для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

УРОК ЕКОНОМІКИ ДЛЯ УРЯДУ ЯЦЕНЮКА


УРОК ЕКОНОМІКИ ДЛЯ УРЯДУ ЯЦЕНЮКА
Уряд Яценюка на 2015 р. запропонував населенню України урок на виживання. І в мене немає жодних сумнівів, що населення виживе, але з подачі урядовців багато галузей народного господарства вийдуть із системи цінностей і просто будуть викинуті із орбіти функціонування.
 
Треба розуміти, що розвиток будь-якої системи відбувається в комплексі чинників. Витягнення одного чинника із системи рівноваги призводить до диспропорцій, порушення противаг, що в кінцевому результаті забезпечить деградацію і розвал комплексу якихось питань.
Ось вже скільки років для України, її населення і влади стали пріоритети цінностей і цивілізованих економічних і соціальних стандартів Європейського Союзу. Але треба розуміти, що теперішній СТАН ЄС розвивався із 50-их років. Він пройшов довгий шлях помилок і успіхів.
 
Українська економіка характеризується як слаборозвинута і малоефективна. В силу її такої слабкості вона дуже легко піддається волюнтаристським некваліфікованим рішенням, що призводить до вразливих аномалій. Для її занепаду придумують різні механізми. Багато із них запроваджуються в силу поганої кваліфікації, але є багато свідомо запроваджуючих. Адже практично неможливо знайти в сучасному світі країну, щоб економічне виробництво було меншим за рівень 1990 року. А Україна в даний час має рівень виробництва біля 65 % від рівня ТОГО 1990 РОКУ, а відповідно і рівень життя та соціальних стандартів.
 
Некваліфіковане втручання в економічні системні питання дуже добре характеризує волюнтаристське рішення уряду Януковича у вересні 2004 року проводити ДОПЛАТИ до мінімальної пенсії в 137 грн до рівня прожиткового мінімуму, в той період – 284,69 грн. Внаслідок такого рішення, уряду прийшлось для 11 млн пенсіонерів доплачувати в середньому по 90 грн із державного бюджету. Видатки пенсійного фонду відразу зросли на 1,1 млрд грн за місяць, а на кінець року видатки ПФУ перевищували вже 36 млрд грн проти 23,7 млрд грн за попередній рік. Таким чином, видатки ПФУ зросли із економічних обґрунтованих 8-10 % від ВВП, коли тільки період вересень-грудень підвищив такі видатки до більше як 13 % від ВВП. Вже наступні роки, щоб втримати ці стандарти, видатки соціальних фондів зросли до 18-20 % ВВП. Звичайно, таке навантаження не може витримати жодна, навіть успішна, економіка. А тим більше українська, як малоефективна і занепадаюча.
 
Таку диверсійну некваліфіковану програму задумав уряд Яценюка, запровадивши в Україні в цьому році волюнтаристські тарифи на основні послуги населенню. Запроваджуючи такі рішення, уряд не прорахував наслідки, не врахував дійсний стан економіки і соціальних ВСТАНОВЛЕНИХ стандартів, що і виливається у нові некваліфіковані рішення і рекомендації.
Ось для прикладу, ще весною Прем’єр-міністр України Яценюк А.П. озвучив, що за підрахунками уряду за новими тарифами на субсидії будуть претендувати ТІЛЬКИ 3 млн СІМЕЙ або 12-15 млн осіб. Вихідні надумані показники вже характеризують непродуманість рішень. Адже повинно бути зрозумілим, що наш Державний комітет статистики визначає і проводить дослідження не за СІ’МЯМИ, а за ДОМОГОСПОДАРСТВАМИ. Чисельність яких на даний час становить біля 15 млн із середньою чисельністю їх в 2,58 особи.
Той же держкомстат визначив, що СЕРЕДНЬОДУШОВІ доходи населення України за 2014 р. становили тільки 27 700 грн або по 2308 грн на місяць. Із такими доходами при законодавчо встановлених обов’язкових платежах за комунальні послуги в 15 % від доходів (для пенсіонерів 10 %) вони можуть оплачувати не більше 346 грн за місяць.
Треба враховувати, що населення України забезпечене житлом загальною площею в 966,1 кв. м або по 22,8 кв.м житла на одну особу. Із усіх наявних квартир в кількості 16785 тис:
- однокімнатних квартир є – 3948 тис.;
- двокімнатних – 6138 тис.;
- трьох кімнатних – 5489 тис.;
- 4 і більше кімнат – 1894 тис.
Із загальної площі житлового фонду забезпечені:
- водопроводом – 60,3 %;
- каналізацією – 57,2 %;
- опаленням – 68,2 %;
- газом – 83,3 %;
- гарячим водозабезпеченням – 46,8 %.
 
У серпні 2015р. мали борг за 3 місяці і більше: за централізоване опалення та гаряче водопостачання – 27,5 % власників особових рахунків, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій – 21,1 %, вивезення побутових відходів – 20,3 %, централізоване водопостачання та водовідведення – 19,9 %, газопостачання – 14,7 %.
 
А все розпочалось із Постанови КМ України від 28 лютого 2015 року № 106, Про удосконалення порядку надання житлових субсидій.
Такий некваліфікований підхід до організації, так названого, СПРОЩЕНОГО оформлення житлових субсидій, коли встановлюється подача тільки ЗАЯВИ і ДЕКЛАРАЦІЇ вже перші місяці показали, що процес проходить не ТАК. Адже вже в травні із поданих 1300 тис. заяв в середньому по Україні повертали понад 85 % документів. В окремих областях приймались тільки 5-7 % таких документів, а решту повертались.
Вже такі тривожні наслідки повинні були насторожити уряд, що задумані плани зриваються. Але вони вперто і далі так некваліфіковано штовхають ці плани.
Виставляють нові, такі ж некваліфіковані аргументи та не враховують дійсні дані показників життя, економічного стану країни і життя населення. Постійно нагадують, що в державному бюджеті закладено 24,5 млрд грн для надання житлових субсидій. Хоч тут відразу напрошується питання: як використовуються дані бюджетні призначення за місяцями бюджетного періоду.
 
Протягом січня-серпня 2015 р. населення України сплатило за житлово-комунальні послуги 31,7 млрд грн або в середньому за місяць – 3,96 млрд грн.
У серпні кількість учасників програми житлових субсидій, які одержували субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, становила 18,5 % від загальної кількості сімей України. У січні-серпні призначено субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг 2 млн 679,1 тис.
Держкомстат щомісяця оприлюднює показники, що за період січень-серпень виплачено житлових субсидій понад 570 МІЛЬЙОНІВ гривень, що більше в десятки разів за минулий рік. За період січень-вересень виплачено 670 млн грн..
Із вище наведених даних вже ПЕРЕКОНЛИВО свідчить, що бюджетні кошти призначені на виплати житлових субсидій НЕ БУДУТЬ ВИКОРИСТАНІ. За період жовтень-грудень (три) місяці кошти понад 23 млрд грн не можуть бути використані, навіть, при значному зростанні вартості комунальних платежів і збільшення виплат субсидій. В такій бюджетній бідноті так не ефективно використовуються кошти. Адже їх можна було частково виділити на ІНДЕКСАЦІЮ ПЕНСІЙ та ЗАРПЛАТ у бюджетній сфері.
І ось вже зараз у жовтні місяці міністр соціальної політики розповідає, про автоматичне перерахування субсидій за зимовими тарифами і влада ГОТОВА ВИПЛАЧУВАТИ СУБСИДІЇ ОБСЯГОМ ВІД 500 до 4000 грн на одного заявника. Це як треба оцінювати комунальні платежі, що урядовець обіцяє такі суми субсидій в МЕЖАХ законодавчо закріплених НОРМ. Адже відповідно ПОЛОЖЕННЮ про житлові субсидії, населенню надається допомога в оплаті житлових субсидій в межах НОРМ.
В чому полягають ті житлові норми і нормативи? Постановою, прийнятою Кабінетом Міністрів України від 28 лютого 2015 року № 106, якою з 1 травня 2015 року запроваджуються спрощені умови отримання житлової субсидії і затверджувались нові норми і нормативи.
 
Норми житла: 13,65 кв.м на кожну зареєстровану особу + 35,22 кв.м на сім’ю.
Нормативи споживання природного газу:
на опалення житла (в опалювальний період) – 7куб.м на 1 кв.м площі;
на приготування їжі (газова плита) – 6 куб.м на особу;
на приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача) – 9 куб.м на особу;
на приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача) – 18куб.м на особу;
нормативи споживання гарячого, холодного водопостачання та водовідведення:
централізоване постачання холодної води – 2,4 куб.м на особу;
централізоване постачання гарячої води – 1,6 куб.м на особу;
централізоване постачання холодної води (за відсутності гарячого водопостачання) – 4,0 куб.м на особу;
централізоване водовідведення – 4,0 куб.м на особу;
нормативи споживання електричної енергії:
на опалення житла (в опалювальний період) —65 кВт.год на 1 кв.м площі;
у будинках, обладнаних стаціонарн. електроплитами (за наявності гарячого водопостачання) — 130 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого;
у будинках, обладнаних стаціонарн. електроплитами (за відсутності гарячого водопостачання) — 150 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого;
У будинках, не обладнаних стаціонарн. електроплитами (за наявності гарячого водопостачання) — 90 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого;
У будинках, не обладнаних стаціонарн. електроплитами (за відсутності гарячого водопостачання) — 120 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого;
 
Треба розуміти, що в Україні немає РИНКУ ЖИТЛА і коли людина отримує житло у своє користування - то це на все життя. Тобто, багато у нас домогосподарств будуть МАТИ норми житла, а вдіповідно і норми використання ПОСЛУГ вище норм встановлених у постанові. То як їх буде оплачувати із такими доходами?
 
Прості розрахунки показують, що вартість життєво необхідних комунальних послуг будуть перевищувати встановлені норми обов’язкових платежів у 80-90 % населення. Оскільки тільки біля 11 % населення мали середньодушові доходи в 2014 р. більше 3000 тис. грн. А в цьому році Держкомстат називає і ще суттєве зменшення доходів.
 
Жовтень 2015 р. відкрив ОТОЙ зимовий опалювальний сезон із новими тарифами та названою ПОСТАНОВОЮ КМ України. Вже початок листопада із отриманням платіжних рахунків комунальних служб покаже дійсний стан співвідношення реального стану держави, доцільності та адекватності встановлених тарифів і можливостей СПРОЩЕНОГО ОФОРМЛЕННЯ СУБСИДІЙ. Оцінка стану і прогноз (гіпотеза) розвитку подій переконливо веде до масових неплатежів, які будуть накопичуватись як сніжна лавина із гори. Наслідки для генеруючих служб у зимовий період можуть бути катастрофічні.
 
© dobryj51 [27.10.2015] | Переглядів: 3040

2 3 4 5
 Рейтинг: 42.2/34

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook