пароль
пам’ятати
[uk] ru

«Інформація»


«Інформація»
Або … «їх» знали тільки в обличчя.
 
Минулорічне рішення  Конституційного суду України щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України, справа № 1-9/2012 від 20 січня 2012 року відносно інформації про особисте та сімейне життя вкотре викликає палку дискусію в ЗМІ.  
 
Оскільки на думку журналістів це позбавить їх можливості торкатись в своїх публікаціях таких тем, як наявність у фізичної особи судимостей, дисциплінарних стягнень, професійної освіти, родинних зв’язків, матеріальних статків у вигляді нерухомого та рухомого майна, тощо, під загрозою бути притягнутим до кримінальної відповідальності.
 
Було б дивно, коли б в нагнітання атмосфери залякування журналістів не вставив свої «п’ять копійок» хтось з «регіональних» горлохватів, скажемо як Олена Бондаренко, що зареєструвала у ВР проект закону про внесення змін до закону «Про інформацію» щодо мови інформації та конфіденційну інформації про особу.
 
Невідомо напевно які «новели» до Закону спали на думку цій … депутатші, однак і зараз він  передбачає що …
Ст. 11
До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.

Ні, ну коли в когось є підстави приховувати свою національність, місце народження та рівень освіти, то справа індивідуальна, як кажуть в кожного свої «мурахи» в голові.
 
Та пам’ятаючи, що в нас фізична особа, фізичній особі, як кажуть в Одесі … «таки дві великі різниці», то на питання конфіденційності інформації є як мінімум дві точки зору.
Так званої «еліти» та громадян.
 
Громадяни цілком небезпідставно вірять, що Закон має захищати їх права, а кримінальна «еліта», дорвавшись до влади, хотіла б «крапати» їх … виключно під себе.
 
Однак необхідність підтримувати видимість «правової» держави, робити це з Законом зовсім вже відверто не дає, та й вміти ще треба. Та й чи варто оте, що мозком вважається, напружувати, коли в «кишеньковому» суді наміченій жертві можна інкримінувати що завгодно.
 
То ж не даючи можливості «пироги випікати чоботарю», спробуємо поглянути на оте рішення КС, та з’ясувати, а чи так вже воно здатне обмежити права на інформацію та чиї саме?
 
  – інформацією про особисте та сімейне життя особи є будь-які відомості та/або дані про відносини немайнового та майнового характеру, обставини, події, стосунки тощо, пов’язані з особою та членами її сім’ї, за винятком передбаченої законами інформації, що стосується здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень. Така інформація про особу є конфіденційною;
 
– збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди державою, органами місцевого самоврядування, юридичними або фізичними особами є втручанням в її особисте та сімейне життя. Таке втручання допускається винятково у випадках, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Якщо максимально спростити, то «ніззя … збирати, зберігати, використовувати та поширювати»  інформацію про особу, за винятком  передбаченої законом інформації, що стосується здійснення відповідними «елітними» особами … посадових або службових повноважень.
 
А от другий абзац носить загальний характер і відноситься до захисту інформації щодо громадян.
 
З впевненістю можна сказати, що у «еліти» дуже незначна кількість інформації, яка не пов’язана з виконанням їх посадових або службових повноважень.
 
Відповідно звертаємось до ст.13 Закону України  «Про державну службу» та Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»
 
Стаття 12. Фінансовий контроль
  
2. Відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік Президента України, Голови Верховної Ради України, народних депутатів України, Прем'єр-міністра України, (і т.д і т.п.)… підлягають оприлюдненню протягом 30 днів з дня їх подання шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Й дізнаємось, що не те що «ніззя», а ота «секретна» інформація просто підлягає обов’язковому оприлюдненню.
 
А щоб дізнатись обсяг тої інформації, не менш уважно дивимось Наказ Міністерства фінансів №175 від 09.04.2001 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо заповнення державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функцій держави, «Декларації про доходи …»
 

I. Загальні відомості щодо себе та членів сім'ї – ФІпБ, місце прописки або тимчасової прописку;
II. Доходи, одержані (нараховані) з джерел в Україні та за її межами за відповідний рік;
III. Зобов'язання фінансового характеру, в тому числі за кордоном, за  відповідний рік;
IV. Відомості про нерухоме майно, що знаходиться в приватній власності;
V. Відомості про транспортні засоби, що знаходяться в приватній власності;
VI. Відомості про вклади у банках, цінні папери та інші активи.  

Перелік в наказі досить ґрунтовний.
 
Варто також зазначити, що особи, винні у порушенні законодавства про державну службу, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством.
 
Необхідно також зауважити, що Закон України «Про державну службу» висуває низку вимог до претендентів. А саме …
 
Ст. 4
Право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку та пройшли у встановленому порядку конкурсний відбір, або за іншою процедурою, передбаченою Кабінетом Міністрів України.

Крім того …
Ст. 12
Не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які:
– мають не  зняту або не погашену судимість за вчинення злочину або на яких протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;
– у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані близьким їм особам;

Так що як тільки «еліті» кортить стати людьми обтяженими посадовими або службовими повноваженнями, то практично вся інформація щодо них має бути публічною.
 
А от щодо доступу до інформації відносно громадян, то якраз таке втручання допускається винятково у випадках, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
 
За однієї маленької умови, що держава … правова.
© Блик [01.02.2013] | Переглядів: 2145

2 3 4 5
 Рейтинг: 42.5/30

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти або зареєструватися



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Відновити пароль :: Реєстрація
пароль
пам’ятати