пароль
пам’ятати
[uk] ru

Громадянський рух: програмні тези


Громадянський рух: програмні тези
скорочений варіант
Зміст:
1. Нова парадигма світового процесу
2. Мережана демократія невідворотна
3. Українська мрія: на випередження
4. Національна ідея
5. Велика українська Мета
6. Спільний Проект очолить творчий клас
7. Хто і що гальмує поступ України
8. Програма оновлення – перший етап
9. Громадянський рух
10. Персональний імперативний мандат
11. Громадянське суспільство
12. Місцеве самоврядування
13. Кадри для управління
14. Примус влади до демократизації
 
1. Нова парадигма світового розвитку
 
В країнах розвинутої демократії традиційна модель держави вичерпується.  конструкція (і функції) держави вже не дозволяють надавати адекватну відповідь на навально зростаючу політичну суб’єктність особи.  Інтернет розбудив середній клас в його мережах народжується «п'ята» влада нової громадськості –  громадянського суспільства.
Масові протестні мітинги, що відбулися останнім часом в Москві, свідчать, що і поза межами «старої» демократії процеси розпочалися в тому ж напрямку. Якщо попередні вимоги протестувальників мали на увазі вертикальну систему феодального гатунку, то зараз вимоги стали «горизонтальними». Новий  культурний код вже засвоєний мільйонами, і політична верхівка не має ліків проти цієї соціокультурної епідемії.
 
Філософський аспект нового явища полягає в тому, що вперше у світовій історії кожна окрема ОСОБА отримала реальну можливість спілкуватися чи не з кожним користувачем «всесвітнього павутиння» незалежно від жодних СТРУКТУР – державних, бізнесових, громадських і т.п. Відтепер кожен може сам творити свою особисту віртуальну організацію: на свої, суто особисті потреби і на свій особистий смак – відповідно до своїх здібностей і можливостей. Кожен може приєднуватися до відкритої спільноти, чи виходити з неї. А масштаби таких спільнот – весь світ.
Таким чином соціальні мережі на очах створюють нову світову парадигму: переміщення Особи з ролі об’єкта політичного процесу до ролі основного Суб’єкта.
 
Останніми роками експерти зафіксували, що традиційні партії перестали приваблювати осіб, які хочуть займатися політикою. Зараз їм цікавіші блоги и соціальні мережі. Вже мільйони людей, якщо не розуміють, так відчувають, що нова політика зростає саме на цих майданчиках, які максимально демократично і ПРОЗОРО об’єднують людей на спільну дію: спочатку у віртуалі, потім – в реалі.
 
Нова парадигма політичного процесу свідчить, що разом з медіа, партіями, громадськими організаціями за контроль влади (і особисту участь в її здійсненні) безпосередньо береться вільний і незалежний від жодної організації ГРОМАДЯНИН.  
  
2. Мережана демократія невідворотна
 
Останніми роками світ потерпає від корпоративного шахрайства, гроші розбещують політиків і ринки в усьому світі. Стримати беззаконня допоможе прискорення потоків інформації. Корупція процвітає в пітьмі, але все більше фактів  виходить на світ Божий за допомогою блогів та соціальних мереж. Нам потрібен новий вид політиків, які вестимуть виборні кампанії за допомогою вільного ІНТЕРНЕТУ, а не через платні медіа. Коли партії і політики звільняться від пожертв з боку корпорацій, вони зможуть ефективно протистояти корпоративним зловживанням.
 
Рух «Окупуймо Волл-стріт», що сформувався в соціальних мережах і минулої осені охопив десятки великих міст США, основні претензії висуває на адресу транснаціональних корпорацій. Під зростаючим тиском громадянського суспільства, яке отримало могутній інструмент самоорганізації, нова демократія, як реальне народовладдя, сформується досить швидко.
 
Такий прогноз, зроблений 2010 року, випливає з прискореного розвитку соціальних мереж, і знашов підтвердження хвилею громадянського активізму у 2011р. – небаченою з 60-х років минулого століття. Протестанти в найбільшихмістах Європи вимагають REAL DEMOCRATIE YA! Вони не вимагають просто реформ, вони хочуть переглянути сам фундамент демократії, змінити форми і способи суспільного життя.
 
Отже, Нова демократія в європейській цивілізації невідворотна тому, що вирішує кардинальну суперечність між інформаційним суспільством, як мережевою спільнотою, та переважно ієрархічною конструкцією традиційних держав. Таким чином, образ Нової держави, принаймні в Європі, постає досить виразно. Це мережана демократія, як народовладдя: пряма демократія в громадах, а на національному рівні – під потужним контролем і за безпосередньої участі озброєного інтернетом громадянського суспільства.
 
3. Українська мрія: на випередження
 
На тлі революційних процесів, що розпочалися, історичним парадоксом виглядають українські уряди (і громадські організації), які намагаються вести кардинальні реформи, що фактично спрямовані до минулого століття.
Адміністративно-територіальна, економічна, податкова, пенсійна реформації грунтуються на вчорашніх уявленнях, не беруть до уваги перпективи соціального розвитку, який прискорюється ще не усвідомленими темпами. Структура суспільства вже в найближчі роки зміниться, а конструкція (і Конституція) Держави майбутнього принципово оновиться. Більшість структур паперової епохи просто відпадуть, а всі інші кардинально змінять функції й взаємозв'язки.
 
Забезпечити оновлення України допоможуть,перш за все, двадцять мільйонів вже наявних сьогодні інтернет-користувачів, близько чотирьох з яких мають широкосмуговий доступ до всесвітнього павутиння. Це означає, що за два-три роки ми сягнемо теперішнього середньоєвропейського рівня інтернетизації. Проте, протягом нашого наближення, європейські демократії суттєво просунуться далі. І щоби стати врівень, нам доведеться розпочати новий виток наздоганяння, який завершиться новим відставанням.  
 
Вже сьогодні ми маємо зробити історичний вибір: чекати, поки технології та сусіди затягнуть нас колись до всеєвропейської мережаної демократії, або ж цілеспрямовано скорегувати природний процес. Ми можемо скористатися тим фактом, що світ переживає світоглядну і фінансово-економічну кризу, наближається до чергової точки біфуркації, в момент якої навіть аутсайдер отримує найбільший шанс швидко вийти вперед.
 
В епоху історичного перелому треба скористатися сприятливою можливістю, щоби здійснити вирішальний марш-кидок до складу групи лідерів. Україна перестане без кінця гнатися за хвостом європейського потягу, за кілька років потрапить до його складу – і не останнім вагоном. Фактично, лише такий маневр, здійснений найближчими роками, надає нам гідну, дійсно європейську ПЕРСПЕКТИВУ – перспективу мережаної демократії.
 
Механізм її дії на державному рівні може виглядати наступним чином.  
Виборець знайомиться з політичною програмою політика, який викликає довіру – і саме йому делегує свій голос. Завдяки новітнім технологіям захищений голос може подаватися прямо з мобільного телефону, смартфону і т.п. З часом політик отримує тисячу, десять і більше тисяч голосів. Завдяки цьому він чинить серйозний вплив на прийняття ключових рішень... Якщо ж, за деякий час, виборцю перестає подобатися позиція цього політика, він може тут же відкликати свій голос, і розпоряджатися ним при ухвалі рішень сам, або ж – передати іншому обранцю.
 
Громадсько-політичного прориву до майбутнього Україна потребує для вирішення великого пакету внутрішніх проблем – разом із нагальною потребою створення політичної еліти. А національна еліта формується лише навколо Національної мрії. Цією мрією може стати перша в Європі держава мережаної демократії. Створити державу принципово нової конструкції – достойна, проривна робота світового рівня. Як для українських фахівців (юристи, економісти, соціальні психологи, журналісти, ІТ-ники…), так і для усього сьогоднішніго і прийдешнього  громадянського активу.
 
4. Національна ідея
 
Пропонуючи Україні Перспективу, можна констатувати: «Ми здобули державу для українців. Тепер треба зробити з українців націю». Проблема, однак, в тому, що європейські нації-держави формувалися в минулих віках, на культурно-етнічній основі титульної народності, а засоби і методи націотворення 19 і навіть першої половини 20 століття неприйнятні для 21-го. Тобто, маємо пройти незнаними  шляхами стоплення від початку громадянської поліетнічної нації – типової для сучасної Європи.
 
Тут маємо керуватися думкою Ортега-і-Гассети: «Націю не можуть об`єднати ані кров у жилах, ані перекази минулого, ані – навіть! – пам'ять про звитяги предків. Ефективно об`єднати сучасну націю може тільки спільний проект майбутнього – не нав’язаний згори, а вистражданий і усвідомлений усіма активними громадянами». Свій Спільний Проект українці вже вистраждали, але ще не усвідомили. Він вже вистигає (в середовищі громадянських активістів), але ще не оформився і не став спільним.
 
На думку фахівців в  основі Національної ідеї завжди лежить історична місія. Для  України ця світова місія полягає в культурній гармонізації Заходу і Сходу Європи. Про потребу цієї місії свідчать, як загальноєвропейські, так  і суто українські, внутрішньокультурні потреби.
 
Європейський Союз зацікавлений в максимальному порозумінні з Росією, але не завжди розуміє її ментальну специфіку. Демократична Росія, своєю чергою, зацікавлена в спільних з ЄС проектах, але більшість з них не може реалізувати без сприяння та/чи участі демократичної України.
 
Щоби виконати цивілізаційну об’єднавчу місію, Україна сама має стати сильною модерновою державою. Аби впоратися з місією світового масштабу, українці мають стати розумними і вирішити внутрішню проблему – стоплення політичної нації 21-го століття. Усвідомити цей факт мають, передовсім, інтелектуали та громадянські активісти.
 
5. Велика українська Мета
 
На жаль, українці загрузли в міжусобиці і тотальній брехні, в результаті чого перетворилися в чи не найбідніший народ Європи. Вирватися з болота – означає влаштувати суспільство по-Божому: чесно і справедливо. Цей імператив стає ключовим, оскільки цілком відповідає об’єктивному історичному тренду: завтрашня епоха тотальної прозорості по суті аналогічна вимогам другого пришестя. Прозорість кожного для всіх і всіх для кожного стає іспитом на готовність жити по правді. Готовність будь-якої миті звітувати за ВСІ свої вчинки: перед людьми і перед Богом. Прозорість невблаганно вимагає морального очищення, спокутування гріхів.
 
Історія не залишає нам часу очищатися повільно і невизначено довго. Після гучних публікацій Вікілікса 2010 року всепроникна прозорість стала дотиканою, гранично уявною: час Х перемістився з далекого майбутнього до ЗАВТРА миттєво – і людство виявилося до цього не готовим. На думку експертів, перша країна, яка впровадить хоча би фінансову прозорість, протягом одного покоління вирветься у світові лідери. Бо це реальна конкуренція, це реальна творчість.
 
Україні ніхто не заважає розпочати масову прозоризацію серед перших. Маємо використати унікальний шанс, для чого не потрібно залучати зовнішні запозичення – для початку вистачить внутрішнього, соціального капіталу. В нашому суспільстві досить людей чесних і відповідальних, здатних до співпраці і не втративших громадянську відповідальність. Більшість українців вважають себе боговірними християнами, а Біблія вчить жити по правді, і прямо попереджає: все таємне стане відомим. Талмуд і Коран теж не заперечують відкритості й відвертості. Чесній людині нема чого приховувати в своїх доходах і видатках, і ніхто не стане заперечувати проти всезагальної чесності.
 
Бог дав українцям найкращу землю у світі: більшу частину чорноземів, чисту воду річок і морів, ліси й гори, гігантські родовища вугілля, нафти, газу, залізних, марганцевих та уранових руд, золота й алмазів. Дав ідеальний геостратегічний майданчик на перехресті світових шляхів зі Сходу на Захід та від варяг до греків. Україна має потужний освітній потенціал, славетні наукові школи, що ведуть родовід від всесвітньо відомих академіків у галузі ЕОМ та кібернетики, соціологів та економістів, щороку гутує сотні сучасних програмістів. Потреба в прозорості бізнесу вже давно на часі, вона усвідомлена навіть вищими  чинними управлінцями, які волають про хрестовий похід за визволення економіки з-під влади "тіні".
 
Стратегія політико-економічної прозорості задовольнить і лібералів, і соціалістів, і націоналістів в майбутньому уряді національної згоди: бо в політичній свободі і економічному зростанні зацікавлені всі – за винятком монополістів.
 
6. Спільний Проект очолить творчий клас
 
До майбутнього часу, коли Особа перебере суть політичної суб’єктності, суспільство має віднайти соціальний «двигун», який здатен швидко модернізувати країну. Цей «двигун» в Україні ще не сформувався остаточно, але соціальна психологія дозволяє його ідентифікувати вже зараз. Ще півстоліття тому, тодішній президент Американської соціологічної асоціації Мелвін Кон на основі масових досліджень в багатьох країнах здійснив істричне відкриття. Він довів, що умови праці «білокомірцевих» найманих працівників, а також менеджерів та працедавців сприяють гнучкості їх мислення і незалежності орієнтацій. Шкала прихильностей таких осіб показала, що їхнє прагнення особистої незалежності переважає прагнення багатства і влади. Це означає наявність внутрішнього пріорітету особистої свободи.
 
Минули десятиліття, у США запанувала інформаційна цивілізація, що суттєво змінила психологію нації, і соціолог наступного покоління Річард Флорида висунув нову гіпотезу – креативного (творчого) класу. Сюди відкривач зарахував працівників, які створюють нематеріальні активи, що приносять матеріальні дивіденди: нові ідеї, нові технології і новий креативний зміст. Отже, до цього класу входять (з урахуванням специфічності українських реалій) значна частина науковців, підприємців, менеджерів, працівників IT-індустрії, певна частина наукової  інтелігенції разом з частиною професорського складу вишів, а також особи «вільних» професій: літератори, художники, актори, журналісти. Це далеко не повний список, бо останніми роками сотні тисяч українців (зокрема, аналітики, експерти, маркетологи, юристи) перейшли на новий режим роботи: стали «вільними стрільцями» - фрилансерами. Сюди ж можна, мабуть, додати і тисячі експертів, які протягом останніх років отримали кваліфікацію внаслідок програм допомоги громадським організаціям.
 
Очевидно, що саме творчий (креативний) клас забезпечує випуск духовної «продукції», стимулює і організує розвиток сучасної економіки, і перш за все – найновіших ІТ. Загальна чисельність цього суспільного шару в Україні на думку різних експертів скаладає від півтора до семи мільйонів осіб. Поряд з внутрішнім потягом до свободи ці люди мають пряму класову вигоду від інноваційної модернізації, яка в інформаційну добу лише й може вивести країну до економічного процвітання.
 
7. Хто і що гальмує поступ України
 
Проблеми України полягають не лише в інтелектуальній яловості правлячого класу, що саме по собі ганьбить націю. На додачу (чи внаслідок) верхівка стала потужним джерелом аморальності, що багато років  труїть народ міазмами відвертого цинізму. І перший неминучий засіб спрямувати націю до морального оздоровлення – це видалити злоякісну пухлину, яку вже не бере хіміотерапія та навіть опромінення.
 
Драматичним наслідком аморальності політиканів стала штучна внутрішня ворожнеча, яку запалила і регулярно роздмухує політверхівка навколо суперечностей в мовно-історичних поглядах та переконаннях українців. Розпаливши вогонь, чинні партії стали його заручником, бо вже не здатні без нього «взяти голоси електорату». Адже, не маючи ПОЗИТИВНИХ пропозицій до суспільства, їм залишається лише педалювати конфлікт, який є самовбивчим для політичної нації, яка ще не пройшла стадію формування.  
 
Мільйони людей на Сході і Заході, на жаль, ще не бачать очевидного: країна, дві великі частини якої нацьковані одна на одну, НЕ ЗДАТНА бути успішною. Адже негатив однієї сторони легко потопить найліпший проект супротивника: лише тому, що він «чужий». Підла гра на інстинктах ідентичності різних шарів населення сьогодні лежить колодою на шляху будь-якого ЗАГАЛЬНОукраїнського проекту.
 
Здолати штучну ворожнечу можна лише одним способом: накласти тимчасовий громадянський мораторій на публічні дебати із саморуйнівної тематики за відомою формулою: "У нас різні політичні уподобання. Ми розмовляємо різними мовами. Але Україна у нас одна." Укласти суспільну угоду: не роздмухувати конфлікт до реалізації ЗАГАЛЬНОукраїнського Проекту – спільного для Сходу і Заходу. Спочатку РАЗОМ здобудемо Україну, а вже потім, в умовах свободи і політичного плюралізму, повернемося до з’ясування суперечностей.
 
8. Програма оновлення – перший етап
 
Реалізувати Спільний національний Проект доведеться в два етапи.  Перший – це Оновлення  держави, яке забезпечить контроль суспільства над державним апаратом. Буде  розширено коло виборних осіб і одночасно гарантовано негайну відповідальність за порушення законодавства і невиконання передвиборних обіцянок на основі  поточного громадянського контролю.  Гарантією політичної відповідальності кожної виборної особи має стати реальна можливість громадян відкликати будь-яку особу з будь-якої посади.
Внаслідок моральної та інтелектуальної деградації чинного політикуму ініціювати і координувати процес Оновлення мусить Громадянський рух. Програма Оновлення (ПО) випливає із стратегічних завдань Спільного національного Проекту і є його першим етапом. ПО виробляється в соціальних мережах і передбачає погодження Візії України, Програмної заяви і тактики Оновлення.
Розпочавши Програму Оновлення, активісти Руху гуртуються, створюють нові осередки, навчаються державному управлінню. Усі три завдання вони вирішують, запроваджуючи масовий контроль поточної роботи влади як на місцях, так і в центрі. Головною вимогою до уряду є забезпечення прозорої інформатизації державного апарату і місцевих органів влади (включно з судами) – відповідно до європейських стандартів і міжнародних зобов’язань України. Мінімальним рівнем має стати інтернет-прозорость влади, наявної в Естонії.
 

9. Навіщо Україні Громадянський рух
 
Вирішити проблему загальнонародного масштабу може лише ЗАГАЛЬНОнародний рух: як колиска Нової держави і спосіб м’якого тиску на владу. Платформа руху є прийнятною для українців найширшого спектру переконань: від ліберал-демократів до соціал-демократів, але відсікає крайні, екстремістські. Рух обмежує ідеологічну базу ЗАГАЛЬНОдемократичними рамками, яких досить для реалізації Програми Оновлення і СПІЛЬНОГО досягнення Великої української Мети.
 
Рух формується на суто громадянській основі: поза владою, а також поза участю будь-яких партій і недемократичних громадських організацій. Активісти чинних  громадських організацій/партій беруть участь в русі на індивідуальній основі. Якщо програма організації цих активістів суперечить програмним засадам Громадянського руху, вони мають обрати одне з двох.
 
Ключовим організаційним принципом руху є динамічна мережа. Вона забезпечує вироблення та ухвалення рішень за участю кожного бажаючого, а виконання кожного проекту – під керівництвом призначеного за відкритим конкурсом менеджера. Вся поточна робота тимчасової виконавчої структури контролюється всіма учасниками руху на основі повної прозорості. Робочі групи розформовуються після виконання завдання.
 
10. Персональний імперативний мандат
 
Моментом істини для Громадянського руху і всіх демократичних спільнот стане негайне запровадження персонального імперативного мандату. Цей механізм  реальних політичних гарантій став можливим з настанням масової комп’ютеризації та інтернетизації. Кожен виборець отримає реальне право в будь-який момент відкликати власний голос, поданий за виборних осіб чи партійні списки.
 
В разі обману з боку обраної партії, виборець може через інтернет миттєво відкликати свій голос. Фракції нещирих партій в радах всіх рівнів будуть скорочуватися пропорційно відкликаним голосам їхніх власних виборців.
Коли кількість відкликаних депутатів усіх фракцій сягне 150, мандат довіри втрачає вся ВРУ у повному складі. Про це повідомляє національний сервер, і ЦВК тут же, без будь-яких погоджень з ВРУ, урядом чи президентом, призначає позачергові вибори.
 
Та ж схема має працювати і стосовно мажоритарників: обман виборців тягне відкликання з ради: Верховної, міської чи селищної. Всі концептуальні, правові і технологічні підстави запровадження імперативного інтернет-мандату  в наявності.
 
Проблема ДОВІРИ височить над політичними пристрастями та ідейними суперечностями. Для всіх рухів, блоків, партій і громадських організацій всіх регіонів, всіх майбутніх депутатів: чим гарантуєте вашу політичну відповідальнсть?
Громадянський рух вважає, що довіру до політиків може повернути не обіцянка, а лише публічна письмова гарантія виборцям: негайно впровадити імперативний інтернет-мандат. Відновлення довіри в політичній сфері поступово пошириться на економічні та інші.
 
Збір підписів під вимогою його запровадження стане КЛЮЧОВИМ ЕЛЕМЕНТОМ організаці місцевих осередків руху і зміцнення громадянського суспільства.
 
11. Громадянське суспільство
 
Будівництво держави мережаної демократії можливе лише за активної участі громадянського суспільства, формування якого  прискорюється завдяки  соціальним мережам.
 
Рух сприяє активізації громадсько-політичних аспектів діяльності мереж, допомагає захисту спільних прав та інтересів користувачів. Рух ініціює координацію і кооперацію роботи мереж внаслідок чого постане самокерована  загальноукраїнська мережа.
 
Наша перевага – згуртованість і конструктивність. Ми не збираємося діяти проти будь-кого, ми налаштовані на ТВОРЕННЯ: спільне творення нашого майбутнього. Щоби врятувати власну гідність, громадянські свободи, особисті і професійні перспективи, підприємці, програмісти, юристи, журналісти, блогери, інші представники креативного класу мають вдатися до самозахисту: скоординувати акції свох галузевих мереж і тим самим – врятувати всю Україну.
 
Рух сприяє самоорганізації всіх форм та процесів громадянського суспільства: громадянських організацій, творчих та професійних спілок, незалежних медіа, експертних спільнот, місцевому самоврядуванню.  
 
12. Місцеве самоврядування
 
Рух бере активну участь в розвитку місцевого самоврядування. Головну увагу в містах спрямовує на сприяння створенню об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та/чи інших первинних структур самоуправління. Квартальні та/чи районні осередки місцевого  самоуправління в містах створюються переважно з представників ОСББ, або внаслідок координації та/чи кооперації ОСББ.
 
В українських реаліях ОСББ стає масовою школою ефективного господарювання на основі самоорганізації й масового контролю управління на принципах довіри, взаємодопомоги, відповідальності. Усвідомлення відповідальності власників житла за утримання й використання свого приватного майна разом зі спільним майном об'єднання – це шлях до самоусвідомлення нової парадигми політичного процесу.
 
Спільний захист інтересів перед чинною владою є перехідним етапом до прямої демократії в місцевому самоврядуванні, сприяє політичній поінформованості, піднімає рівень правової освіченості і правосвідомості. Досвід спілкування з державними й комунальними структурами прискорює руйнацію міфу бюрократичної утаємниченості й сакральності влади.
 
13. Кадри управління
 
Ключовою умовою реалізації Програми стануть нові менеджери державного управління, які не отруєні вірусом корупції. Їх заздалегідь шукають і готують в кількості, якої вистачить для майбутньої одномоментної заміни всієї керівної ланки державної влади: як по територіях, так і по центральних органах влади.
 
Фахівці відповідних профілів, що частково вже згуртувалися в соціальних мережах, поступово скооперуються і складуть робочі групи і групи експертів з конкретних напрямків опрацювання і реалізації Програми Оновлення. Паралельно із наявними  професійними спільнотами в творчі групи гуртуються менеджери малого і мікробізнесу, які протягом останніх 10-15 років оволоділи на практиці основами управлінських знань і вмінь. Механізмом спільної роботи над документами, а також формування осередків (галузевих і регіональних) може стати вікітехнологія.
 
Активісти руху мають не лише аналізувати роботу "підконтрольних" органів влади в поточному режимі, а й пропонувати альтернативні рішення, набувати відповідну кваліфікацію, освіту, досвід.  Досвід управлінської роботи майбутні менеджери державного управління набувають заздалегідь, поза межами державних і партійних структур, що вражені корупцією.
 
Основним засобом навчання і отримання управлінського досвіду стає громадська робота із створення і забезпечення роботи нових Громадянських структур (переважно мережевих, без керівного ядра). Так майбутні державні службовці опанують технологію функціонування самокерованих груп.
 
Нові керівники старих структур призначаються лише на час створення нових (прозорих) структур державного і комунального апаратів влади для підготовки та проведення референдуму із зміни політичної системи. Після цього вони подають і відставку і можуть претендувати на постійні посади в оновленій структурі держави лише на загальних підставах – відповідно до прозорих конкурсів.
 
14. Примус влади до демократизації
 
Демократична українська мережа від перших кроків має усіма засобами розповсюджувати інформацію про потребу суспільства в Програмі Оновлення, заохочувати громадян до участі у створенні Спільного перспективного Проекту.
 
Громадян мають зрозуміти, що основний результат Оновлення країна отримає від підвищення якості управлінських рішень з двох джерел: впорядкованості роботи апарату, який очолять кваліфіковані некорумповані службовці, та від підключення масового інтелекту до вироблення рішень (за допомогою мережевих засобів).
 
Стратегічний ефект принесе вивільнення здібностей громадян, які отримають перспективу вільного особистого розвитку внаслідок справедливих і рівних умов доступу до освіти і соціальних ліфтів.  Нова Держава, звільнена від влади олігархів, припинить розкрадання державної і комунальної власності, оптимізує оподаткування, виведе з тіні напівлегальний бізнес. Придушення корупції, стабільність законодавства і прозорість влади посприяє інвестиційному клімату, приверне солідні капітали, що прискорить соціально-економічний розвиток.
 
Реальна альтернатива, яку створює Рух, отримає громадську підтримку, що стане суттєвим засобом м’якого тиску на владу. У відповідь влада змушена буде робити певні поступки громадянській опозиції, аби уникнути всеукраїнської кампанії громадянської непокори.
 
В разі затримки поступок, або принципової неспроможності влади втілити пропозиції і вимоги громадянського суспільства, може загостритися політична криза. В таких умовах вірогідно виникнення Майдану -2 одночасно в багатьох містах України  під одним, синьо-жовтим прапором.
 
Під тиском громадянської непокори Президент буде змушений призначити тимчасовий уряд для організації референдуму з Нової конституції і проведення позачергових виборів до всіх органів влади Оновленої держави. Кандидати на посади в тимчасовому Кабінеті виявляться в ході створення пакету законодавства і демократичної мережі. Заздалегідь підготовлений механізм і кадри для підготовки і проведення виборів мінімізують тиск на виборців з боку фінансових і владних структур, заблокують можливість фальсифікацій при підрахунку голосів.
 
Після легітимації Нової суспільної угоди та оновлення структури і кадрів державного апаратату Рух продовжить поточний контроль за роботою нових органів влади і новопризначених керівників.
 
У співпраці з новими громадськими організаціями і державними органами Рух розпочне другий етап реалізації Спільного національного Проекту – трансформацію Нової Держави в державу мережаної демократії, що виведе Україну до складу лідерів Європи.
 
26.02.12
Олександр Тертичний
 
P.S.
 
1. Перший варіант (популярно-публіцистичного формату) в двох частинах:
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/463-gromadjanskyj-ruh-prognozy-filosofija-ta-sociologija
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/471-pozytyvnyj-scenarij-demokratiji
 
2. Джерела Тез:
- Неминучість "креативної" революції: від теорії до практики http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/445-nemynuchist-qkreatyvnojiq-revoljuciji-vid-teoriji-do-praktyky
- Социальные сети и гражданская мобилизация http://politiko.ua/blogpost63017
- Ідеї революції, або яка революція нам потрібна? http://www.pravda.com.ua/articles/2011/12/26/6834803/
- Якщо Майдан – завтра… http://e-democracy.in.ua/protestna-aktyvnist/416-jakshcho-majdan-zavtra
 
- Націю ми не побудували http://igls.com.ua/analytics/4958/?prn=1
 
- Как провести революцию в Украине http://politiko.ua/blogpost66995
 
- Система обмеженого доступу в країнах, що розвиваються: новий підхід до проблем розвитку http://www.case-ukraine.com.ua/index.php?mode=news&act=view&newsid=306&miid=1
- Как не потерять будущее http://ej.ru/?a=note_print&id=11105
- Габитус: невидимый навигатор и негласный диктатор
http://club-seminar.livejournal.com/6658.html#cutid1
- Демократія як дар та проблема http://www.day.kiev.ua/290261/#
 
- Реванш победил? Да здравствует революция – в умах!… http://www.facebook.com/note.php?note_id=221602697849915
 
- Економіка XX та XXI століть http://www.pravda.com.ua/articles/2010/06/9/5120006/view_print/
 
- Пришло время отказаться от догматики партийной организации власти http://www.novayagazeta.ru/comments/50393.html
 
- А голос мій – поверніть, будь ласка… http://e-democracy.in.ua/ljudyna/61-oleksandr-tertychnyj
- Конституція: після запитань «чому так?» і «що робити?» пора розглянути «яким чином?»
http://world.pravda.com.ua/columns/2011/06/29/6340672/
- Сценарій прискорення суспільного розвитку http://zgroup.com.ua/article.php?articleid=4883
 
- Cистема електронного голосування: як це має робитися
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/401-cystema-elektronnogo-golosuvannja
- Всіх Громадян вітаю з дійсною незалежністю – технологічною http://politiko.ua/blogpost54704
- Маніфест прямої демократії http://www.day.kiev.ua/196145/
А також:
http://www.svobodanews.ru/content/transcript/24266277.html
http://ru.globalvoicesonline.org/2010/12/01/2780/
dt.ua/articles/31587
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/483-kreatyvnyj-klas-tvoryt-postkapitalizm
http://world.pravda.com.ua/columns/2010/11/26/5601111/
http://cdem.ru/?Page=15
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/428-jaka-derzhava-potribna-ukrajincjam
http://cdem.ru/?Page=13
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/427-vid-ukrajinskoji-mety-nazad-do-nacionalnoji-ideji
http://www.glavred.info/archive/2010/12/13/091826-0.html
http://politiko.ua/blogpost54748
http://world.pravda.com.ua/columns/2010/10/14/5467004/
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/435-de-vzjaty-gromadjan-gotovyh-lljagty-na-ambrazurur
http://world.pravda.com.ua/columns/2011/03/1/5974114/
http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/7156/user_id/8587.phtml
http://politiko.ua/blogpost44530
http://ciacivicua.org/
http://rabkrin.org.ua/mediawiki-1.15.1/index.php
http://zgroup.com.ua/article.php?articleid=4883
http://www.pravda.com.ua/columns/2011/05/16/6179814/
http://e-democracy.in.ua/prjama-demokratija/ukrajinska-perspektyva/110-forsajt-scenarij-dlja-ukrajiny
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/51-manifest-demokratychnoji-ukrajinskoji-merezhi-proekt
Візуалізація Бюджету
http://politiko.com.ua/blogpost42094
Динамічні мережі
http://proosbb.info/
http://www.day.kiev.ua/196145/
http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/29/5424418/view_print/
http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/15/5384338/
http://world.pravda.com.ua/columns/2010/12/13/5667262/
http://world.pravda.com.ua/columns/2010/11/26/5601111/
 

http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/508-gromadjanskyj-ruh-programni-tezy
 

 

 

 

© tertychnyi [26.02.2012] | Переглядів: 2198

2 3 4 5
 Рейтинг: 39.1/19

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти або зареєструватися



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Відновити пароль ::  Реєстрація
пароль
пам’ятати