для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru
Для полноценной работы сайта включите в вашем браузере поддержку JavaScript. В противном случае многие функции сайта будут недоступны

Корупція: наказано боротися


Корупція: наказано боротися
Напевно, важко знайти автора або коментатора ДД, який досі ще не висловив би свою заклопотаність корупцією в Україні та станом безуспішної боротьби з нею. Боюся передчасно обнадіювати чи радувати колег і читачів ДД, але, по-моєму, принаймні  в одній із сфер життєдіяльності держави намічаються зрушення (якщо чесно, поки що сам не знаю, в якому сенсі вживаю це слово). Це в близькій мені сфері освіти. Бо днями отримано наказ міністра Табачника.
 

 
Якщо текст наказу відобразився нечітко, не турбуйтеся. Вся квінтесенція цього спонукання до дії зосереджена в п. 1.1. Наводжу його повністю: «Забезпечити утворення   (визначення) та функціонування підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції у межах загальної чисельності працівників».

На жаль, як «забезпечити утворення у межах загальної чисельності працівників», навіть якщо дуже захоче, побачити в Наказі допитливий читач не зможе. За логікою, в «забезпеченні утворення» повинно було б допомогти Типове положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції,  затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 року N 706.
 
Будучи дисциплінованим виконавцем наказів Міносвіти, я сумлінно простудіював і це Типове положення. (Так як документ займає чотири сторінки друкованого тексту, розміщувати його на сторінці ДД я, звичайно, не буду). Прошу повірити мені на слово, що ніяких чітких, конструктивних вказівок або рекомендацій там, на жаль, я також не знайшов. Дещо цікаве, правда, є, але про це трошки пізніше.
 
***
Як людина, що всіма фібрами своєї душі ненавидить корупцію, я з великим ентузіазмом сприйняв Наказ свого Міністра і хотів відразу ж приступити до його виконання. Але, на жаль, з перших же кроків зіткнувся з питаннями та перешкодами і суто теоретичного, і суто практичного характеру.  Хотів навіть до Дмитра Володимировича на прийом з'їздити. Але доки на прийом запишуть, поки дочекаюся... А час   йде, а корупція   міцнішає... Тому свої питання, сумніви, а водночас і пропозиції розміщую на сторінці ДД. Можливо, міністр Табачник сам прочитає і відповість. В крайньому випадку, його помічники повідомлять  про моє звернення і отримають наказ відповісти. А тоді я вже відразу  візьмуся до виконання Наказу і розпочну боротьбу з корупцією.
 
Питання перше
Як часто буває у випадках з юридичними документами, воно стосується термінології.
 
Як назвати орган боротьби з корупцією в навчальному закладі?
 
Пропоновані в Наказі «підрозділ» і «особа» надто неконкретні і розмиті. Адже не секрет: як корабель назвеш, так він і попливе. А у корабля боротьби з корупцією в навчальних закладах,  хочеться, щоб було велике плавання. Тому пропоную замість «підрозділ» - «трійка»,  а замість «особа» - «комісар».  Вибачаюсь за банальність, але відомо, що нове - це добре забуте старе. А суб'єкти, позначені словами «трійка» і «комісар», на початку-середині минулого століття чудово виконали свої функції. Правда, вони боролися не з корупцією, а з ворогами народу. Зате перемогли і знищили останніх остаточно і безповоротно.
 
До речі. Хоч це й не стосується термінології Наказу,  поняття «корупціонер» для працівників освіти, теж не завадило б замінити на більш негативне, засуджуюче, я б сказав, викривальне. Якось слово «корупціонер» затерлось, стало звичним і повсякденним. Якось слабувато звучить, якщо вчителя, який вступив у злочинну змову з батьками учня і завищує тому оцінки, назвати «корупціонером»... Не викриває якось... В Україні це слово давно вже стало синонімом великої кількості понять. Ну, наприклад, таких як «чиновник», «міністр», «суддя»... І нікого це вже давно не бентежить.
 
А от назвати вчителя-злочинця «ворогом народу» - це, по-моєму, було б інноваційним підходом.
 
Або той же вахтер, що випустив з території навчального закладу лаборанта, який роздрукував  на вкраденому з цього закладу папері добірку анекдотів; витратив на це державні чорнила з картриджа і електроенергію. Лаборант - злодій,  що завдав матеріальних збитків державі. Це зрозуміло. А   який з вахтера  корупціонер? Ворог народу,  і крапка!
 
Питання друге

Як підбирати кадри для  уповноваженого підрозділу (особи)?

 
Звичайно, можна було б провести тестування на відповідні риси характеру. Адже згідно підпункту 6 пункту 5 Типового положення  уповноважений підрозділ (особа)  «у разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими чи службовими особами органу виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також ознак правопорушення за результатами перевірок декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, інформує (виділено мною) у встановленому порядку про такі факти керівника органу виконавчої влади (його апарату), підприємства, установи та організації, а також правоохоронні органи відповідно до їх компетенції».
 
Але щоб на науковій основі здійснити відбір кандидатів у уповноважений підрозділ, спочатку треба розробити тести, які б виявили у людини здатність якісно інформувати, потім провести саме тестування,  аналіз, таке інше. Все це вимагає чималих затрат коштів і часу. Я пропоную поступити простіше.
 
У кожному колективі знайдуться особи,  які люблять повторювати: «Сталіна на ніх нєт!», «Всєх к стєнкє!». Стверджую, це якраз потрібні люди. Вони або ще самі пам'ятають, що при Сталіні корупції не було, або чули від рідних і свято вірять у це. Вони знають, що і як треба робити.
 
Таким чином, питання гуманітарного характеру, пов'язані з виконанням Наказу,  думаю,  вирішити не так вже складно. Знайдуться і потрібні кадри. Складніше з економічним забезпеченням реалізації Наказу.
 
Питання третє

Де взяти кошти для фінансування та матеріально-техничного забезпечення роботи  уповноваженого підрозділу (особи)?
 
Живемо ми в умовах ринкової економіки. Навіть на протестні марші і мітинги народ виходить за заздалегідь встановлену плату. Залучити кадри до  уповноваженого підрозділу, оформивши це як партійне навантаження, сьогодні не вийде... Треба платити. Крім того, необхідно думати і про матеріально-технічне забезпечення діяльності суб'єкта боротьби з корупцією.
 
Такий приклад. Всім відомо, що вчителька молодших класів Анжеліка Б. підробляє наданням послуг інтимного характеру. Але в декларацію про доходи значні фінансові надходження від цього виду діяльності не вносить. Як виконати вимогу вищезазначеного Типового положення, підпункту 4 пункту 5, згідно якого уповноважений підрозділ  здійснює «...перевірку фактів своєчасності подання зазначених декларацій (про доходи -авт.), їх перевірку на наявність конфлікту інтересів, а також здійснює логічний та арифметичний контроль декларацій»?
 
Як це зробити, якщо не провести  за Анжелікою Б. кругло- і багатодобового спостереження? Для спостереження ж  і його фіксації, як відомо, необхідні записуючі аудіопристрої, прилади нічного відеоспостереження і т. ін. Загалом, витрати дуже і дуже суттєві...
 
Звичайно, зрозуміло, що зайвих коштів у держави немає. Якщо і були, то пішли на боротьбу з корупцією у вищих сферах, а не в освіті. Тому у мене є пропозиція, а саме, скористатися досвідом правоохоронних органів: організувати строго засекречений фонд сприяння.... Тобто, частину коштів, які  уповноважений підрозділ  в процесі своєї діяльності вилучить з корупційного обігу, залишати у розпорядженні цих новоутворених органів по боротьбі з корупцією. Тобто, утворювати невеликі фондики по боротьбі з корупцією.
 
Пояснюю. Після внесення певної суми в такий фондик, можна було б припинити розслідування діяльності вищезгаданої Анжеліки Б., не пов'язаної з її основною роботою. А після додаткового внеску, можна і не ставити її на особливий облік. Тобто дати Анжеліці Б. послаблення і за підпунктом 7 пункту 5 Типового положення. Згідно з яким  уповноважений підрозділ  «веде облік працівників органу виконавчої влади, підприємства, установи та організації, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень».
 
Таким чином  орган і окупить витрати на своє функціонування, і отримає   стимули у подальшій  боротьбі з корупцією...
 
***
Шановний Дмитре Володимировичу! У мене ще дуже багато міркувань і пропозицій щодо способів виконання і реалізації Вашого Наказу. Якщо вони Вас зацікавлять, звертайтеся в будь-який час в Дурдом. Я тут підробляю лікарем на громадських засадах (ніяких, боже збав, незадекларованих доходів). Звертайтеся. Не соромтеся. Тут Вам завжди будуть раді і завжди допоможуть. До зустрічі в Дурдомі!
 
prokop14
© prokop14 [27.10.2013] | Переглядів: 7209
Мітки: #Табачник 

2 3 4 5
 Рейтинг: 48.7/32

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Facebook-login



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2021 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook