пароль
пам’ятати
[uk] ru

Форсайт-сценарій для «Що робити?»


Форсайт-сценарій для «Що робити?»
Передмова
 
Без форсайт-досліджень жодна солідна фірма не стане планувати стратегію розвитку. Експертні групи найкращих фахівців посередством дистанційного полілогу  та мозкових штурмів опрацьовують спільне бачення перспектив, яке потім структурують в кількох більш чи менш  вірогідних сценаріях. В наших умовах роль експертів відіграли автори відомих  концепцій, гіпотез і  пропозицій з теми ЩО РОБИТИ? Автор лише долучив кілька потрібних пазлів, щоби отримати відносно завершений контур. Найбільш бажанийExcellently з вірогідних сценаріїв – нижче. Бажаючі можуть  визначити ступінь вірогідностіsmile3, а також методи її підвищення.
 
УЧОРА
 
Майдану 2004р. ніхто не передбачав, і енергія духовного підйому половини України пішла в пісок. Перемогу Януковича, навпаки, його прихильники наближали і очікували, але він так швидко зробив «краще життя», що вже сьогодні чеше потилицю друга половина. Обидві масові маніпуляції, що здійснені на наших очах протягом останніх 5 років, диктують мінімум чотири висновки:
 
А) Жодного політика/партію не можна допускати до виборів без змістовної програми.
 
Б) Жодної посадової особи не можна залишати без реальної поточної відповідальності за  виконання обіцянок.
 
В) Такий контроль і таку відповідальність неможливо забезпечити в рамках чинної політичної конструкції, і тому змінювати потрібно не партії чи керівників, а всю Систему.  
 
Г) Майдан-2 принципово може відбутися, то ж, до нього треба бути готовими.
 
СЬОГОДНІ
 
Ще вчора, за часів Майдану, створити бодай проект нової Системи, тобто, Нової Держави, було практично неможливо, бо вона не була потрібна ні владі, ні опозиції. А нечислені бажаючі були розпорошені, і не мали змоги самоорганізації. Реальна можливість з’явилася щойно: з настанням масової інформатизації суспільства http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/7166/user_id/8587.phtml
 
Відтепер мережа дозволяє віднайти один одного, і провести теоретичну частину роботу дистанційно. На додачу,  мільйони українців вже отримали технічну можливість побачити кожний документ влади, що є першою умовою масового контролю. Ще пару років – і ми зможемо «тут і зараз» висловити недовіру будь-якому обранцю. І не тільки висловити, а й надати нашому «фе» найширшого розголошення без залучення контрольованих владою медіа: виключно посередством мережі. Тобто, українці вже назавтра отримають технологічну можливість розпочати повернення від представницької до прямої демократії.  
 
Найбільш безболісним чином змінити Систему можна під час наступного  Майдану. Спрогнозувати день Х практично неможливо, то ж,  проект і кадри для монтажу Нової Держави треба підготувати заздалегідь і максимально швидко. Сама наявність Проекту стане суттєвим фактором його просування до реалізації. Оскільки очевидно, що кожній владі зміни непотрібні, а нашій опозиції «винайти порох» не під силу, за цю справу береться позапартійне середовище: креативний клас, який найбільше виграє  від демократичної перпективи http://world.pravda.com.ua/columns/2010/10/14/5467004/
 
Чинна Конституція не передбачає механізму реального правового захисту, в українських реаліях демонструє великі можливості порушень, а також застаріла технологічно, оскільки не враховує нових, інформаційних можливостей демократизації. Тому креативісти вже оголосили намір готувати текст нової Конституції, а також пакет ключових законів до неї. Ці документи у сукупності із технологією їх  впровадження з часом складуть Демократичну Програму – широку платформу позапартійного об’єднання.
 
Платформа має бути саме позапартійною, оскільки в умовах протистояння двох співмірних частин однієї політичної  нації (навколо мовно-історичних суперечностей) отримати перспективу дійсної демократії неможливо. Потрібно визнати наявність справедливих аргументів у обох сторін, і на цій основі шукати компроміс. Тому креативісти накладають тимчасовий мораторій   на публічну дискусію з мовно-історичної проблематики, передаючи проблему діалогічним осередкам фахівців http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/7384/user_id/8587.phtml
 
Ключовими принципами Демократичної Програми (Платформи) заявлено реальну прозорість поточної роботи всіх органів влади і реальну ж відповідальність кожної посадової особи в кожен момент її перебування на посаді. Посадовці мають звітувати не періодично і лише перед керівництвом (як зараз), а ще й щоденно (прозорістю поточної роботи) безпосередньо перед громадами: територіальними та галузевими (професійними). Механізм реалізації обох принципів (на базі сервісів мережі) гарантує законодавчий пакет, до розробки якого запрошуються всі охочі.
 
Демократична Програма (Платформа) розпочинається мережевною спільнотою без керівного ядра внаслідок процесу самоорганізації. Така структура передбачає вироблення і ухвалення рішень лише колективно, а для їх виконання призначаються керівники тимчасових робочих груп. Група розформовується після виконання завдання. Відсутність постійних керівників вирішує одразу дві «національні» проблеми: виключає тяганину за булаву між лідерами, і жабу «рядових» щодо більш здібних чи активних   http://www.pravda.com.ua/articles/2009/07/15/4094326/  
 
Один з осередків майбутньої Спільноти  вже заявив про розпочаток роботи: http://ukraine2.eu/  Є підстави очікувати  паралельне створення багатьох таких осередків. Найбільш успішні з них налагодять зв’язок і співпрацю, а згодом – і  спільну Мережу. Ця загальноукраїнська мережа з часом переросте в Демократичну Програму (Платформу). Фахівці відповідних профілів складуть робочі групи і групи експертів з конкретних напрямків Проекту. Механізмом спільної роботи над документами, а також формування осередків (галузевих і регіональних) запропонована вікітехнологія.  
 
Демократична Програма (Платформа) створюється на суто громадянській основі: поза владою, а також поза участю будь-яких партій і громадських організацій старого, тобто ієрархічного типу
http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/7156/user_id/8587.phtml
 
ЗАВТРА
 
1. Принциповою засадою Нової Суспільної Угоди є контроль (розпочатий у віртуалі) за поточною роботою всіх чинних органів влади: як територіальних (адміністрації і виконкоми), так і галузевих (міністерства, відомства, суди). На підвищення ефективності віртуального контролю Демократична Програма (Платформа)  ініціюює загальноукраїнську кампанію «За прозорість влади». Єдина вимога до уряду: забезпечити прозору інформатизацію державного апарату і місцевих органів влади (включно з судами) відповідно до європейських стандартів і міжнародних зобов’язань України.
 
2. Ключовою умовою реалізації Нової Суспільної Угоди є наявність нових менеджерів державного управління, які не отруєні вірусом корупції. Вони заздалегідь готуються в кількості, якої вистачить для майбутньої одномоментної заміни всієї керівної ланки державної влади: як по  територіях, так і по галузях (міністерствах та відомствах).
 
Одночасна заміна усього керівного прошарку потрібна задля блокування саботажу, який чинить оновленню партійно заангажований, некваліфікований і корумпований апарат http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/29/5424418/view_print/ . Нові керівники старих структур  призначаються лише на час створення нових (прозорих) структур державного і комунального апаратів влади: внаслідок здійснення функціональної та адміністративно-територіальної реформ  http://www.dt.ua/1000/1550/70658/
 
Досвід управлінської роботи нові керівники набувають поступово і заздалегідь, поза межами державних і партійних структур, що вражені корупцією http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/15/5384338/  Важливим засобом навчання і отримання управлінського досвіду стає громадська робота із створення і забезпечення результативної роботи Нових Громадянських Структур: мережевних, без керівного ядра.
 
Важливим засобом отримання управлінського досвіду для майбутніх нових держслужбовців стає позапартійна робота в реалі: створення активістами Мережі Організацій Співвласників Багатоквартирних Будинків (ОСББ) – з перспективою мережі асоціацій ОСББ. Такі асоціації з часом можуть стати основою дійсного місцевого самоврядування у містах. Вони будуть виникати в рамках районів/мікрорайонів http://www.pravda.com.ua/columns/2010/09/30/5431255/ природним чином – на потребу вирішення ключових питань самоврядування: забезпечення енергією і водою, транспортом, фізичною безпекою мешканців у формі осередків місцевої самооборони (дружин).  
 
3. На отримання масової підтримки Демократична Програма (Платформа) створює  принадливий і одночасно реальний Образ Майбутнього. На відміну від  популізму сучасного політикуму доведе, що дійсне покращення життя мільйонів українців стане логічним наслідком реалізації Демократичної Програми (Платформи). Бо Нова Держава припинить дерибан, оптимізує оподаткування і виведе з тіні напівлегальний бізнес. Придушення корупції, стабільність законодавства і прозорість влади посприяє інвестиційному клімату, що приверне солідні капітали. Другий напрям покращення отримаємо від підвищення якості управлінських рішень з двох джерел: впорядкованості роботи апарату і кваліфікованих службовців та від підключення масового інтелекту, за використання мережі, до вироблення рішень. Третє, а може, й перше – ефект вивільнення  здібностей громадян, які отримають перспективу вільного особистого розвитку внаслідок справедливих і рівних умов доступу до освіти і кар’єрного зростання: Ukrainian dream.  
 
4. Громадська підтримка Демократичної Програми (Платформи) стає суттєвим засобом м’якого тиску на владу за допомогою реальної альтернативи розвитку країни. Вірогідне зростання підтримки мас може обернутися зростанням тиску, у відповідь на який  влада змушена буде робити певні поступки громадянській опозиції, уникаючи всеукраїнської кампанії громадянської непокори.  
 
5. В разі затримки поступок, або принципової неспроможності влади втілити пропозиції і вимоги ДП (що більш імовірно), може настати соціально-політична криза, яка має передумови завершитися Майданом-2 одночасно в багатьох містах України під одним, синьо-жовтим прапором.
 
6. Під тиском Демократичної Програми (Платформи) Верховна Рада  призначає тимчасовий уряд для організації референдуму з Нової конституції і проведення позачергових виборів до всіх органів влади. Механізм їх підготовки і проведення мінімізує тиск на виборців з боку фінансових і владних структур, заблокує можливість фальсифікацій при підрахунку голосів.
 
7. Після легітимації Нової Суспільної Угоди та оновлення структури і кадрів державного апаратату Демократична Програма (Платформа), як загальнонародний позапартійний рух, продовжить поточний контроль за роботою всіх органів влади і новопризначених керівників.
 
Олександр Тертичний
 
© tertychnyi [04.11.2010] | Переглядів: 2391

2 3 4 5
 Рейтинг: 36.7/22

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Зареєструватися



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

забув пароль ::  реєстрація
пароль
пам’ятати