсяг ВВП – 1083 млрд грн.).
 
- державний прямий та гарантований борг на 30 вересня 2010 р. – 53,09 млрд дол.. США.
 
Не можна тут пропустити державний прямий і гарантований борг який вже складає понад 404 млрд грн або понад 53 млрд дол. США. Це тільки державний борг. Необхідно пам’ятати, що є ще таке розуміння як борг України, який утворює державний борг і корпоративний борг комерційних банків та підприємств. А він вже перевищив 104 млрд дол..
 
Як видно із вище сказаного, ситуація надзвичайно складна, важка і відповідальна. Але треба розуміти, щоб її розпочати виправляти, потрібно чітко розуміти про що йде мова. Розділити ці поняття і в кожній ланці, в кожному сегменті цих фінансових відносин розпочати ефективну економію коштів та наводити порядок.
 
Завершити таку сумну інформацію мені хотілось би на оптимістичній ноті. Так, в Україні багато коштів розкрадається і вивозиться та виводиться в офшорні зони. Але це все є поновлювальна енергія, яку Україна здатна відновити наступного року. Варто тільки трохи навести лад у фінансах, та вкласти всі ресурси у нашу економіку, а не на Кіпрі чи на якихось Віргінських островах і все оживе і розцвіте.
© dobryj51 [13.11.2010] | Переглядів: 2163

2 3 4 5
 Рейтинг: 41.8/30

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook