для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru
Для полноценной работы сайта включите в вашем браузере поддержку JavaScript. В противном случае многие функции сайта будут недоступны.

Корупція: наказано боротися

Корупція: наказано боротися
Напевно, важко знайти автора або коментатора ДД, який досі ще не висловив би свою заклопотаність корупцією в Україні та станом безуспішної боротьби з нею. Боюся передчасно обнадіювати чи радувати колег і читачів ДД, але, по-моєму, принаймні  в одній із сфер життєдіяльності держави намічаються зрушення (якщо чесно, поки що сам не знаю, в якому сенсі вживаю це слово). Це в близькій мені сфері освіти. Бо днями отримано наказ міністра Табачника.
 

 
Якщо текст наказу відобразився нечітко, не турбуйтеся. Вся квінтесенція цього спонукання до дії зосереджена в п. 1.1. Наводжу його повністю: «Забезпечити утворення   (визначення) та функціонування підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції у межах загальної чисельності працівників».

На жаль, як «забезпечити утворення у межах загальної чисельності працівників», навіть якщо дуже захоче, побачити в Наказі допитливий читач не зможе. За логікою, в «забезпеченні утворення» повинно було б допомогти Типове положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції,  затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 року N 706.
 
Будучи дисциплінованим виконавцем наказів Міносвіти, я сумлінно простудіював і це Типове положення. (Так як документ займає чотири сторінки друкованого тексту, розміщувати його на сторінці ДД я, звичайно, не буду). Прошу повірити мені на слово, що ніяких чітких, конструктивних вказівок або рекомендацій там, на жаль, я також не знайшов. Дещо цікаве, правда, є, але про це трошки пізніше.
 
***
Як людина, що всіма фібрами своєї душі ненавидить корупцію, я з великим ентузіазмом сприйняв Наказ свого Міністра і хотів відразу ж приступити до його виконання. Але, на жаль, з перших же кроків зіткнувся з питаннями та перешкодами і суто теоретичного, і суто практичного характеру.  Хотів навіть до Дмитра Володимировича на прийом з'їздити. Але доки на прийом запишуть, поки дочекаюся... А час   йде, а корупція   міцнішає... Тому свої питання, сумніви, а водночас і пропозиції розміщую на сторінці ДД. Можливо, міністр Табачник сам прочитає і відповість. В крайньому випадку, його помічники повідомлять  про моє звернення і отримають наказ відповісти. А тоді я вже відразу  візьмуся до виконання Наказу і розпочну боротьбу з корупцією.
 
Питання перше
Як часто буває у випадках з юридичними документами, воно стосується термінології.
 
Як назвати орган боротьби з корупцією в навчальному закладі?
 
Пропоновані в Наказі «підрозділ» і «особа» надто неконкретні і розмиті. Адже не секрет: як корабель назвеш, так він і попливе. А у корабля боротьби з корупцією в навчальних закладах,  хочеться, щоб було велике плавання. Тому пропоную замість «підрозділ» - «трійка»,  а замість «особа» - «комісар».  Вибачаюсь за банальність, але відомо, що нове - це добре забуте старе. А суб'єкти, позначені словами «трійка» і «комісар», на початку-середині минулого століття чудово виконали свої функції. Правда, вони боролися не з корупцією, а з ворогами народу. Зате перемогли і знищили останніх остаточно і безповоротно.
 
До речі. Хоч це й не стосується термінології Наказу,  поняття «корупціонер» для працівників освіти, теж не завадило б замінити на більш негативне, засуджуюче, я б сказав, викривальне. Якось слово «корупціонер» затерлось, стало звичним і повсякденним. Якось слабувато звучить, якщо вчителя, який вступив у злочинну змову з батьками учня і завищує тому оцінки, назвати «корупціонером»... Не викриває якось... В Україні це слово давно вже стало синонімом великої кількості понять. Ну, наприклад, таких як «чиновник», «міністр», «суддя»... І нікого це вже давно не бентежить.
 
А от назвати вчителя-злочинця «ворогом народу» - це, по-моєму, було б інноваційним підходом.
 
Або той же вахтер, що випустив з території навчального закладу лаборанта, який роздрукував  на вкраденому з цього закладу папері добірку анекдотів; витратив на це державні чорнила з картриджа і електроенергію. Лаборант - злодій,  що завдав матеріальних збитків державі. Це зрозуміло. А   який з вахтера  корупціонер? Ворог народу,  і крапка!
 
Питання друге

Як підбирати кадри для  уповноваженого підрозділу (особи)?

 
Звичайно, можна було б провести тестування на відповідні риси характеру. Адже згідно підпункту 6 пункту 5 Типового положення  уповноважений підрозділ (особа)  «у разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими чи службовими особами органу виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також ознак правопорушення за результатами перевірок декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, інформує (виділено мною) у встановленому порядку про такі факти керівника органу виконавчої влади (його апарату), підприємства, установи та організації, а також правоохоронні органи відповідно до їх компетенції».
 
Але щоб на науковій основі здійснити відбір кандидатів у уповноважений підрозділ, спочатку треба розробити тести, які б виявили у людини здатність якісно інформувати, потім провести саме тестування,  аналіз, таке інше. Все це вимагає чималих затрат коштів і часу. Я пропоную поступити простіше.
 
У кожному колективі знайдуться особи,  які люблять повторювати: «Сталіна на ніх нєт!», «Всєх к стєнкє!». Стверджую, це якраз потрібні люди. Вони або ще самі пам'ятають, що при Сталіні корупції не було, або чули від рідних і свято вірять у це. Вони знають, що і як треба робити.
 
Таким чином, питання гуманітарного характеру, пов'язані з виконанням Наказу,  думаю,  вирішити не так вже складно. Знайдуться і потрібні кадри. Складніше з економічним забезпеченням реалізації Наказу.
 
Питання третє

Де взяти кошти для фінансування та матеріально-техничного забезпечення роботи  уповноваженого підрозділу (особи)?
 
Живемо ми в умовах ринкової економіки. Навіть на протестні марші і мітинги народ виходить за заздалегідь встановлену плату. Залучити кадри до  уповноваженого підрозділу, оформивши це як партійне навантаження, сьогодні не вийде... Треба платити. Крім того, необхідно думати і про матеріально-технічне забезпечення діяльності суб'єкта боротьби з корупцією.
 
Такий приклад. Всім відомо, що вчителька молодших класів Анжеліка Б. підробляє наданням послуг інтимного характеру. Але в декларацію про доходи значні фінансові надходження від цього виду діяльності не вносить. Як виконати вимогу вищезазначеного Типового положення, підпункту 4 пункту 5, згідно якого уповноважений підрозділ  здійснює «...перевірку фактів своєчасності подання зазначених декларацій (про доходи -авт.), їх перевірку на наявність конфлікту інтересів, а також здійснює логічний та арифметичний контроль декларацій»?
 
Як це зробити, якщо не провести  за Анжелікою Б. кругло- і багатодобового спостереження? Для спостереження ж  і його фіксації, як відомо, необхідні записуючі аудіопристрої, прилади нічного відеоспостереження і т. ін. Загалом, витрати дуже і дуже суттєві...
 
Звичайно, зрозуміло, що зайвих коштів у держави немає. Якщо і були, то пішли на боротьбу з корупцією у вищих сферах, а не в освіті. Тому у мене є пропозиція, а саме, скористатися досвідом правоохоронних органів: організувати строго засекречений фонд сприяння.... Тобто, частину коштів, які  уповноважений підрозділ  в процесі своєї діяльності вилучить з корупційного обігу, залишати у розпорядженні цих новоутворених органів по боротьбі з корупцією. Тобто, утворювати невеликі фондики по боротьбі з корупцією.
 
Пояснюю. Після внесення певної суми в такий фондик, можна було б припинити розслідування діяльності вищезгаданої Анжеліки Б., не пов'язаної з її основною роботою. А після додаткового внеску, можна і не ставити її на особливий облік. Тобто дати Анжеліці Б. послаблення і за підпунктом 7 пункту 5 Типового положення. Згідно з яким  уповноважений підрозділ  «веде облік працівників органу виконавчої влади, підприємства, установи та організації, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень».
 
Таким чином  орган і окупить витрати на своє функціонування, і отримає   стимули у подальшій  боротьбі з корупцією...
 
***
Шановний Дмитре Володимировичу! У мене ще дуже багато міркувань і пропозицій щодо способів виконання і реалізації Вашого Наказу. Якщо вони Вас зацікавлять, звертайтеся в будь-який час в Дурдом. Я тут підробляю лікарем на громадських засадах (ніяких, боже збав, незадекларованих доходів). Звертайтеся. Не соромтеся. Тут Вам завжди будуть раді і завжди допоможуть. До зустрічі в Дурдомі!
 
prokop14


© prokop14 [27.10.2013] | Рейтинг: 48.7/32 | Переглядів: 6389

2 3 4 5 48.7/32




Коментарі

1 2 3   »
27.10.2013 07:47:33
Відкритий лист до Табачника підтримую. Бо наївно сподіваюсь, що сірі кардинали української державності не можуть бути аж настількі тупі. Почерк наказу, як дві краплі води, нагадує розпорядження по мінсдоху про боротьбу з монополіями (введення штатної одиниці "борця" на 1300 гривень зарплатні). Но ті, налоговики, безнадійні, схоже, аж до самої маківки, а Табачник, все ж таки, університет закінчував, в мистецтві, оно, розбирається....
Може і Вас почує...
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(10/10)

27.10.2013 07:56:37
Маразм,patient у самих найгірших проявах совка і його агітпропу.
 
"Хватит говорильни!" - сказал король.
И тысячи глашатаев разнесли по королевству:
"Хватит говорильни!!! ... Хватит говорильни!!!...", - разносилось на площадях всех деревень и городов....

Десь такий приблизно текст виплив з пам"яті.
5
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(15/15)

27.10.2013 08:18:38
Прокопе і Ви, Інженегре. Поки народ дрихне збирається до церкви і не може активно підключитися до обговорення, дозвольте я поділюся з вами ідеєю, яку мені навіяли процеси в ісконно-братньому царстві. А ви, як людовєди і душелюби, скажете куди мені з нею йти (в рамках прілічія smile3).
Дивіться:
1. ДД мало на що впливає. (обідно, но хфакт)
2. Але ДД багато чого виражає. Враховуючи юзерську пасіонарність, можемо сказати, що ДД - це мініУкраїна.
3. Вважаю, що з кимось із найбільш адекватних нардепів можна було б затіяти таку гру: ми йому всім загалом готуємо законопроект "від ДД", а він той законопроект вносить на засідання Ради. Уболіваємо разом.
4. Процес взаємовигідний, нам - точка прикладання зусиль, йому (їй) - незайві симпатії місцевого люду. Шрайку - популярність.
 
Ну це так, коротко, без дифірамбів, що ми,мовляв, лабораторія, колективний разум, таке інше.
 
Як вважаєте, колеги ? Наскільки заносить Дюму ?
  
Востаннє редаговано Дюма 27.10.2013 08:24:38
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(11/11)

27.10.2013 08:29:42
За ІМНО - Respect
Щодо викладених фактів -
Мрак.
Було б biggrin, якби не cray
 
Найбільші корупціонери - ЛІКАРІ та ВЧИТЕЛІ. Проте чогось на Канари, ба навіть і в Європу, не дуже їздять відпочивати.
Табачника, а разом з ним і Богатирьову, і Азарова з Янеком - beach, щоб і не смерділо в Україні
Востаннє редаговано Нянечка 27.10.2013 08:31:54
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(12/12)

27.10.2013 08:37:09
Дюма 27.10.2013 08:18:38
Як вважаєте, колеги ? Наскільки заносить Дюму ?
Нормально заносить. Підтримую. І мої п"ять копійок:  
Жоден з адекватних нардепів навряд чи стане працювати "за так". Треба на паритетних умовах. Пропоную: нардеп проштовхує наші законопроекти - ми його проштовхуєму в Президенти.
Не згоден Згоден  Підтримка: 88%(7/8)

27.10.2013 08:48:27
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 вересня 2013 р. № 706
Питання запобігання та виявлення корупції

 
Первинне джерело.
 
Мушу визнати, що це ще один вияв цинізму нашої влади. З одного боку - "біле і пухнасте" забезпечення викликів Європи, а для нас насправді - ПРАВОВЕ обґрунтування існування, так званих,  "СМОТРЯЩИХ".
ПР руліт нє па дєтскі 27967
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(9/9)

27.10.2013 08:51:29
5
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(4/4)

27.10.2013 08:53:22
prokop14 27.10.2013 08:37:09
Пропоную: нардеп проштовхує наші законопроекти - ми його проштовхуєму в Президенти.

Можна і в президенти. Але, нмд, навіть лоббіювати від імені народу - вже неабияка фішка, яка вигідно позиціонуватиме "сміливця" на будь-яких виборах-голосуваннях. ( Як порахував колега Аліхан, за останні 10 років жодного законопроекту на "нашу" користь). І хоч усі тим нещасним "народом" прикриваються, але вже всім все очевидно:  "Нянечка" "розкусила" чергову турботу з одного комента...
Востаннє редаговано Дюма 27.10.2013 08:57:13
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(5/5)

27.10.2013 08:56:24
Нянечка 27.10.2013 08:48:27
Нянечка
Про цинізм - цеExcellently
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(5/5)

27.10.2013 09:10:53
Дюма 27.10.2013 08:18:38
Дивіться:
1. ДД мало на що впливає. (обідно, но хфакт)
2. Але ДД багато чого виражає. Враховуючи юзерську пасіонарність, можемо сказати, що ДД - це мініУкраїна.
3. Вважаю, що з кимось із найбільш адекватних нардепів можна було б затіяти таку гру: ми йому всім загалом готуємо законопроект "від ДД", а він той законопроект вносить на засідання Ради. Уболіваємо разом.
Пробував. При чому в адресу...
Нічого не вийшло.I do not know
Якось я написав "Колеги, у пацієнта загострення...". Оскільки інфи по цьому було ноль, а я був впевненим у 100% правдивості, то знайшов можливим дати посилання Голові (на той час) комітету ВРУ з питань оборони і нац. безпеки...
Думаєте він розпочав діяти і хоча б скористався інформацією... Ну там дав депутатський запит, виступив з трибуни ВРУ по темі, чи через дружину почав компанію у "Дзеркалі тижня"?
Ні, просто на поштову скриньку я отримав лист, де Анатолій Степанович просто погодився зі мною, що наш Верховний Головнокомандувач ЗСУ неадекватний, психічно неврівноважений і в нього дійсно є "манєчка"...
А у самих ЗМІ розкрутка про ППО Хєранта почалась десь тільки через чотири місяці...
Востаннє редаговано инженегр 27.10.2013 09:11:39
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(8/8)

27.10.2013 09:12:40
Так развалить окончательно совковую систему образования поможет этот указ, на куя трудится за копейки да еще под "ласковым и дружеским " присмотром стукачей и смотрящих, а найдутся в каждом коллективе, кстати не только деньгами едиными многие живут, стукачей и смотрящих ДОБРОВОЛЬНО до куя будет, воспитательница в детском саду, аки преступник вселенского масштабу, млядь,  ну как заколебала эта совковая  пурга. 22 года назад ОБЯЗАТЕЛЬНО необходимо было провести люстрацию всей этой комунистической швали, Ух... автору 5
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(11/11)

27.10.2013 09:14:11
Ми вже звикли, що начальник/міністр - це, як правило, дурень, людина, яку призначили за якими завгодно критеріми, крім професійних. Але, в усі часи, виручав апарат. Апарат, як основний ворог будь-яких реформ, але і як запобіжник повної мурні. Схоже кадрова політика новітніх часів зруйнувала бюро-фундаменталізм. Намагання скрізь понапхати своїх, "рєшал", вже реально загрожує самому осмисленому функціонуванню будь-якої галузі. Камо грядеши, Україна ? В тартарари ?  
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(8/8)

27.10.2013 09:24:01
Нянечка 27.10.2013 08:29:42
Найбільші корупціонери - ЛІКАРІ та
До речі... а де відповідний часу наказ МінБудьтеЗдорові? І, якщо закуплені на мільони державних гривень відеокомплекси для виборчих дільниць, тимчасово простоюють, чи не варто обладнати ними кожен кабінет та палату "оздоровчо-лікувальних" закладів?
Питання тупо риторичне. Корупція мімікрувала (вона завжди попереду органів по боротьбі з нею кроків на двадцять), нині напряму бере лише малозначуща низова ланка, яку навмисно присаджують на доволі мізерні оклади...
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(6/6)

27.10.2013 09:24:37
Дюма 27.10.2013 09:14:11
Схоже кадрова політика новітніх часів зруйнувала бюро-фундаменталізм. Намагання скрізь понапхати своїх, "рєшал", вже реально загрожує самому осмисленому функціонуванню будь-якої галузі. Камо грядеши, Україна ? В тартарари ?  
Абсолютная правда, уже и Янукович с Азаровым жалуются, мол саботируют реформы у нутрях аппарату, да млядь, забыли недоучки, что ВЕРТИКАЛЬНАЯ и ГОРИЗОНТАЛЬНАЯ социальная мобильность при демократии, единственная удерживающая сила от социальных потрясений , бунтов и революций, конфликт сейчас будет только нарастать и мы все это видим. Бунт партийцев, судей, чиновников и так далее, скоро "титушки" начнут волноваться и протестовать, поймут , что их используют как никчемную дебильную ботву. Мажоры же, сыночки и любовницы, один куй , все места сладкие метут.
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(10/10)

27.10.2013 09:33:42
Дюма 27.10.2013 09:14:11
Камо грядеши, Україна ? В тартарари ?  
У безодню безнадії і дегенераці.
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(4/4)

27.10.2013 09:34:14
Пропоновані в Наказі «підрозділ» і «особа» надто неконкретні і розмиті. Адже не секрет: як корабель назвеш, так він і попливе.

Вже все названо своїми іменами і нічого не потрібно видумувати. Є "смотрящий". Тільки поки що охоплено на рівні областей. а потрібно деталізувати до самої низинної ланки. Табачник тут пішов у лідерах. Йому найбільше потрібно. Прибрав ВАК і присудження ступенів і вчених звань. Тепер потрібно охопити всі доходи у вузах.
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(4/4)

27.10.2013 09:45:04
Я просто в захваті від правової грамотності можновладців: "у разі виявлення фактів, що можуть свідчити" © Тобто, можуть свідчити, а можуть і не свідчити. А нам по цимбалам - ми документик підписали, відзвітували, що боремось з корупцією, можна поставити галочку та заспокоїтись.
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(4/4)

137

137
27.10.2013 09:45:26
piligrimSK 27.10.2013 09:24:01
І, якщо закуплені на мільони державних гривень відеокомплекси для виборчих дільниць, тимчасово простоюють, чи не варто обладнати ними кожен кабінет та палату "оздоровчо-лікувальних" закладів?
 

Ага, і розпочати з Юлиної палати...
Не згоден Згоден  Підтримка: 17%(1/6)

27.10.2013 09:45:28
dobryj5 27.10.2013 09:34:14
Є "смотрящий"
В  принципі, "смотрящий" - це і є комісар. Тільки по-сучасному. Так що спорити не буду.
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(4/4)

27.10.2013 09:48:50
dobryj5 27.10.2013 09:34:14
Тепер потрібно охопити всі доходи у вузах.
Впевнений, що радянська звичка доводити будь-які компанії до повного абсурду спрацює цього разу на 100%. На ВНЗ це не зупиниться.
Можу тільки собі уявити, як буде діяти "антикорупційна трійка смотрящих" у початковій школі села, що знаходиться десь серед лісів і боліт задрипаного району на Поліссі.
Просто, за класикою жанру така трійка якщо і не отримає зверху планових показників, то може ініціативно сама почати доводити свою необхідність.
Ну, наприклад, звіряти потенційну несучість курей на присадибному господарстві вчительки математики, та раціон її сім"ї. Або звідки у неї кошти, що вона ходить на роботу не у кирзових чоботях?
Востаннє редаговано инженегр 27.10.2013 09:50:11
Не згоден Згоден  Підтримка: 100%(6/6)

1 2 3   »






загрузка...




programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2020 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Будь ласка, увійдіть за допомогою
Facebook-login