для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

Маніпуляції із звітними бюджетними показникми


Маніпуляції із звітними бюджетними показникми
На сайті Міністерства фінансів розміщена інформація, що 15 березня відбулося публічне представлення Першим заступником Міністра фінансів Анатолієм Мярковським "Звіту про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік". Звичайно, самого звіту немає, але публічну розгорнуту інформацію подали.
 
Треба розуміти, що звіт за виконання державного бюджету уряд повинен подати Верховній Раді України до 1 травня. Це передбачає ст. 61 Бюджетного кодексу України, яка звучить:
Стаття 61. Річний звіт про виконання закону
про Державний бюджет України
1. Річний звіт про виконання закону про Державний бюджет України подається Кабінетом Міністрів України Верховній Раді України, Президенту України та Рахунковій палаті не пізніше 1 травня року, наступного за звітним.
2. Річний звіт про виконання закону про Державний бюджет України включає:
1) звіт про фінансовий стан (баланс) Державного бюджету України;
2) звіт про виконання Державного бюджету України (включаючи звіти про виконання показників за формою додатків до закону про Державний бюджет України);
3) звіт про фінансові результати виконання Державного бюджету України;
4) звіт про рух грошових коштів; … і т.д., всього 17 пунктів.

Це треба розуміти, що законодавець передбачив весь процес збору, аналізу і формування цього самого звіту і дає час на підготовку до того 1 ТРАВНЯ.
 
Але оперативна інформація за виконання бюджету, звичайно збирається, ведеться і можна оцінювати за стан виконання. І появу такої інформації вже у березні місяці можна було сприймати тільки позитивно. Можливо було, навіть, і раніше оприлюднити її.
 
Але сам виклад інформації (зміст) та, особливо, саме (він – той зміст) на сайті МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ викликає велике здивування. Якби таку інформацію розмістило якесь агітаційне відділення ПАРТІЇ РЕГІОНІВ, то це було би нормально. Навіть, не відділ, а саме агітпункт повідомляв, що під керівництвом провладної парті в Україні ПР у державі:
Попри несприятливу зовнішньоекономічну кон'юнктуру та нестійке відновлення світової економіки Уряду у 2012 році вдалося зберегти макроекономічну стабільність та стабільне функціонування бюджетної системи:
- глобальна економіка – повільне зростання (фактичне 3,2%, прогнозне 4%);
- країни Єврозони – рецесія («мінус» 0,3%);
- зниження цін на чорні метали на світовому ринку на 11,4% у 2012 році порівняно з 2011 роком.

 
Ще якби тут велась мова за виконання Закону України «Про економічний і соціальний розвиток України за 2012 р.», то ще би не так сприймалось. Але ж треба розуміти, що на сайт Міністерства фінансів дуже вже рідко заходить шахтар із шахти Карла Маркса в Єнакієво. Він, можливо, не знає, що його мінімальний заробіток прирівнений до його прожиткового мінімуму із встановленим набором продуктів, товарів та послуг ще в 2000 р. і за ці роки в супереч тому Закону України не переглядається вже 13 рік (за законом він повинен коригуватись кожні 5 років). А там йому у тому наборі передбачається 4 кг оселедців на рік, 2 майки на рік, для його жінки 1 халат на 5 років і т.д. і т.п.. Звичайно, працюючи у шахті він має заробіток у кілька тих мімальних прожиткових мінімумів і може дозволити купити більше тих майок, щоб після прання не одягати мокрої.
 
Але на цей ресурс заходжу я та мені подібні. Заходять цікавлячі і обізнані фахівці які знають і плани, і Закони України, і показники бюджетів. Знання достатні, щоб зрозуміти всю фальш і маніпулювання. І нам хотілось би почитати тут дійсно аналітичні матеріали фахівців за причини провального виконання показників Державного бюджету за 2012 р..
 
А поки що, як можна сприймати повідомлення:
При цьому завдяки виваженій податково-бюджетній політиці вдалося втримати дефіцит бюджету України в 2012 році на рівні меншому, ніж у деяких високорозвинених країнах Європи та світу:
-          в Японії – 10,0% ВВП,
-          в США – 8,7% ВВП,
-          Іспанії – 7,0% ВВП,
-          Франції – 4,7% ВВП.
-          Державний бюджет України був виконаний із дефіцитом 3,8% ВВП.

 
Тут би можна сказати – нам би їхні проблеми. Але ж ми знаємо, що у Законі України «Про Державний бюджет України на 2012 р.» був затверджений дефіцит бюджету:
Установити граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України у сумі 24.129.484,1 тис. гривень, у тому числі граничний обсяг дефіциту загального фонду Державного бюджету України - у сумі 20.244.850,8 тис. гривень та граничний обсяг дефіциту спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 3.884.633,3 тис. гривень, згідно з додатком N 2 до цього Закону.
Правда згодом після змін у бюджет, дефіцит був збільшений до 32,0 млрд грн.
 
Фактичне виконання доходів державного бюджету склало – 346,1 млрд грн., а видатки -  396,7 млрд грн.. Тобто бюджет виконаний із дефіцитом 50,8 млрд грн. А це виконання, як за доходами, так і за видатками дуже далеке від показників затверджених у законі.
 
Ось в інформації подається досягнення у виконанні доходів бюджету:
Надходження до Державного бюджету України у 2012 році становили 346,1 млрд. грн., що на 10 відсотків, або на 31,4 млрд. грн. більше, ніж у 2011 році.
До загального фонду державного бюджету в 2012 році надійшло 289,6 млрд. грн., що на 8,9 відсотка, або на 23,8 млрд. грн. більше, ніж у 2011 році.

Гарно звучить у подачі при фактично погано виконаному показнику. Чому я так пишу? А тому, що у Законі України «Про Державний бюджет України на 2012 р.» були призначені доходи в сумі – 373,9 млрд грн:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік"
Верховна Рада України постановляє:
1. Внести до Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 34-35, ст. 414; із змінами, … такі зміни:
1) у статті 1:
у частині першій цифри "373.891.839,1" і "322.158.434,7" замінити відповідно цифрами "373.924.714,1" і "322.191.309,7";
у частині другій цифри "405.859.180,9" і "352.755.192,5" замінити відповідно цифрами "405.892.055,9" і "352.788.067,5";

 
Тобто, фактичне виконання доходів бюджету становить тільки 92,5 відсотки від призначень. Можна пригадати, що до 2003 року в журналі «Фінанси України» вже у 5-6 номерах директор НДІ фінансів Чугунов І.Я. давав підсумки виконання зведеного, державного і місцевих бюджетів детально за показниками:
- призначено за бюджетом;
- план з врахуваннями змін і доповнень;
- фактично виконано;
- % виконання призначень;
- % виконання плану;
- питома вага у ВВП.
 
Це дійсно були аналітичні матеріали бюджетної політики.
 
А так в інформації не сприймаються такі дані:
Концентрація фінансового ресурсу на розвитку пріоритетних галузей та підтримці фінансової системи України дала змогу втримати в Україні тенденції до економічного зростання:
- реальне зростання ВВП становило 0,2%;
- номінальний ВВП зріс на 8,2% до 1408,9 млрд. гривень.

 
Адже бюджет був розроблений при затвердженому показнику ВВП в обсягах 1508 млрд грн. Знову можна реально назвати, що такий важливий показник був провалений у виконанні.
 
І так можна пройтись за всіма важливими показниками бюджетної політики влади. І що головне, наступного року прийнята методика маніпуляцій буде вже неприйнятна. Вся цьогорічна інформація за звіт побудована на порівнянні із 2011 роком. Треба розуміти, що ці показники вищі за ті. Але це був рік виборів до ВР України. Закладені показники бюджету на 2013 рік, при відсутності виборів, вже менші за показники бюджету 2012 р. Так, доходи бюджету 2013 р. затверджені тільки у сумі 362 млрд грн, що є, звичайно, менше на 13 млрд грн, ніж це було в бюджеті 2012 р. – 373,9 млрд грн. Що буде виконано менше – немає сумніву. Адже треба зібрати кошти на вибори 2015 р.
 

© dobryj51 [21.03.2013] | Переглядів: 2462

2 3 4 5
 Рейтинг: 45.8/18

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook