для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

УРЯД ПРОВАЛИВ СВОЄ ЩОРІЧНЕ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


УРЯД ПРОВАЛИВ СВОЄ ЩОРІЧНЕ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Отже, диво не відбулось. І уряд традиційно провалив своє домашнє завдання та отримує свою оцінку «НЕЗАДОВІЛЬНО». Такий висновок можна зробити із інформації, яка дуже дозовано виходить із владних коридорів Верховної ради України. Традиційно для цієї влади проект Державного бюджету поданого згідно законодавства до 15 вересня повернутий назад до КМ на доопрацювання.
 
Тут відразу можна поставити питання:
1. Чи законно Литвин як Голова Верховної ради дав розпорядження на повернення проекту бюджету?
2. Чи правильно поступив Голова Верховної ради, повернувши проект бюджету на доопрацювання?

Отже, що відбулось? Відповідно до нашого законодавства, у КМ України розробили проект Державного бюджету на 2013 р. Згідно процедури бюджетного процесу, він був розглянутий на засіданні уряду і схвалений. Бюджетний кодекс України визначає:
Стаття 37. Схвалення Кабінетом Міністрів України
проекту закону про Державний бюджет України
1. Міністерство фінансів України подає Кабінету Міністрів України для розгляду проект закону про Державний бюджет України та вносить пропозиції щодо термінів і порядку розгляду цього проекту в Кабінеті Міністрів України.
2. Кабінет Міністрів України до схвалення проекту закону про Державний бюджет України подає Раді національної безпеки і оборони України цей проект закону по статтях, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України.
3. Кабінет Міністрів України приймає постанову про схвалення проекту закону про Державний бюджет України та подає його разом з відповідними матеріалами Верховній Раді України та Президенту України не пізніше 15 вересня року, що передує плановому.

 
Отже цей процес відбувся законно і своєчасно. Проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 р.» був переданий до Верховної ради. Що далі повинно би відбутись? Звичайно, ПРЕДСТАВЛЕННЯ цього проекту на пленарному засіданні парламенту. Як це вимагає Регламент ВР України?
Стаття 154. Представлення проекту закону про Державний бюджет
України на наступний рік Верховній Раді
1. Проект закону про Державний бюджет України на наступний рік Верховній Раді представляє на її пленарному засіданні Міністр фінансів України не пізніше ніж через п'ять днів з дня подання його Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради.
2. Від комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, з доповіддю щодо відповідності проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік Основним напрямам бюджетної політики на наступний бюджетний період та вимогам Бюджетного кодексу України (2542-14) виступає голова комітету.
3. Представлення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік проводиться за процедурою повного обговорення (стаття 30 цього Регламенту).
4. За результатами обговорення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік Верховна Рада може прийняти рішення про схвалення і прийняття його до розгляду або рішення про його відхилення у разі:
1) внесення проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік без подання всіх документів, передбачених Бюджетним кодексом України (2542-14);
2) невідповідності проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік Основним напрямам бюджетної політики на наступний бюджетний період;
3) невідповідності проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік вимогам складання проекту Державного бюджету України, встановленим Бюджетним кодексом України (2542-14).
5. У разі відхилення Верховною Радою проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік Кабінет Міністрів України зобов'язаний у 7-денний строк з дня набрання чинності рішенням про його відхилення подати до Верховної Ради проект закону про Державний бюджет України на наступний рік для його повторного представлення з урахуванням пропозицій Верховної Ради або обґрунтуванням їх відхилення.

Так вимагає наше законодавство. А чим мотивує п. Литвин своє розпорядження? Пояснюється повернення тим, що бюджетний комітет розглянув проект та знайшов, що не враховані пропозиції Президента України до бюджету на наступний рік.
 
Це такі мотиви і рішення. Як це можна зрозуміти у нашому реальному житті? Тільки одне, що наближаються вибори до ВР України. Важливим моментом є стан виконання бюджету поточного року та розгляд проекту бюджету на наступний рік і їх порівняння. Традиційно для цієї влади є дуже погане прогнозування і планування бюджетного процесу. Влада неспроможна визначити реальні макропоказники та на їх основі розробити реальний фінансовий план на наступний рік.
 
І це повторюється з року в рік. Можна пригадати і 2004 р., коли приймались два закони України «Про Державний бюджет України на 2004 р.» та Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2004 р.». Так було і в 2007 р. та 2010-2012 рр.
 
Вже прозвучали перші аналітичні матеріали про основні бюджетні параметри 2013 р. Але ще самого проекту ніхто не бачив. І, очевидно, щоб не оприлюднювати його, розіграли таку дію. Тому, що якби діяти відповідно законодавства то потрібно було сьогодні цей проект опублікувати у газетах «Урядовий кур’єр» та «Голос України.
 
Адже потрібно зрозуміти, що бюджетний процес у Верховній раді розглядається у трьох читаннях. Двічі він буде повертатись до КМ України для підготовки до другого читання та третього. Ці зауваження можливо було розглянути і врахувати у законному порядку.
 
Разом з тим слід підкреслити, що законодавство передбачає повернення на доопрацювання, але там вказується чітко – 7 днів. Чи дотримаються ці вимоги?
 
Хочеться ще відмітити, що і наше законодавство не випадково визначило процедуру розгляду і затвердження бюджету на протязі періоду від 15 вересня і до 1 грудня. За цей час можна його доопрацювати і внести відповідні зміни. Але за цей час гласно, кваліфіковано можливо працювати.
 
Отже, із того що відбулось можна поставити незадовільну оцінку і Верховній раді за процедуру розгляду і затвердження бюджету на наступний рік. І це відбувається традиційно щорічно. Зривається нормальний процес розгляду і вигримується до останніх строків допустимого, щоб потім спонтанно прийняти некваліфікований бюджет який буде виконуватись з великими надривами. Адже так відбулось і в 2010 р. при розгляді і затвердженні проекту бюджету на 2011. Тільки тоді причина була, що не було ще Податкового кодексу. Ми пам’ятаємо, що той новий Податковий кодекс був прийнятий аж 18 листопада. Після цього тільки розпочався бюджетний процес.
 
Так відбулось і в 2011 р., коли бюджет затверджувавсь в кінці грудня. Виконання цього бюджету ми бачимо тепер.
 
Я зупинився на процедурі розгляду проекту бюджету. Вірніше на порушенні цього процесу. Не зачіпав сам проект бюджету та його визначальні показники. Із тих озвучених параметрів проекту бюджету, звичайно, можна виразити здивування і нерозуміння. Треба розуміти, що для нинішньої влади прогнозування і планування економічного розвитку є дуже слабкою стороною. Їх плани ними ж постійно зриваються. Можна тільки подивитись на виконання цьогорічного бюджету. Я тут написав «на виконання», хоч треба було написати «повний провал» виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 р.». Тільки два показники дадуть повну характеристику цього стану. За сім місяців доходи бюджету виконали в сумі 186,5 млрд грн або в середньому по 26,6 млрд грн за місяць. Щоб виконати призначення бюджету за доходами в сумі 370 млрд грн за останні місяці потрібно забезпечити 183,5 млрд грн або в середньому по 36,7 млрд грн. Хтось може сказати, що це є реально?
 
Детальний аналіз показників бюджету 2013 р. поданий І. Уманським тут:
http://economics.lb.ua/state/2012/09/18/171008_byudzhet_2013-zayavka_nobelya.html?utm_source=lbua&utm_medium=link&utm_campaign=mainarticle
© dobryj51 [19.09.2012] | Переглядів: 3057

2 3 4 5
 Рейтинг: 45.9/21

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook