Які ж ми всі розумні та професійні, що на теренах інтернета, що на сцені Майдану. Знаємо кого і куди краще призначити, хто де краще буде керувати. Одні волають: Юля краще, інші Петя, Вітя… хоча віті себе дискредитували. Нехай мене пробачать прості хлопці з ім’ям Вітя, але вітям поки відмовити…
Може необхідно зупинитись? Може необхідно свій гнів, запал, та недовіру до будь-яких політиків вилити у конструктив?
Народ уже показав абсолютну і безапеляційну готовність самоорганізовуватись. При чому у всьому: у чергуванні в медзакладах, у зборі коштів, у чергуванні біля своїх будинків, і саме головне, у готовності до волонтерства. Тобто ми стали Громадою у повному розумінні цього слова. І не тільки в Києві.
Але весь час чергувати на Майдані, щоб нова або оновлена стара влада не забувала про ціну їх находження у владі, ми не здатні.
Тому що ми потрібні своїм рідним і близьким. Тому що ми маємо продукувати ту додану вартість робіт та послуг, з якої складається бюджет країни.
Маємо визнати, на сьогодні механізмів контролю за владою немає. Вибори в рахунок не йдуть, бо самі знаєте, що це за контроль.
Отже необхідно припинити волання: Вони такі самі! Вони роблять те саме! Так ми до нового Межигір’я дограємось.
Серед протестувальників багато фахових спеціалістів як правників, так і економістів, я впевнена в цьому. Отже маємо розробити механізми контролю разом. При чому ДО президентських виборів ввести такі механізми в дію.
Я пропоную розробити закон по громадські комітети. Суть в тому, що громадський комітет створюється із членів громади (реєстрація та проживання в межах громади має бути не менше 1 року, тимчасова реєстрація не дає права для членства). Кількість членів комітету непарна (наприклад – п’ять для районів, міст, областей; три для сіл). Комітет працює на добровільних засадах та безоплатно. Ротація членів комітету відбувається кожні 6 місяців (можливо більше, але не більше 1 року). До кожної районної, міської, обласної, селищної адміністрації (ради) має бути приставлений такий комітет. В обов’язки комітету входить контроль надходжень та витрат бюджету відповідного рівня. Економісти та бухгалтери, що працюють в крупних компаніях мене зрозуміють, що таке звітування по фактичному бюджету.
Місцева рада (адміністрація) щомісячно готує звіт з поясненнями та надає на розгляд комітету для затвердження. Комітет розглядає та затверджує бюджет щомісячно та публікує на сайті райради, а також на інформаційному стенді біля місцевої ради. Обласні, та державний публікуються на сайтах та у газеті Голос України раз на місяць (газета і так утримується за державний кошт).
Як ми такі активні, то може дозволимо собі виділити 1-2 дні на місяць на благо громади, на території якої ми проживаємо.
Оце і буде маленький Майдан під дверима кожного народного обранця.
Сама не можу написати закон, я фінансист, а не юрист. Але готова на території своєї громади включитись в роботу.
В інший спосіб ми не поборемо те марнотратство, до якого звикли наші можновладці.
Стосовно правоохоронних органів та судів, можливо моя думка і утопічна, але я вважаю, що органи внутрішніх справ, мають підпорядковуватись громаді, а очільник районного, міського управління має бути виборною посадою, так само як і суддя районного, міського суду.