для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

ЧИ ВАРТО ПРО ЦЕ ГОВОРИТИ?


ЧИ ВАРТО ПРО ЦЕ ГОВОРИТИ?
Сів написати свої роздуми довкола фінансової політики держави нашої, і розумію, що мимо неможливо проходити, і в той же час не хочеться товкти воду у ступі. Розповідати про прості істини нашим ІЛЮЗОРИКАМ при владі – даремна справа. Вони цього не читають через дефіцит часу та зайнятістю споживаннями не зароблених благ для живота свого. Та й такі питання для них є недоступними.
 
Розповідати ілюзорикам «блокерським»? Можливо поки що для них більш доступною і прийнятною є все те, що говорять ці провладні структури по всіх джерелах інформації.
 
Але я все ж зі своєї дзвіниці прокукурікаю. Висловлю свої сумніви про події останніх днів, а воно, може, десь і відкладеться. Це все речі прості і, як мені здається, повинні би бути дуже зрозумілими. В той же час вони, на жаль, ніде не озвучуються і на це не звертають уваги.
 
Отже, прозвучали СОЦІАЛЬНІ ІНІЦІАТИВИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ: збільшити пенсії різним категоріям непрацюючих громадян, допомогу різну, забезпечити законні пільги. Це все добре. Які можуть бути заперечення проти цього?
 
Але щоб щось збільшити, потрібно те «ЩОСЬ» десь взяти. Держава має для цього два фонди:
1. Кошти Державного бюджету України і
2. Кошти бюджету Пенсійного фонду України.
 
Державний бюджет, як відомо, прийнятий у вигляді Закону України, бюджет ПФУ затверджений Постановою Кабінету Міністрів України. І це все було зовсім недавно. Буквально кілька місяців тому. Їх розробляли цілі державні інституції та такі ж державні інституції затверджували. Більше того, так названий, новий Бюджетний кодекс прийнятий у 2010 р. зобов’язує прогнозувати і планувати всі макропоказники не менше як на три роки наперед. А тут не спроможні зпланувати і на один рік.
 
Тим не менше під ці ініціативи переглядається державний бюджет і збільшуються доходи та видатки його на 33 млрд грн, без зміни величини дефіциту бюджету. Але при цьому відмічається, що основні макропоказники на цей 2012 р. не змінюються. В той же час, наголошується, що збільшення всіх видатків є результатом зростання економічного виробництва.
 
Що це все означає? А це означає, що показники державного бюджету на 2012 р. розраховувались на виробництво ВАЛОВОГО ВНУТРІШНЬОГО ПРОДУКТУ на рівні 1500 млрд грн. Із цього ВВП призначено акумулювати у доходах держбюджету 332 млрд грн та в бюджеті ПФУ 219 млрд грн.
 
І ось прийняті ці парадокси. З однієї сторони, збільшують доходну частину держбюджету до 366,6 млрд грн (+33 млрд) ніби-то на основі зростання економічного виробництва, але той ВВП не змінюється. І залишається на тому ж рівні – 1500 млрд грн.
 
Фінансова наука говорить, щоб збільшити доходи держбюджету на 33 млрд грн необхідно наростити виробництво мінімум на 132 млрд грн. Або ж виходить, що при затвердженні ПЛАНУ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО розвитку України на 2012 р. та Державного бюджету ті показники були явно заниженими.
 
А те що вони були занижені, так само як це було в 2010 та 2011 рр. то і я вже на протязі трьох років говорю ось тут на цих сторінках сайту. До речі, це все аналогічно відбувалось і в 2004 та 2007 рр., коли ПР була при владі. Всі ці роки аргументовано свідчать про суттєві заниження показників державного бюджету.
 
Отже, на тому самому фундаменті виробництва, державний бюджет збільшили. Не було повідомлень, що змінився бюджет Пенсійного фонду України. А зрозуміло, що основні витрати будуть відбуватись саме із цього бюджету.
 
До речі варто тут відмітити основні показники бюджету ПФУ. Так ось, затверджені у цьому документі виплати пенсій у обсягах 219,7 млрд грн, а всі доходи на рівні – 212,2 млрд грн. Із цих доходів власні доходи ПФУ повинні становити – 161,5 млрд грн.
 
За проблеми ПФУ неодноразово я розповідав у своїх ІМХО? наприклад: http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/9093/user_id/6697.phtml
 
Варто тут нагадати, що власні доходи ПФУ за попередні роки становили:
2009 р. – 102 млрд грн; (виплата пенсій – 152 млрд грн);
2010 р. – 119 млрд грн (+ 17); (виплата пенсій – 192 (+ 40) млрд грн)
2011 р. – 139 млрд грн (+ 20); (виплата пенсій – 210 (+ 18) млрд грн).
 
Очевидно, що забезпечити виконання власних доходів на рівні 161,5 млрд грн в цьому році буде проблематично і при тих параметрах. А при зростанні видатків, проблем добавиться ще неміряно.
 
Які висновки можна зробити із цього всього сказаного? Очевидно, що виконання можливе. Ресурси для цього в Україні є. В той же час при цьому хочеться відмітити, що вони закладаються переважно за рахунок не зростання виробництва, а за рахунок збільшення вартості того ВВП. Звідки це випливає? Простий розрахунок свідчить.
 
ВВП України на 2012 рік запланований в теперішніх цінах на рівні 1500 млрд грн. В цінах 2007 року, коли в той рік ми мали той же ВВП на рівні 720 млрд грн і до цього часу ми реальний ріст економічного виробництва порівнюємо саме по них. Отже, поріняємо це зростання номінального ВВП і реального.
 
За 2008 р. номінальний ВВП становив вже 948 млрд грн, але реальний ріст його відбувся лише на 2,8 %. Тобто реальний ВВП за цей рік становив 748 млрд грн у цінах 2007 р. (720 млрд грн + 2,8%).
 
Далі за 2009 р. спад економічного виробництва склав 14,8 %. Тобто, при номінальному виробництві 914 млрд грн у 2009 р., у цінах 2007 р. реально він складав – 637 млрд грн (748 х 85,2%).
 
Вже за 2010 р. при номінальному ВВП на рівні 1096 млрд грн, реальний ВВП зріс на 4,2 % (тобто 637 х 104,2%) – 663,7 млрд грн.
 
За 2011 р. номінальний ВВП становив 1314 млрд грн, але реальний ВВП проти попереднього року зріс на 5,1 % (тобто 663,7 х 105,1 = 697,7 млрд грн. (Я, можливо, у десятих десь не дотримався тієї математичної точності, але в крупних цифрах ці тенденції саме так виглядають).
 
В підсумку випливає, що ми виробляємо в цінах 2007 р. біля 700 млрд грн ВВП, але в теперішніх цінах він складає біля 1300 млрд грн (номінальний ВВП за 2011 р. = 1314 млрд грн). Можна стверджувати, що це і є той рівень інфляції, яка склалась за ці роки.
 
Прикро, що популістські непрофесійні ініціативи вересня 2004 р. не дали предмету для аналізу і вироблення висновків. Я нагадаю за ці ініціативи. Це коли до мінімальної пенсії рівня 137 грн почали доплачувати до 284,69 грн - рівня прожиткового мінімуму для непрацюючих громадян.
 
Немає сумніву, що при нашій фінансовій дисципліні і кваліфікації, держава буде втягнута у новий виток негараздів і проблем. Наслідком чого буде зростання державного боргу та знищення резервного фонду НБУ.
© dobryj51 [06.05.2012] | Переглядів: 1941

2 3 4 5
 Рейтинг: 47.6/25

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook