для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

Петр Порошенко - действительно гарант Конституции?


Петр Порошенко - действительно гарант Конституции?

Когда был президентом Украины Виктор Янукович и царил правовой беспредел, то у меня часто крутился в голове вопрос – а наш президент Украины гарант чего? И, честно говоря, был удивлен, что этот вопрос при президенте уже Петре Порошенко сохраняет свою актуальность
 
Для примера возьму свежий проект изменений в Конституцию Украины по вопросу децентрализации власти. http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=55812
В сравнительной таблице хочу обратить читателей на две, пока на мой взгляд, стратегических для населения Украины статьи Конституции. Это 133 и 142 статьи.
 
В действующей Конституции статья 133 содержит следующее «Систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села. До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Міста Київ та Севастополь мають спеціальний статус, який визначається законами України.»
Обращаю внимание на перечень областей и когда мы читаем, из каких земель или территорий состоит Украина, то для каждого это предельно ясно.
 
Что же предлагается нам изменить? «Стаття 133. Систему адміністративно-територіального устрою України складають адміністративно-територіальні одиниці: громади, райони, регіони. (Обращаю внимание на новый термин регионы). Територія України поділена на громади. Громада є первинною  одиницею у системі адміністративно-територіального устрою України. Декілька громад становлять район. Автономна Республіка Крим та області є регіонами України. Особливості Києва, Севастополя у системі адміністративно-територіального устрою України визначаються окремими законами. Порядок утворення, ліквідації, встановлення та зміни меж, найменування і перейменування громад, районів, областей, а також порядок утворення, найменування і перейменування та віднесення поселень (сіл, селищ, міст) до відповідної категорії визначаються законом. Зміна меж, найменування і перейменування громад та поселень здійснюється з урахуванням думки їх мешканців у порядку, визначеному законом.
 
Здесь бросается в глаза то, что уже нет четкого перечня областей. Только отмечено, что Автономная республика Крым и области являются регионами Украины. И есть большое опасение, что проснувшись, с уже утвержденной такой трактовкой, граждане Украины обнаружат, что у республики Крым какой-то особый статус, а в результате дележки на территориальные громады Донецкой и Луганской области мы вообще можем не обнаружить.
Кроме того, изменение границ территорий, будет определяться законом, который вместе с содержанием на сегодняшний момент не известен. В народе говорят, что если ты хочешь начать войну, то начни делить межу. Поэтому, есть подозрение, что Петр Порошенко с Арсением Яценюком, решили остаться у власти, организовав гражданскую войну между громадами за землю.
 
Теперь обратим внимание на 142 статью - «Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об'єднувати на договірних засадах об'єкти комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби. Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.».
Как статью 142 предлагают изменить – «Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є:
1) земля, рухоме і нерухоме майно, природні ресурси, інші об'єкти, що є у комунальній власності територіальної громади;
2) місцеві податки і збори, частина загальнодержавних податків та інші доходи місцевих бюджетів.
Об'єкти спільної власності територіальних громад перебувають в управлінні районної чи обласної ради та утримуються за рахунок коштів відповідно районного чи обласного бюджету. Держава забезпечує сумірність фінансових ресурсів та обсягу повноважень органів місцевого самоврядування, визначених Конституцією та законами України. Зміна компетенції органу місцевого самоврядування здійснюється з одночасними відповідними змінами у розподілі фінансових ресурсів. Держава компенсує витрати органів місцевого самоврядування, спричинені рішеннями органів державної влади. Територіальні громади можуть об'єднувати на договірних засадах об'єкти комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби.»
 
А что собой представляют местные налоги и сборы, которые с барского плеча предлагает Гройсман, чтобы жировали территориальные громады, имея у себя на балансе медицину, образование и дороги?  http://legalexpert.in.ua/komkodeks/nk/84-nk/2220-10.html
Согласно нашему законодательству к местным налогам относят налог на недвижимое имущество, отличное от земельного участка и единый налог. К местным сборам относят сбор за ведение некоторых видов предпринимательской деятельности, сбор за парковку транспортных средств и туристический сбор. Причем, последние два сбора, местные власти определяют в соответствии своих полномочий.
И выходит, что частный предприниматель на общей системе налогообложения будет платить налог в центральный бюджет, и подоходный налог с физических лиц тоже будет собираться в центральный бюджет. Остается только догадываться, что стоит за формулировкой «часть общегосударственных налогов и другие», которые превратятся в существенные ниточки, за которые центральная власть будет пытаться манипулировать решениями и действиями территориальной громады.
С моей точки зрения, подоходный налог, должен обязательно оставаться в местном бюджете громады. Тогда руководство громады, независимо от политических взглядов, будет кровно заинтересовано в рабочих местах и в высокой зарплате местных жителей.
 
Вот такая первая оперативная реакция на предлагаемые изменения в Конституцию. Может быть, кто-то из читателей увидит еще серьезные угрозы, ограничивающие права и свободы граждан Украины. Например, полномочия префекта, образующая новую вертикаль президентской власти, и которую Петр Порошенко, при избрании на пост президента не имел. А раз не имел, то необходимы новые президентские выборы.
Приглашаю к конструктивному разговору и конструктивной критике.
У меня есть претензии к нашему президенту как гаранту и в других областях, прежде всего военной, но это уже другая тема.
© Владимир Батищев [10.07.2015] | Переглядів: 1944

2 3 4 5
 Рейтинг: 40.8/35

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook