пароль
пам’ятати
[uk] ru

Позитивний сценарій демократії


Позитивний сценарій демократії
Першу редакцію цих Тез Адмін зняв - можливо тому, що на стрічці ще висів попередній блокac
А вийшло на краще: на пораду внутрішнього рецензента автор суттєво відредагував першу редакцію. І тепер цей текст подивиться більше зацікавленихsmile3
 
Програмні тези
 
Частина друга
Перша тут:
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/463-gromadjanskyj-ruh-prognozy-filosofija-ta-sociologija
 
8.Програма Оновлення
 
Негайно приступити до будівництва держави мережаної демократії не дозволяє антинародна сутність чинної держави. Посадовці на всіх рівнях управління відверто нехтують інтересами народу, якому ніби то служать. Економіка монополізована купкою мільярдерів, намертво стоплених з владною верхівкою. Власність будь-якої людини легко стає здобиччю бандитів, яких називають «рейдерами». Злочини можновладців залишаються безкарними. Корупція проросла весь апарат зверху донизу, деморалізувала суспільство і паралізувала економічну самодіяльність.  Виборні особи позбавлені відповідальності перед своїми виборцями.  
 
Тому здійснювати Спільний національний Проект доведеться в два етапи.  Перший – це Оновлення  держави, що забезпечить контроль суспільства над державним апаратом. Буде  розширено коло виборних осіб і одночасно гарантовано негайну відповідальність за порушення законодавства і невиконання передвиборних обіцянок на основі  поточного громадянського контролю.  Гарантією політичної відповідальності кожної виборної особи має стати реальна можливість громадян відкликати будь-яку особу з будь-якої посади.
  Оновлення держави кардинально модернізує структуру управління і мотивацію державного менеджменту.  Оновлене законодавство має передбачати механізм реального правового захисту, виключити можливості зловживання для посадовців, використати нові мережеві механізми прямої демократії та громадянського контролю за виборними особами.
 
Внаслідок моральної та інтелектуальної деградації чинного політикуму і псевдогромадських організацій ініціювати і координувати процес Оновлення мусить Громадянський рух. Програма Оновлення (ПО) випливає із стратегічних завдань Спільного національного Проекту і є його першим етапом.
Програма Оновлення виробляється в соціальних мережах і наразі  передбачає наступні заходи:  РЕФОРМА СУДОВОЇ СИСТЕМИ, ФОРМАЛІЗАЦІЯ ВЛАСНОСТІ, АДМІНІСТРАТИВНА РЕФОРМА, РЕФОРМА ВИБОРЧОЇ СИСТЕМИ, СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ РЕФОРМИ, БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ. http://rabkrin.org.ua/mediawiki-1.15.1/index.php
Модернізувати законодавство пропонується, зокрема, шляхом введення наступних Кодексів: Виборчий,  Парламентський, Муніципальний, Регіональний,  Адміністративний, Судовий, “Державний” (два закони, які мають врегулювати діяльність президента і порядок формування Кабінету Міністрів та організацію і порядок діяльності Конституційного Суду), Громадянський, Цивільний,  Кримінальний, Адміністративно-процесуальний, Кримінально-процесуальний. http://zgroup.com.ua/article.php?articleid=4883
Рух сприяє негайному і максимальному розвитку цивільної юстиції. http://ciacivicua.org/
 
Всі зазначені, а також інші новації узгоджуються в єдину концептуальну систему одразу після формування відповідних органів Громадянського руху.  
 
9. Імперативний інтернет-мандат
      
Моментом істини для Громадянського руху і всіх демократичних спільнот стане негайне запровадження імперативного інтернет-мандату. Цей механізм   політичних гарантій для виборців з’явився з настанням масової комп’ютеризації та інтернетизації.
 
Кожен виборець отримає реальне право в будь-який момент відкликати власний голос, поданий за конкретних виборних осіб чи партійні списки. В разі обману з боку обраної партії, виборець може через інтернет миттєво відкликати свій голос. Фракції нещирих партій в радах всіх рівнів будуть скорочуватися пропорційно відкликаним голосам їхніх власних виборців.
 
Коли кількість відкликаних депутатів усіх фракцій сягне третини, мандат довіри втрачає вся рада у повному складі. Про це повідомляє національний сервер, і ЦВК тут же, без будь-яких погоджень з ВРУ, урядом чи президентом, призначає позачергові вибори. Та ж схема має працювати і стосовно мажоритарників: обман виборців тягне відкликання з ради: Верховної, міської чи селищної. http://www.pravda.com.ua/columns/2011/05/16/6179814/
 
Проблема ДОВІРИ височить над політичними пристрастями та ідейними суперечностями. Всі рухи, блоки, партії і громадські організації всіх регіонів, всі майбутні депутати мають дати чітку відповідь: чим гарантують політичну відповідальнсть? Чим розрахуються за передвиборні обіцянки?
 
Громадянський рух вважає, що довіру до політиків може повернути не обіцянка, а лише публічна письмова гарантія виборцям: негайно впровадити імперативний інтернет-мандат.
 
Відновлення довіри в політичній сфері поступово пошириться на економічні та інші відносини, що посприяє збільшенню соціального капіталу України.  
 
10. Громадянське суспільство
 
Будівництво держави мережаної демократії взагалі і реалізація першого етапу зокрема можливі лише за активної участі громадянського суспільства, формування якого прискорює поширення соціальних мереж. Надійно захистити права та інтереси особи можливо лише через захист спільних свобод та інтересів відповідних спільнот. Рух має максимально використати мережі, які вперше в світовій історії надають технологічну можливість настільки масштабної координації дій осіб і спільнот.  
Координація спільних дій мереж відбувається на принципах самокерованості і децентралізації. Громадянський рух сприяє активізації громадсько-політичних аспектів діяльності мереж. Рух ініціює координацію і кооперацію роботи мереж, внаслідок чого з часом постане самокерована  загальноукраїнська мережа, як прообраз держави мережаної демократії. http://e-democracy.in.ua/prjama-demokratija/ukrajinska-perspektyva/110-forsajt-scenarij-dlja-ukrajiny
 
До розвитку і координації мереж закликає, зокрема, маніфест демократичної української мережі: «Закликаємо українських інтернет-користувачів створювати громадсько-політичні районні, міські, національні мережі, продукувати пропозиції і проекти на всіх рівнях, у всіх галузях. Лише наявність конкретних проектів може стати кроком до конструктивних і перспективних змін.             Створюйте місцеві позапартійні мережі задля координації зусиль, задля контролю за владою, задля покращення власного життя. Локальні громадянські мережі стануть координувати свої діі на основі взаємодопомоги, і скоро утворять самокеровану демократичну загальноукраїнську мережу.            Наша перевага – згуртованість і конструктивність. Розповсюджуйте цей Маніфест на всіх доступних майданчиках, обмінюйтесь списками підписантів.» http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/51-manifest-demokratychnoji-ukrajinskoji-merezhi-proekt
Щоби врятувати власну гідність, громадянські свободи, особисті і професійні перспективи представники креативного класу мають вдатися до самозахисту: скоординувати акції свох галузевих мереж і тим самим – врятувати Україну.
Альтернатива координації одна – втратити державу. Громадянський рух всебічно сприяє координації мереж, його активісти беруть особисту участь в цих процесах.
 
11. Громадянський рух – це динамічна самоврядна мережа
 
   Громадянський рух гуртує активістів, допомагає створювати нові осередки, навчає державному управлінню. Усі три завдання вирішуються запровадженням масового контролю поточної роботи влади на місцях і в центрі. Головним інструментом контролю стають програмні дистанційні інструменти: такі, як сайти місцевих органів влади, майданчик Візуалізація Бюджету, портал КМДА, сайти мініністерств та відомств, які уряд, хоч із великим запізненням, і незграбно, починає відкривати (і таки відкриє під тиском ЄС та руху) для громадськості.  
Сьогодні бюджет виплачує мільярдні кошти на утримання численних чиновників-контролерів. Більшість з них свої повноваження конвертують у здирництво. Цю армію можна скоротити на порядок, якщо надати реальну можливість суспільству побачити, що роблять ті об’єкти влади і господарювання, які перевіряються контролерами. Коли такий доступ буде забезпечено, поступово сформується громадянський самоконтроль.
 
Контроль стане не лише потужним запобігачем корупції, масових зловживань і нехлюйства чиновництва. Контроль – шлях до наступного кроку прямої демократії: безпосередньої участі багатьох громадян в управлінні місцевими громадами, а в перспективі – держави мережаної демократії.
  На підвищення ефективності контролю рух ініціює загальноукраїнську кампанію «За прозорість влади». Головною вимогою до уряду є забезпечення прозорої інформатизації державного апарату і місцевих органів влади (включно з судами) – відповідно до європейських стандартів і міжнародних зобов’язань України. Мінімальним рівнем стане інтернет-прозорость влади, наявна в Естонії.  
Вирішити проблему загальнонародного масштабу може лише загальнонародний рух. Наймасовіша партія за своєї суті може вирішити проблеми лише частини народу. Партії прагнуть до влади лише в межах чинної Системи, тоді, як Україна потребує заміни чинної партійно-політичної системи. Платформа руху є прийнятною для українців найширшого спектру переконань: від ліберал-демократів до соціал-демократів. Рух обмежує ідеологічну базу ЗАГАЛЬНОдемократичними рамками, яких досить для реалізації Програми Оновлення і досягнення Великої української Мети (теза 5).
  
Громадянський рух формується на суто громадянській основі: поза владою, а також поза участю будь-яких партій і громадських організацій.  http://politiko.com.ua/blogpost42094 Активісти чинних  громадських організацій/партій беруть участь в русі на індивідуальній основі. Якщо програма організації активіста суперечить програмним засадам Громадянського руху, він має обрати одне з двох.
Ключовим організаційним принципом Громадянського руху є динамічна мережа. Див. Динамічні мережі Вона забезпечує вироблення, ухвалення і контроль  рішень за масової участі, а виконання кожного проекту – під керівництвом призначеного за відкритим конкурсом лідера. Вся поточна робота тимчасової виконавчої структури контролюється всіма учасниками руху на основі повної прозорості. Робочі групи розформовуються після виконання завдання, або достроково – за рішенням загалу.
 
12. Місцеве самоврядування
 
Громадянський рух бере активну участь в розвитку місцевого самоврядування. Перше завдання – запровадження поточного контролю за роботою органів влади, систематизація інформації і доведення її до широкої громадськості. Кожний мешканець кожного району має знати своїх героїв і антигероїв.
За ефективного використання сервісів мережі вже сьогодні розпочинається віртуальний контроль за місцевою владою – навіть, не очікуючи її повної прозорості. Не чекайте на вказівки чи поради – це ваше місто, а не «слуг народу». Кожен може відкрити сайт контролю місцевої адміністрації, де всі за бажання будуть фіксувати недоліки в роботі, пропозиції з їх усунення, реакцію чиновників на скарги і пропозиції – до відома міської громади. За кілька місяців вся "історія хвороби" місцевої влади буде, як на долоні: з іменами порушників, сумами підозрілих видатків бюджету, скаргами на конкретних чиновників чи конкретні структури, які не вміють чи не хочуть працювати. Також див. «Моя територія» http://www.streetjournal.org/
 
Якщо не буде належної реакції, на цьому ж сайті можна  сформувати «паралельний» виконком, який буде виробляти принципи і програму оздоровлення. Коли набереться комплект програм і людей, громада ставить вимогу зміни кадрів. Не буде належної реакції, виводьте мешканців на Майдан: вимагайте відставки збанкрутілого керівництва й призначення перевірених людей з вашої команди. Так спільна робота з контролю місцевих адміністрацій і центральних органів структурує й об'єднує учасників, виявляє найбільш активних, освічених, розумних, порядних, організованих. Дорогу – молодим!
 
Паралельно з контролем головну увагу в містах рух спрямовує на сприяння створенню об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та/чи інших первинних структур самоуправління. http://proosbb.info/ Квартальні та/чи районні осередки місцевого  самоуправління в містах створюються переважно з представників ОСББ, або внаслідок координації та/чи кооперації ОСББ.
В українських реаліях ОСББ стає масовою школою ефективного господарювання на основі самоорганізації й контролю управління на принципах довіри, взаємодопомоги, відповідальності. Усвідомлення відповідальності власників житла за утримання й використання приватного майна разом зі спільним майном об'єднання – шлях до самоусвідомлення нової парадигми політичного процесу (теза 1).
 
Спільний захист інтересів є перехідним етапом до прямої демократії в місцевому самоврядуванні, сприяє політичній поінформованості, піднімає рівень правової освіченості і правосвідомості. Досвід спілкування з державними й комунальними структурами прискорює руйнацію міфу бюрократичної втаємниченості й сакральності влади. http://www.day.kiev.ua/196145/
Високі темпи кондомініумізації, що викликані економічними потребами суспільства, надають можливість використати соціально-економічний процес для кардинального суспільно-політичного оновлення. Мережа кондомініумів, житлово-будівельних та молодіжно-житлових кооперативів – найміцніша підвалина самоврядування міської громади.
Разом з ОСББ рух сприяє створенню осередків самоврядування інших форм, для чого ініціює громадянські проекти і створює відповідну законодавчу основу.
 
13. Кадри управління
 
    Ключовою умовою реалізації Програми стануть нові менеджери державного управління, які не отруєні вірусом корупції. Їх треба заздалегідь виявляти і готувати в кількості, якої вистачить для майбутньої одномоментної заміни всієї керівної ланки державної влади: як по територіях, так і по центральних органах влади. http://polemika.com.ua/news-80486.html
 
Одночасна заміна усього керівного прошарку потрібна задля блокування вірогідного саботажу, який чинять оновленню корумповані керівники державного апарату http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/29/5424418/view_print/. Нові керівники старих структур призначаються лише на час створення нових (прозорих) структур державного і комунального апаратів влади для підготовки та проведення референдуму із зміни політичної системи. Після цього вони подають і відставку і можуть претендувати на постійні посади в оновленій структурі держави лише на загальних підставах – відповідно до прозорих конкурсів.
Орієнтовна потреба в чесних чиновниках складає близько трьохсот тисяч осіб. Фахівці відповідних профілів, що частково вже згуртувалися в соціальних мережах, поступово кооперуються і складуть робочі групи і групи експертів з конкретних напрямків опрацювання і реалізації Програми Оновлення. Механізмом спільної роботи над документами, а також формування осередків (галузевих і регіональних) може стати вікітехнологія.
 
Активісти руху мають не лише аналізувати роботу "підконтрольних" органів влади в поточному режимі, а й пропонувати альтернативні рішення. В разі потреби – набувати відповідну кваліфікацію, освіту, досвід.  Досвід управлінської роботи майбутні менеджери державного управління набувають поза межами державних, партійних та псевдогромадських структур, що вражені корупцією. (http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/15/5384338/).
 
Основним засобом навчання і отримання управлінського досвіду стає громадська робота із створення і забезпечення роботи нових Громадянських структур (переважно мережевих, без керівного ядра). Так майбутні державні службовці опанують технологію функціонування самокерованих груп.
 
14. Примус влади до демократизації
 
Громадянський рух від перших кроків має усіма засобами розповсюджувати інформацію про потребу суспільства в Оновленні, заохочувати громадян до участі у створенні Спільного національного Проекту, перши етапом якого є Програма Оновлення.
Максимум громадян мають зрозуміти, що негайний результат Оновлення країна отримає від придушення корупції та підвищення якості управлінських рішень з двох джерел: впорядкованості роботи апарату, який очолять кваліфіковані службовці, та від підключення масового інтелекту до вироблення рішень (за допомогою мережевих засобів).
 
Стратегічний ефект принесе суспільству вивільнення здібностей громадян, які отримають перспективу вільного особистого розвитку внаслідок справедливих і рівних умов доступу до освіти і кар’єрного зростання.
Нова Держава, звільнена від диктату олігархії, припинить розкрадання державної і комунальної власності, оптимізує оподаткування, виведе з тіні напівлегальний бізнес. Стабільність законодавства і прозорість влади посприяє інвестиційному клімату, заохотить громадян інвестувати національну економіку, а також приверне солідні іноземні капітали.
Реальна альтернатива розвитку країни, яку створює Рух, отримає громадську підтримку, яка стане суттєвим засобом м’якого тиску на владу. У відповідь влада змушена буде робити певні поступки громадянській опозиції, щоби уникнути кампанії громадянської непокори.
В разі затримки поступок, або принципової неспроможності влади втілити пропозиції і вимоги громадянського суспільства, може загостритися політична криза. В таких умовах вірогідно виникнення Майдану -2 одночасно в багатьох містах України  під одним, синьо-жовтим прапором.
Під тиском громадянської непокори Президент буде змушений призначити тимчасовий уряд для організації референдуму з Нової конституції і проведення позачергових виборів до всіх органів влади Оновленої держави. Кандидати на посади в тимчасовому Кабінеті виявляться в ході створення пакету законодавства і організації руху. Заздалегідь підготовлений механізм http://world.pravda.com.ua/columns/2010/12/13/5667262/ і кадри для підготовки і проведення виборів мінімізують тиск на виборців з боку фінансових і владних структур, заблокують можливість фальсифікацій.
Після реалізації Програми Оновлення рух продовжить поточний контроль за роботою органів влади і новопризначених керівників. У співпраці з новими громадськими організаціями і державними органами рух розпочне другий етап реалізації Спільного національного Проекту – трансформацію Нової Держави в державу мережаної демократії, щоби вивести Україну до складу лідерів Європи. http://world.pravda.com.ua/columns/2010/11/26/5601111/
 
P.S.
В Тезах використані фрагменти з публікацій автора 2010-11р.р.

 
Додаткові публікації:
- Якщо Майдан – завтра… http://e-democracy.in.ua/protestna-aktyvnist/416-jakshcho-majdan-zavtra
 
- Неминучість "креативної" революції: від теорії до практики http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/445-nemynuchist-qkreatyvnojiq-revoljuciji-vid-teoriji-do-praktyky
 
- Социальные сети и гражданская мобилизация http://politiko.ua/blogpost63017
 
- А голос мій – поверніть, будь ласка…
       http://e-democracy.in.ua/ljudyna/61-oleksandr-tertychnyj
 
- Пришло время отказаться от догматики партийной организации власти http://www.novayagazeta.ru/comments/50393.html
 
- От диктатуры к демократии
Концептуальные основы освобождения http://www.psyfactor.org/lib/sharp.htm
 
- Конституція: після запитань «чому так?» і «що робити?» пора розглянути «яким чином?»
http://world.pravda.com.ua/columns/2011/06/29/6340672/
 
- Cистема електронного голосування: як це має робитися
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/401-cystema-elektronnogo-golosuvannja
 
- Всіх Громадян вітаю з дійсною незалежністю – технологічною http://politiko.ua/blogpost54704
 
Післямова
Проект Тез напрацьований на публічне соціальне замовлення громадянських активістів. На думку прихильників, вони являють ЦІЛІСНИЙ КОНТУР можливої програми СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО оновлення України.
Форма документу відповідає мережевим можливостям: нагадує ялинку, в якій коренем і стовбуром слугує сам текст. Гілками стали лінки-посилання на публікації, більшість яких доповнюють чи пояснюють відповідну тезу. Кожна гілка, своєю чергою, має внутрішні посилання, що розгортають чи доповнюють додаткові теми. Автори використаних текстів зазначені у відповідних посиланнях – разом із адресою-джерелом.
Деякі, не згадані в тексті, але враховані публікації, подаються у додатковому списку внизу. Наведені Тези не можуть бути самодостатніми. Поряд з викладеними пропозиціями і публікаціями існує багато інших (частково врахованих) концептуальних і галузевих напрацювань.
Всі змістовні (зазначені і незазначені) проекти та пропозиції мають бути використані в процесі колективного напрацювання комплексної Програми оновлення України.
23.01.2012
 
Олександр Тертичний
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/471-pozytyvnyj-scenarij-demokratiji
© tertychnyi [24.01.2012] | Переглядів: 1327

2 3 4 5
 Рейтинг: 33.8/8

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти або зареєструватися



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Відновити пароль :: Реєстрація
пароль
пам’ятати