для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru
Для полноценной работы сайта включите в вашем браузере поддержку JavaScript. В противном случае многие функции сайта будут недоступны.

Інгульськ

Інгульськ
Комітет ВР України з місцевого самоврядування проголосував за перейменування міста Кіровоград в Інгульськ.
За проголосувало 8 депутатів, а назву Єлисаветград підтримав 1 депутат.
Тепер остаточне рішення прийматиме Верховна Рада.

Комітет ВР з місцевого самоврядування дав кіровоградцям чітко зрозуміти, що хоча з прийняттям закону про засудження тоталітарних режимів назви Кіровоград, Кірово і Зінов'євськ відійшли у небуття, історична назва Єлисаветград не може бути повернута місту, оскільки для багатьох вона асоціюється з Російською імперією, а не зі святою мученицею, як стверджують деякі прихильники цієї назви.
 
Відтак, з легкої руки Інституту національної пам'яті місту комітетом з місцевого самоврядування було присвоєно назву Інгульськ.
 
Що це означає для політиків?
Що для підкріплення своєї позиції щодо неприпустимості повернення населеним пунктам імперських назв вслід за законом про декомунізацію слід прийняти закон про деімперіалізацію.
 
Що це означає для людей?
За послідовного провадження деімперіалізації, одесити мають бути готовими до перейменування Одеси у Гаджибей чи Коцюбіїв (історичні назви міста). Адже назва Одеса асоціюється передусім з поступом Російської Імперії на Південь і завоюванням вищезгаданого татарського міста Гаджибей.
 
Враховуючи сучасні стосунки України з Росією, котра повсякчас нагадує нам, що Одеса - "русскій город", проблеми, що виникли в зв'язку з анексією Криму у кримських татар та необхідність відновлення історичної справедливості, доречною буде саме назва Гаджибей.
 
Назва ж Одеса, що уособлює собою загарбання військами Суворова Гаджибея при просуванні до Бендер має відійти. Тим більше, це має стати справою честі для чинного президента Петра Порошенка, котрий народився в Бендерах і зростав у Одесі.
Ми маємо розуміти, що прив'язка назви Одеса до давньогрецької колонії Одессос - міф, нав'язаний Катериною ІІ, адже на той час більшість міст, що були завойовані чи збудовані Росією на завойованих територіях називалися на грецький манер, що символізувало зв'язок Росії з античним світом ("Трєтій Рім").
Це, до речі, стосується і Маріуполя, і Херсона, і Сімферополя, і Севастополя.
 
Маріуполь - прифронтове місто, яке, проте, не скорилося ворогу. Відтак воно більше не може носити імперську російську назву. Тим більш, що воно має історичну українську назву - Домаха.
Перейменувавши Маріуполь в Домаху, ми раз і назавжди зруйнуємо міфи про "новоросійскій город" і підкреслимо славну козацьку історію міста, адже Домаха була козацькою фортецею, заснованою у XVI столітті.
 
Херсон - точно така ж сама нав'язана московськими окупантами назва, дана місту, нібито на честь Херсонеса Таврійського. Вона також нагадує нам про загарбання ненаситною Росією земель Півдня. На жаль, місто не має історичної назви, якою можна би було замінити помпезну імперську. В той же часназвати місто на честь річки, на якій воно стоїть, як Інгульськ, проблематично, адже географічних назв, пов'язаних з Дніпром в Україні і так чимало. Відтак нова назва міста має стати приводом для широкого обговорення серед фахівців та простих громадян як у Херсоні, так і в усій Україні.
 
Щодо Севастополя, то саме йому логічно було би присвоїти назву Херсон, адже саме там знаходиться Херсонес Таврійський. Ця назва відсилатиме нас до часів Візантії, від якої ми прийняли християнство, а також до Великого князя Володимира Великого, що оволодів Херсоном у 988 році, де і прийняв хрещення.
А назва Севастополь, що уособлює анексію Кримського ханства Російською імперією має бути забутою нащадками.
 
Сімферополю також має бути повернуто первинну татарську назву Ак-Мечеть.
Севастополь і Сімферополь мають бути перейменовані Українською владою заочно, цьому треба надати міжнародного розголосу, аби раз і назавжди показати світовій спільноті, що Крим - це Україна і українська влада сама вирішує, що їй робити з півостровом, не шукаючи компромісів з РФ.
 
Саме такі перспективи відкриває перед нами відречення від імперських символів, що розпочалося з перейменування Кіровограда в Інгульськ і недопущення відновлення імперської назви Єлисаветград.
 
Адже будь-яка ініціатива має втілюватися послідовно.

© @ндрійко [23.12.2015] | Рейтинг: 35.4/39 | Переглядів: 980

2 3 4 5 35.4/39




Коментарі

1 2 3 4 5 ... 7   »
23.12.2015 20:41:43
Оскільки київські/ львівські/ рівненські/..... панове часто повчають кіровоградців, як має називатися їхнє місто і наводять серйозні історичні аргументи про неприпустимість повернення назви Єлисаветград, то я теж вирішив блєснуть знаннями історії
Не згоден Згоден  Підтримка: 67%(8/12)

23.12.2015 20:51:23
Нє ту страну назвалі Гондурасом. Уявляю, якби десь  в липні 1941-го року все Політбюро на чолі зі Сталіним оговорювало питання переймування Москви в Сталіногорськ, а Київа-в Бєрієвськ...
Не згоден Згоден  Підтримка: 82%(9/11)

Ami

Ami
23.12.2015 20:58:06
Плюсик авторуsmile3
 
Действительно вопреки устоявшемуся мифу об основании Одессы расеянами, наш город был просто переименован из этого самого Хаджибея
 
Впрочем переименовывать Одессу смысла не имеет - а вот Белгород-Днестровский давно пора например
 
Этот древний и красивый городок назывался Аккерман и нынешнее название он получил только в 1944г непонятно с какой стати и на каком основанииshok
 

 
Не згоден Згоден  Підтримка: 56%(9/16)

Ami

Ami
23.12.2015 20:59:26
Нечай 23.12.2015 20:51:23
Уявляю, якби десь  в липні 1941-го року все Політбюро на чолі зі Сталіним оговорювало питання переймування Москви в Сталіногорськ, а Київа-в Бєрієвськ
Ну комунисты как раз и положили начало традиции менять названия городов и улиц в честь себя любимыхsmile3
 
Потом одни комунисты выпиливали других и названия менялись
Востаннє редаговано Ami 23.12.2015 21:00:01
Не згоден Згоден  Підтримка: 54%(7/13)

23.12.2015 21:02:29
Ami 23.12.2015 20:59:26
Ну комунисты как раз и положили начало традиции менять названия городов и улиц в честь себя любимых
Нифига. Начало этой традиции положил мэр моего города Пашутин, назвав Невскую улицу Пашутинскойbiggrin
Ami 23.12.2015 20:58:06
Впрочем переименовывать Одессу смысла не имеет
Няша, неужто вы не уловили издевательского тона в моей ИМХЕ?
Востаннє редаговано @ндрійко 23.12.2015 21:03:20
Не згоден Згоден  Підтримка: 71%(5/7)

Ami

Ami
23.12.2015 21:04:48
  А вобще самый правильный принцип - населенным пунктам вернуть первоначальные названияsmile3
 
Равно как и улицам
 
Не згоден Згоден  Підтримка: 50%(5/10)

Ami

Ami
23.12.2015 21:08:29
@ндрійко 23.12.2015 21:02:29
неужто вы не уловили издевательского тона в моей ИМХЕ?
Уловил
 
Но дело в том, что значительная часть населения Одессы ни хрена не знают про этот самый Хаджибей и искренне уверены в том, что доблестные расейские воены основали город на пустом месте
 
Отсюда и официальная дата основания Одессы
Не згоден Згоден  Підтримка: 73%(8/11)

23.12.2015 21:08:54
Ami 23.12.2015 20:59:26
Ну комунисты как раз и положили начало традиции менять названия городов и улиц в честь себя любимых
Почему я и не хочу брать с них пример.
Не згоден Згоден  Підтримка: 75%(3/4)

23.12.2015 21:10:57
Нечай 23.12.2015 20:51:23
Нє ту страну назвалі Гондурасом. Уявляю, якби десь  в липні 1941-го року все Політбюро на чолі зі Сталіним оговорювало питання переймування Москви в Сталіногорськ, а Київа-в Бєрієвськ...
Они чуть раньше заседали и приняли решение город Елисаветград переименовать в Кировоград.
 
@ндрійко 23.12.2015 20:41:43
я теж вирішив блєснуть знаннями історії
Возможно успеете пожить в Ингульске - чем вам не история? biggrin
Не згоден Згоден  Підтримка: 46%(6/13)

23.12.2015 21:13:09
Тузик_Киевлянски 23.12.2015 21:10:57
Возможно успеете пожить в Ингульске - чем вам не история?
Да, собственно, кака разница? Что Зиновьевск, что Кировоград, что Інгульськ - всё фикция.
Востаннє редаговано @ндрійко 23.12.2015 21:17:30
Не згоден Згоден  Підтримка: 40%(2/5)

23.12.2015 21:26:58
Знаєте, Андрійку, в середині ХІХ ст. в Києві був найкращий губернатор всіх часів - Іван Фундуклей. Він не тільки сам ні у кого не брав хабарів, але й примудрився викоринити тут корупцію! Фундуклей на губернаторській посаді не тільки не збагатився, але й свої чималі статки щедро віддавав місту. На честь Івана Івановича кияни назвали одну з центральних вулиць, де й досі стоять будинки, поставлені його коштом. Проте комуністичний уряд перейменував вулицю Фундуклеївську на Леніна. Коли вже в наші часи було прийняте рішення перейменувати всі центральні київські вулиці, то низка вельми обізнаних з історії депутатів відмовилася повернути назву Фундуклеївська, бо нібито саме при Фундуклеї за наказом царського уряду в Києві було заарештовано Тараса Шевченка. І хоч Фундуклей до того наказу не мав жодного стосунку,оскільки жандарми стежили за поетом ще з Петербурга і пов'язали на переправі до Києва, вулицю перейменували на Богдана Хмельнницького, до якого теж, до речі, можуть бути деякі історичні претензії. І тим паче це зайве, оскільки вже є площа Богдана Хмельницького. А от пам'ять про мера, який не крав та й іншим не давав, ой как треба було б вшанувати на пам'ять усім сущим та прийдешнім мерам. Розуму та знань не вистачає нашим перейменовувачам.
Востаннє редаговано Mich Diach 23.12.2015 21:38:41
Не згоден Згоден  Підтримка: 88%(14/16)

23.12.2015 21:30:17
@ндрійко 23.12.2015 21:13:09
Да, собственно, кака разница? Что Зиновьевск, что Кировоград, что Інгульськ - всё фикция.
Не скажите... Вот назвали бы аффектоград, или маЦкабург... попробуй потом поживи I roll!
Не згоден Згоден  Підтримка: 57%(8/14)

23.12.2015 21:40:34
Тузик_Киевлянски 23.12.2015 21:30:17
Вот назвали бы аффектоград, или маЦкабург... попробуй потом поживи
278385 та ви шо? Як злочинна влада може назвати місто іменем самого... ?
Mich Diach 23.12.2015 21:26:58
А от пам'ять про мера, який не крав та й іншим не давав, ой як треба було б вшанувати на пам'ять усім сущим та прийдешнім мерам. Розуму та знань не вистачає нашим перейменовувачам.
А може якраз вистачає? От іде школота додому, читає табличку "Фундуклеївська" і  нич не розуміє. Вдома гуглить, штудіює вікіпєдь, а потім підростає, бере вила і йде мочити Черновецьких-Папієвих.
Кому воно у кабінетах на Хрещатику таке треба?
Востаннє редаговано @ндрійко 23.12.2015 21:48:36
Не згоден Згоден  Підтримка: 70%(7/10)

23.12.2015 21:40:41
@ндрійко 23.12.2015 21:13:09
Что Зиновьевск, что Кировоград, что Інгульськ - всё фикция.
Краще Інгуляшка.
Ледь вловимий сексуальний підтекст...
Востаннє редаговано Alphataurus Rs 23.12.2015 21:43:06
Не згоден Згоден  Підтримка: 60%(3/5)

23.12.2015 22:08:53
@ндрійко 23.12.2015 20:41:43
львівські/ рівненські/..... панове часто повчають
Справедливості ради зауважу, що у свій час львівські панове, не розкриваючи рота навіть взяли та й виготовили своїм коштом, а потім змонтували тризуб на фасаді Верховної Ради, а уся Україна розказувала їм про те, які вони б...
Востаннє редаговано Євген Новосад 23.12.2015 22:09:44
Не згоден Згоден  Підтримка: 65%(11/17)

23.12.2015 22:13:32
Євген Новосад 23.12.2015 22:08:53
Справедливості ради зауважу, що у свій час львівські панове, не розкриваючи рота навіть взяли та й виготовили своїм коштом, а потім змонтували тризуб на фасаді Верховної Ради, а уся Україна розказувала їм про те, які вони б...
Ну і молодці. А до чого згадано?
Чи ви натякаєте, що львівські панове мають ексклюзивне право давати імена всім населеним пунктам України як стражі української державності (схоже саме такої думки дотримується пан Павлотекс)?
 
P.S. Верховна Рада в будь-який момент може переїхати в іншу будівлю, а от місто нікуди переїхати не може.
І називай ти той Кіровоград хоч Інгульськом, хоч Екзампеєм, хоч Нью-Йорком, а лишиться він все одно Єлисаветградомpardon
Востаннє редаговано @ндрійко 23.12.2015 22:20:46
Не згоден Згоден  Підтримка: 50%(3/6)

23.12.2015 22:16:51
Щось наш воїн в коротких штанцях ІМХО  за ІМХО строчить про судьбу  бєзнєвінна убієнного Кіраваграда. Невже на плоті прабабушка Костя вензелі з Назвою міста помістила? То був би вльот для місцянина в 154 коліні 278385
Не згоден Згоден  Підтримка: 50%(8/16)

23.12.2015 22:17:44
@ндрійко 23.12.2015 22:13:32
А до чого згадано?
В честь інтонації.
Не згоден Згоден  Підтримка: 38%(3/8)

23.12.2015 22:25:52
Mich Diach 23.12.2015 21:26:58
в середині ХІХ ст. в Києві був найкращий губернатор всіх часів - Іван Фундуклей.
Ты этого "найкращого" имеешь в виду?! Того, кто шмонал Шевченка?! Коренной киевлянин говоришь, сука?!
«Учорашнього числа при в’їзді до Києва художника С.-Петербурзької академії мистецтв Тараса Шевченка, який повертався з Чернігівської губернії, було затримано та доставлено прямо до мене», — звітував 6 квітня Іван Фундуклей, київський цивільний губернатор Бібікову. У цьому ж звіті Фундуклей указував на виявлення в Шевченка злочинних за змістом рукописних віршів і приватного листування, на підставі чого він усе це «разом із самим Шевченком негайно відправив у ІІІ жандармерський відділ власної його величності канцелярії» до Петербурґа. Просидівши в київській тюрмі тільки одну ніч, Шевченко з його усіма речами в супроводі офіцера місцевої поліції Грішкова й озброєного жандарма вирушив до Петербурґа. Говорилося про це постійно та скрізь серед багатьох киян, але пошепки, аби через таємничу історію арешту Шевченка не потрапив хтось у халепу з місцевою поліцією.
Mich Diach 23.12.2015 21:26:58
Фундуклей на губернаторській посаді не тільки не збагатився
Да, да! Только украл у Кобзаря его рукописи и рисунки! Откуда вы такие беретесь?!
Востаннє редаговано Rage 23.12.2015 22:28:31
Не згоден Згоден  Підтримка: 20%(2/10)

23.12.2015 22:27:33
Сторонній 23.12.2015 22:16:51
Щось наш воїн в коротких штанцях ІМХО  за ІМХО строчить про судьбу  бєзнєвінна убієнного Кіраваграда.
Щось не подобається?All ok
Євген Новосад 23.12.2015 22:17:44
В честь інтонації.
Тобто ...ські панове (мова зараз не про славне місто Львів, а про героїв умствєнного труда, що вважають себе богоізбранними називателєлями міст) вважають нормальним сувати носа у питання перейменування сусіднього міста?
 
Ще великий український філософ Григорій Савич Сковорода писав:
Всякому місту — звичай і права,
Всяка тримає свій ум голова...
Не згоден Згоден  Підтримка: 75%(3/4)

1 2 3 4 5 ... 7   »










programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2019 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Будь ласка, увійдіть за допомогою
Facebook-login