для старих юзерів
запам’ятати
[uk] ru
Для полноценной работы сайта включите в вашем браузере поддержку JavaScript. В противном случае многие функции сайта будут недоступны.

Пам'ятник Героям Майдану

Пам'ятник Героям Майдану
Перша публікація тут
 
Було колись у центрі України місто Кіровоград. А в центрі міста була площа ім. С. М. Кірова. Нині ж на місці Кіровограда знаходиться місто Кропивницький. А замість площі Кірова – площа Героїв Майдану (міськрада Кропивницького взагалі любить тавтології: спершу перейменувала майдан Кірова на майдан Героїв Майдану, а потім сама себе з Кіровоградської міської ради на міську раду міста Кропивницького – не хочуть, бачте, Кропивницькою міськрадою називатись). Певно, назви "площа Героїв Небесної сотні" чи "площа Героїв Революції Гідності" теж різали би вухо деяким депутатам міської ради… Міста Кропивницького.
 
На площі Героїв Майдану, ще з часів демонтажу пам'ятника С. М. Кірову 23 лютого 2014 року, планується встановлення пам'ятного знаку на честь тих-таки Героїв Майдану.

Демонтаж пам'ятника С. М. Кірову на тодішній площі Кірова у тодішньому Кіровограді 23 лютого 2014 року
 
Постамент пам'ятника Кірову стихія Революції перетворила на меморіал Небесної Сотні.

Після місцевих виборів 2015 року почалося обговорення створення повноцінного пам'ятника Героям Майдану. Однак, виявилося, не всім прийшлася до смаку думка про встановлення монумента на місці пам'ятника Кірову. Залунали голоси: "Нє прєвращайтє центральную площадь в кладбіщє!", "Как проводіть коцерти і йолкі на площаді, ґдє стоіт памятнік жертвам?"
 
Новообраний міський голова Андрій Райкович пропонував відновити на місці пам'ятника Кірову фонтан, який стояв там ще до встановлення радянського режиму.

Нинішня площа Героїв Майдану на початку ХХ століття. На місці Кірова фонтан.
 
Однак Андрій Павлович не зважив, що тоді центральна площа виглядала зовсім не так. На місці теперішньої ОДА стояла міська управа з каланчею (власне, теперішня ОДА – це кілька разів перебудована більшовиками управа), а на місці самого майдану взагалі був бульвар.

 
В нинішній ансамбль площі той фонтан не впишеться, навіть якщо перебудувати набудовані більшовиками сталінки на людський манер. Та й про пам'ятник Героям забувати негоже…
 
Наталія Дзюба, заступник міського голови, пропонувала встановити пам'ятник Героям Майдану на валах фортеці Св. Єлизавети. Нині там вже знаходяться численні пам'ятники героям і жертвам Великої Вітчизняної, як називала її радянська влада, війни та пам'ятник жертвам Голодомору. Таким чином міські очільники хотіли сконцентрувати в одному місці "жалобні" пам'ятники, залишивши площу Героїв Майдану для гульні. Не вийшло.
 
Громадськість наполягла саме на центральній площі міста.
 
Після тривалих дискусій 15 лютoгo 2017 року міським архітектором Вадимом Мездріним та представниками ініціативної групи було погоджено рішення, що на площі Героїв Майдану буде встановлено пам'ятний знак Героям, оскільки встановлення пам'ятника передбачатиме значно складнішу бюрократичну тяганину. Також було визначено, що конкурс на кращий проект пам'ятного знаку проходитиме в два етапи:
 
1) Відкритий конкурс, на якому громадськість обирає 5 найкращих проектів.
 
2) Голосування конкурсної комісії і присудження призових місць.
 
11 квітня міськрадою було ухвалено рішення про проведення конкурсу на кращу пропозицію пам’ятного знаку Героям Майдану. Конкурс було оголошено 20 квітня. Умови конкурсу були висвітлені чітко та зрозуміло. Однак висвілені були недостатньо. Про оголошення конкурсу міськрада сповістила лише на власному сайті (посилання вище) та у Вечірній газеті (газета міськради). Допомогли висвітлити оголошення конкурсу лише місцеві ЗМІ.
 
Відтак, через недостатнє висвітлення конкурсу у ЗМІ, на конкурс було подано лише 4 проекти сумнівної якості.




 
Варто зазначити, лише після оприлюднення конкурсних проектів більшість містян дізналися про проведення конкурсу, що викликало обурення громади. В інтернетах, звісно.
 
Особисто я написав з цього приводу петицію до міськради (яку підтримало аж 32 людини smile3). Петицію, однак, було розглянуто як громадське звернення і відписав мені з цього приводу тушка-Табалов, секретар міськради.
 
Відписав отаке: http://kr-rada.gov.ua/site/uploads/files/Gromadyanam/Petition/
 
16 листопада відбулося засідання журі із розгляду конкурсних пропозицій пам'ятного знаку Героям Майдану. Конкурс було визнано таким, що відбувся (що, ІМХО, сумнівно з огляду на те, що не було обіцяного першого етапу - відкритого конкурсу, на якому громадськість обрала би 5 найкращих проектів, хоч його, враховуючи кількість конкурсних проектів, бути й не могло). Однак призові місця і відповідні грошові винагороди присуджено, слава Богу, не було.
 
12 грудня міськрада ухвалила рішення «Про організацію відкритого конкурсу на кращу пропозицію оновлення громадського простору площі Героїв Майдану з меморіалізацією подій Революції Гідності». Згідно з цим рішенням, вдруге оголошується конкурс на найкращий проект пам'ятного знаку Героям Майдану зокрема та оновлення центральної площі в цілому. Призовий фонд складає 80 тис. грн. Згідно з цим таки рішенням, конкурс оголошено 15 грудня.
 
А тепер вніманіє, знатоки. Щас буде вопрос.
 
А де можна ознайомитися з умовами конкурсу? На яку адресу можна надіслати конкурсний проект? Де дізнатися склад журі? Ба незрозуміло навіть чи було взагалі оголошено якийся конкурс, адже інформація про нього зустрічається лише у повідомленні про ухвалення рішення про організацію конкурсу від 12 грудня (посилання вище) та у відповідній статті у Вечірній газеті, яка ні граму ясності в ситуацію не вносить.
 
Оскільки я забанений на сторінці міської ради міста Кропивницько у ФБ після дискусії з адміністрацією сторінки, деталі конкурсу я намагався з'ясувати під личиною Марка Кропивницького.




Ітог, звісно, нємного прєдсказуєм, але тим не менш… Інформація про проведення відкритого конкурсу не може бути закритою ні від покійного Марка Кропивницького, ні від Вінні Пуха, ні від російського шпіона, адже конкурс цей відкритий і знати про нього мають усі.
 
І якщо першого разу міська рада, хоч і оголосила конкурс на створення пам'ятного знаку Героям Майдану лише у власній газеті, однак чітко висвітлила умови та вказала адресу для надсилання конкурсних проектів, то цього разу відкритість конкурсу під дуже великим питанням.
 
Оголошення конкурсу без умов та адреси наштовхує на сумні думки про те, що міська рада дуже не хоче бачити пам'ятника Героям Майдану на однойменній площі, а от попиляти 80 тисяч, прикриваючись оновленням центрального пляцу дуже навіть охоча.
 
Такі діла.
 
Update: уже після публікації цього тексту я випадково таки знайшов умови конкурсу на кращу пропозицію оновлення громадського простору площі Героїв Майдану з меморіалізацією подій Революції Гідності, встановлення пам'ятного знака/композиції на честь Героїв Майдану.
http://kr-rada.gov.ua/uploads/documents/17355f
Але тим не менш, чому не забезпечено загальний доступ усіх громадян до цього рішення? Чому умови конкурсу можна почитати лише у розділі "Рішення" на сайті міськради Кропивницького? Чому їх немає на головній сторінці сайту? Чому вони не надруковані у "Вечірній газеті"? На сторінці міськради у ФБ? Чому, зрештою, ніде не вказано посилання, де можна почитати правила конкурсу?

© @ндрійко [04.01.2018] | Рейтинг: 44.3/48 | Переглядів: 1569

2 3 4 5 44.3/48




Коментарі

1 2 3   »
04.01.2018 13:51:03
подивився "конкурсні роботи" - Ганьба!
 
Шоб в країні з таким потужним мистецьким потенціалом не знайшлося гідної версії памїятника?
Жах просто. Міській владі треба не пам'ятникі затверджувати, а вуліці підмітати з таким підходом.
 
Імхо. В якості памїятника я б зробив скульптурну групу тих хлопців, що піднімалися Інститутською та вмирали.
 
На основі цього фото типу
 

 
та ще може поряд юнака, піднявшего булижник для кидка.
 
Типу цього
Востаннє редаговано Сліпий Пью 04.01.2018 15:41:25
Не згоден Згоден  Підтримка: 78%(7/9)

04.01.2018 14:08:53
Юнга, поправь форматирование. Не помещается на экран ;)
Кажется, ты вставлял картинки прямо в текст. Попробуй перенести их на новую строку.
 
зы. По сути - зрада зрадная. Но конструктивно. Зачёт.Yes
ззы. А где деструктивная роль Пэтра Карамелича в сооружении памятника в Кропивницком?
Почему не отражена пагубная роль щыкалата в работе конкурсной комиссии?
Где очевидцы диверсионной деятельности "Рошена"?
Филоните, юноша... So-so
Не згоден Згоден  Підтримка: 43%(3/7)

04.01.2018 14:27:40
Stranger 04.01.2018 14:08:53
А где деструктивная роль Пэтра Карамелича в сооружении памятника в Кропивницком?
А вона є?smile3
Stranger 04.01.2018 14:08:53
Юнга, поправь форматирование.
Сорі, можливість редагування вже вичерпана
Востаннє редаговано @ндрійко 04.01.2018 14:28:50
Не згоден Згоден  Підтримка: 75%(3/4)

04.01.2018 14:39:17
@ндрійко 04.01.2018 13:27:40
Сорі, можливість редагування вже вичерпана
Гы-гы. Значит, само поправилось. biggrin
 
@ндрійко 04.01.2018 13:27:40
А вона є?
Тю на вас два разы.
Тут любой посетитель знает, что Пэтро виноват во всём. И в убийстве левозащитницы (или правозащёчницы? я путаю), и в тарифах на газ, и в наступлении холодов. А уж к памятнику в Кропе он наверняка руку приложил.
Тут и к гадалке не ходи pardon
 
Ща вам всё детально объяснят подопечные бобров, прЫщики со свищиками и тромбогуслебалалаечники.
А мавпий с пальмы поставит жЫрную точку. Всего за 1 (один!) банан. biggrin
Не згоден Згоден  Підтримка: 33%(2/6)

04.01.2018 14:41:20
Якось я поцікавився - де в Києві пам'ятник Мазепі...
 
5
Не згоден Згоден  Підтримка: 57%(4/7)

04.01.2018 14:55:23
Stranger 04.01.2018 14:39:17
Пэтро
Чего такое Пэтро?
 
Есть имя Петр - это на русском языке
 
Есть имя Петро - это на украинском
 
Ты че любитель поросятины - в очередной раз стекломоя перебрал?
Востаннє редаговано gato 04.01.2018 14:57:51
Не згоден Згоден  Підтримка: 50%(3/6)

04.01.2018 15:10:09
Вирішувати, звичайно, вам, але я б напроти вашої міськради поставив композицію "білі лебеді злітають в небеса", хоча як це технологічно зробити, не уявляю. Може мене й не всі зрозуміють, але я вважаю там, де кожен перший асоціює себе з переможцями, а кожен другий з переможеними, не варто ставити пам"ятники героям однієї з сторін, а от символ Жертви, об"єднуючої, спокутуючої  - так.
Врешті, архітектура, імхо, повинна робити людей кращими, добрішими, співчутливішими, а не навпаки.      
Не згоден Згоден  Підтримка: 71%(5/7)

04.01.2018 15:25:17
Stranger 04.01.2018 14:39:17
Ща вам всё детально объяснят
smile3
Не згоден Згоден  Підтримка: 75%(3/4)

04.01.2018 15:37:47
Ітог, звісно, нємного прєдсказуєм, але тим не менш… Інформація про проведення відкритого конкурсу не може бути закритою ні від покійного Марка Кропивницького, ні від Вінні Пуха, ні від російського шпіона, адже конкурс цей відкритий і знати про нього мають усі.
бачу,мені знову прийдеться вам допомогти..
Зайти поговорити на сайт міськради..
 
перше запитання буде -чи знають "знатоки міськради" правила проведення відкритих конкурсів..
друге питання ,оскільки 80 тисяч які не які гроші ,то вже може йтися про корупційну складову при відсутності деяких атрибутів відкритих конкурсів.. )
Востаннє редаговано Pavlotex 04.01.2018 15:38:17
Не згоден Згоден  Підтримка: 50%(2/4)

04.01.2018 15:52:37
Дюма 04.01.2018 15:10:09
"білі лебеді злітають в небеса",

Не погоджуся - білий лебідь птах звісно шляхетний, але як на мене алегорія дуже пацифісьтка. ІМХО краще зовсім не ставити аніж лебедів.
 
Я би все ж таки відобразив хлопців, що з дерев'яними щітами та каменем стали груддю проти куль і закрили Україну, захистили всіх нас, своєю кров'ю заплатили за наше щасливе майбутнє. Малеча, що буде приходити до пам'ятника має бачити саме героїв, а не лебедів, бо яка в нього виникне асоціація? =Шо він дізнається? А коли він побачить саме героїв = він спитає батька - а шо це була за подія? Хто ці хлопці? За шо вони загинули і як?
 
От наприклад в Америці є такий пам'ятник воїнам, загиблим у Вьєтнамі. Я б пам'ятник Героям Небесної Сотні теж зробів з реальними людьми
 

 
є ще відомий меморіал морської піхоти Другої Світової - теж люди, на основі реального фото.

 
А це саме реальне фото - острів Іво Дзіма 23 лютого 1945 року

 
тобто, я за те, шоб увіковічити подвиг саме людей
Востаннє редаговано Сліпий Пью 04.01.2018 16:01:55
Не згоден Згоден  Підтримка: 71%(5/7)

04.01.2018 15:56:47
Pavlotex 04.01.2018 15:37:47
бачу,мені знову прийдеться вам допомогти..
Зайти поговорити на сайт міськради..
Як же Ви поговорите на сайті без зворотного зв'язку?biggrin
Pavlotex 04.01.2018 15:37:47
перше запитання буде -чи знають "знатоки міськради" правила проведення відкритих конкурсів..
Та х... з нею, з міськрадою.
Ви он гляньте, які у нас, виявляється, громадські активісти:


Обітають такі у закритій групі "Пам'ятник Героям Майдану в Кропивницькому": https://www.facebook.com/groups/213462509083194/?fref=mentions
 
P.S. Там один мій комент не вліз, винесу окремо:
Востаннє редаговано @ндрійко 04.01.2018 15:58:53
Не згоден Згоден  Підтримка: 67%(2/3)

04.01.2018 15:59:54
Сліпий Пью 04.01.2018 15:52:37
Excellently
Не згоден Згоден  Підтримка: 67%(2/3)

04.01.2018 16:10:37
Лучшим памятником участникам Майдана было бы наказание тех, кто убивал участников Майдана
 
Впрочем все мы понимаем, что этого не будет. Потому что поросячьей своре плевать на людей, погибших на Майдане (впрочем как и на всех украинцев)
 
Востаннє редаговано gato 04.01.2018 16:13:16
Не згоден Згоден  Підтримка: 50%(3/6)

04.01.2018 16:24:51
Сліпий Пью 04.01.2018 15:52:37
воїнам, загиблим у Вьєтнамі.

Хіба Інститутська у В"єтнамі ?
 
...Нам потрібна, імхо, Велика декримінальна, деколоніальна революція, дефрагментація (в ай-тішному смісилі) країни, а громадянської війни, я вважаю,  досить. Формально вона закінчилася з легалізацією Президентом Покрови і вже, нмд,  час закінчити її фактично.... Поки не деколонізована, не декриміналізована, не дефрагментована влада не примусить (а їй ой як кортить) українців знову стріляти один в одного.
Пробачте за пафос.      
Востаннє редаговано Дюма 04.01.2018 16:32:46
Не згоден Згоден  Підтримка: 60%(3/5)

04.01.2018 16:33:59
Дюма 04.01.2018 16:24:51
Нам потрібна, імхо, Велика декримінальна, деколоніальна революція, дефрагментація (в ай-тішному смісилі), а громадянської війни, я вважаю,  досить. Формально вона закінчилася з легалізацією Президентом Покрови і вже, нмд,  час закінчити її фактично.... Поки не деколонізована, не декримінізована, не дефрагментована влада не примусить (а їй ой як кортить) українців знову стріляти один в одного
По сути в Украине не было ни революции, ни гражданской войны
 
Были просто игры олигархов - где простые украинцы выступали статистами и радостно убивали друг дружку во имя денежных интересов тех самых игроков
 
Пичаль
Востаннє редаговано gato 04.01.2018 16:34:29
Не згоден Згоден  Підтримка: 67%(4/6)

04.01.2018 16:39:03
gato 04.01.2018 16:33:59
ни гражданской войны
А те, що з 1917-го і до недавнього це шо ?
Востаннє редаговано Дюма 04.01.2018 16:39:17
Не згоден Згоден  Підтримка: 67%(4/6)

04.01.2018 17:27:38
Дюма 04.01.2018 16:39:03
те, що з 1917-го і до недавнього це шо ?
Бардак
 
  
 

 

Не згоден Згоден  Підтримка: 75%(3/4)

04.01.2018 17:33:06
Дюма 04.01.2018 16:24:51
Хіба Інститутська у В"єтнамі ?

Дюма, ну нащо перекручувать? Ви ж чудово розумієте, що В'єтнам цк тільки приклад не більше. Я просто навів кілька прикладів вшанування подвигу ЛЮДЕЙ і все. На мою думку, якшо встановлювати пам'ятку Небісної Сотні - там мають бути саме ЛЮДИ, а не птахи чи тигри.
 
Я розумію Вашу позіцію - Ви хочете шось було символічно, шоб якийсь лугандонець не зруйнував вночі пам'ятку, бо йому був голос звище. Це має сенс - ну так давайте зачекаємо, не будемо поки встановлювати пам'ятника. Зробимо просто меморіальну дошку з всіма призвіщами загиблих. Такий приклад теж є у тих же Штатах.
 
WWII Memorial
 
Не згоден Згоден  Підтримка: 57%(4/7)

04.01.2018 17:37:09
Хорошее ИМХО, это 5
 
Stranger 04.01.2018 14:39:17
Тут любой посетитель знает, что Пэтро виноват во всём. И в убийстве левозащитницы (или правозащёчницы? я путаю), и в тарифах на газ, и в наступлении холодов.
278385 100500% правда. Даже если у кого в лифте насцано, или насрано в кальсоны - это все он виноват, нехороший ПЭЦА-КАКА.
Не згоден Згоден  Підтримка: 33%(2/6)

04.01.2018 17:41:09
Тузик_Киевлянски 04.01.2018 17:37:09
Даже если у кого в лифте насцано, или насрано в кальсоны - это
Это говорит лишь о том, что порохатыши - зассанцы и засранцы
 
Причем анонимныеpardon
 

 

Не згоден Згоден  Підтримка: 33%(2/6)

1 2 3   »















programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2018 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Будь ласка, увійдіть за допомогою
Facebook-login