для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

ЧОМУ ПРИ ТАКИХ ДОБРИХ ЛІДЕРАХ ТАКІ ЗЛОВРЕДНІ ЧИНОВНИКИ?


ЧОМУ ПРИ ТАКИХ ДОБРИХ ЛІДЕРАХ ТАКІ ЗЛОВРЕДНІ ЧИНОВНИКИ?
Послухати наших добрих вождів і лідерів, то наше життя покращується не те що за роками, але регулярно і чуть не щоденно. А вони тільки й те роблять, що постійно думають про своїх громадян та користуються найменшими нагодами для покращення добробуту.
 
Звичайно, покращення життя можливо тільки досягати через зростання зарплати. Ось її, тобто зарплату, і збільшують. У ці дні багато інформаційних джерел повідомляють, що зарплата для українських громадян наступного року буде збільшуватись аж 5 разів. Ось щастя рядом.
 
Свіжо в пам’яті тримається повідомлення широко озвучене керівниками держави Януковичем та Азаровим у червні цього року, що вчителі із липня місяця будуть отримувати зарплати на 300-350 гривень вищі. Тільки погані чиновники рангом нижче тим вчителям виплатили за липень-серпень відпускні розраховані із середньої зарплати за попередні 12 місяців. А вона, як всі розуміють, набагато менша і за червневу зарплату.
 
Настав і вересень, але очікуваного зростання зарплати ті вчителі не отримають. І зросте вона на кілька гривень, відповідно до збільшення тарифу першого розряду єдиної тарифної сітки із 625 грн у червні до 635 гривень із липня місяця та до 641 грн із вересня. Вчителі маючи розряди від 9 для вчителя без категорії до 12 для вчителя вищої категорії при коефіцієнтах цієї Єдиної тарифної сітки (ЄТС) від 1,73 до 2.12 отримають відповідну надбавку від 27,68 грн до 33,92 грн. Знову ті зловредні чиновники всі добрі побажання вождів і лідерів зведуть нанівець.
 
Але наші вожаки не забувають свій електорат, тобто виборців. І понеслись чергові обіцянки про щасливе майбутнє нашого населення в наступному році при новому прийнятому бюджеті на 2012 р.
 
На сайті Міністерства фінансів можна з великою приємністю почитати:
Бюджет-2012 об`єднав найкращий досвід та новаторські ідеї, де на першому місці – добробут та соціальна захищеність громадян;
– Варто зазначити, що Державний бюджет наступного року є унікальним! В чому ж полягає його унікальність? Насамперед, в тому, що він об`єднав найкращий досвід розробки попередніх бюджетів та велику кількість новаторських ідей.
– Все це, разом з інноваційно-інвестиційною моделлю розвитку, дасть громадянам України впевненість у завтрашньому дні, забезпечить зростання їх добробуту, а для економіки – стабільність та передбачуваність середньострокової бюджетної політики.
Завдяки виваженій та наполегливій роботі Уряду, українська економіка планомірно та впевнено виходить на докризовий рівень розвитку. Про що свідчить фінансова стабілізація бюджетної сфери – забезпечується виконання дохідної та видаткової частини бюджету.

Відчуваєте радість. Що тільки нас не чекає вже в наступному бюджетному періоді? А є і конкретні приклади. Як ось декому підвищиться зарплата:
 
– Що стосується оплати праці окремих категорій працівників бюджетної сфери, треба зауважити, що середня заробітна плата завідувача дошкільного навчального закладу у 2012 році зросте на 847 гривень, або на 35,3 відсотка, вчителя вищої категорії загальноосвітнього навчального закладу – на 614 гривень, або на 25,4 відсотка, лікаря-хірурга вищої категорії у стаціонарі – на 861 гривню, або на 31,2 відсотка, дільничного лікаря-терапевта вищої категорії – на 704 гривні, або на 29,3 відсотка, фельдшера вищої категорії – на 540 гривень, або на 29,6 відсотка.
 
– Таким чином, у 2012 році на 12%, або 18,5 млрд. грн. збільшаться видатки на оплату праці працівників бюджетної сфери до 159,4 млрд. грн.

Так все гарно переливалось і раптом одна фраза яка все спростовує. Не поєднується в математиці зростання цілого ряду визначальних галузей з основною кількістю працюючих на 25-35 відсотків і тільки – на 12 відсотків у цілому по сфері. Загальна сума збільшення за рік у 18,5 млрд грн не забезпечить зростання зарплати вчителям і медикам на ті вищі відсотки.
 
Треба розуміти, що виплата зарплати працівникам установ, закладів та організацій бюджетної сфери проводиться відповідно до ЄТС. І зарплата кожного такого працівника залежить від тарифу ПЕРШОГО розряду. А він, тобто той тариф 1 розряду із 01.09 ц.р. встановлений на 641 грн. Із грудня місяця цього року він підвищується до 675 грн. В наступному році він зросте:
- з 01.01.2012 р. – до 704 грн, а з 01.12 2012 р. – до 839 грн, тобто тільки на 12,4 відсотки (грудень до грудня).
 
Хоч на владних сторінках інформації і повідомляється:
- «Так, размер должностного оклада работников первого тарифного разряда тарифной сетки увеличится на 25,5%.
в інших повідомленнях:
- Посадового окладу працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки для визначення посадових окладів працівників бюджетної сфери – на 13,5 відсотка (з 704 до 839 грн.).

Є там і така інформація:
- Таким чином, у наступному році зростуть видатки бюджету:
1. на освіту на 12,2 млрд. грн. та становитимуть 92,6 млрд. гривень;
2. на охорону здоров’я на 6,9 млрд. грн. та становитимуть 53,0 млрд. гривень;
3. на реалізацію національного проекту «Нове життя» – нова якість охорони материнства та дитинства» - 110 млн. гривень.
4. на науку та науково-технічну діяльність передбачаються у сумі 5,7 млрд. гривень;

Все у наших головах перемішалось. Мова цілий тиждень іде за передачу Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України проекту «Державного бюджету України на 2012 р.», а тиражується і коментується інформація за зведений бюджет України. Тобто в одній кучі коментарі показників державного бюджету із вкрапленнями показників і державного бюджету і місцевих бюджетів.
 
Не важко відкрити проект бюджету на 2011 р. та 2012 рік із його додатками, тобто економічним розписом доходів і видатків, щоб побачити всі виділені бюджетні кошти на відповідні галузі. Наприклад, на:
- Державне управління справами – виділяється на 2011 р. 1 343,8млн грн буде виділено на 2012 р. - 1437,6 млн грн, тобто приріст 10.7 %;
- Міністерство внутрішніх справ України виділяється на 2011 р. 13 564,8 млн грн, буде виділено на 2012 р. - 14 434,6млн грн, приріст- 10.6 %;
- Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України - виділяється на 2011 р. 18 524,6млн грн, буде виділено на 2012 р. 21 755,0 млн грн, приріст 11,7%
- Міністерство охорони здоров'я країни - виділяється на 2011 р. 7 032,0 млн грн, виділяється на 2012 р. - 7 068,1млн грн, приріст - 1.0%
- Міністерство соціальної політики України - виділяється на 2011 р. - 4 287,9млн грн, буде виділено на 2012 р. - 53 519,2 млн грн.
 
По роках, як видно із таблиці важко порівнювати по окремих напрямках, оскільки у нас помінялись назви міністерств та їх фінансування. Відмінності по фінансуванні міністерства соціальної політики в ці роки слід розуміти як об’єднання ряду напрямів та включення на 2012 р. виділення коштів (44 млрд грн) Пенсійному фонду України, що торік проходило за іншими напрямками.
 
На жаль у нас прослідковується непослідовність у затверджених показниках. Я маю на увазі, що в середу, 14 вересня після затвердження проекту бюджету на 2012 р. Постановою Кабінету Міністрів України і було повідомлено про доходи цього бюджету на рівні 334 млрд грн, а видатків – 373,1 млрд грн із дефіцитом у 39 млрд грн. Вже в наступні дні ці показники були замінені на цифри 337,6 млрд. грн та 361,6 млрд грн відповідно, тобто вже із дефіцитом у 24 млрд грн.
 
Очевидно, що при розгляді проекту бюджету на 2012 рік у Верховній раді у трьох читаннях, він ще зазнає значних змін до затвердження. Але коли якийсь орган влади чи управління затверджує якісь показники то повинні коментуватись і представлятись ті затверджені показники. А не так довільно розповідати про конкретні цифри, що характеризують якісь фінансові відносини та стани.
 
Які висновки можна зробити із сказаного в цьому матеріалі та з тієї інформації, що показується в різних повідомленнях. Тільки одне – влада не послідовна у своїй роботі управління державними фінансами та некомпетентна. На словах виражає велику турботу за добробут населення, а в дійсності виходить як завжди – погано. І їй самій, ніби стидно за свою політику покращення життя громадян.
 
З іншої сторони, дуже кваліфіковано у влади виходить ховати значну частку ВВП і виводити із економічної системи України. Про це ми говорили за бюджети 2010 року. Коли із прогнозних обсягів 1053 млрд грн ВВП спочатку призначали у Законі України «Про державний бюджет України на 2010 р.» доходи обсягом у 267 млрд грн, згодом затверджували зменшення їх до 252 млрд грн, при фактичному виконанні – 240 млрд грн. В той же час багато говорилось у ЗМІ про списання 24 млрд грн податкових боргів окремим бізнесменам та не сплату 3 млрд грн податків відомої фірми при завезенні нафти на митну територію України. Тільки ці два джерела дозволяли повністю виконати призначення за бюджетом.
 
Не треба говорити, що від цього залежали прирости мінімальної зарплати та прожитковий мінімум у нашому законодавстві і для громадян.
 
Ми писали і про занижений бюджет 2011 року. При прогнозному обсязі у 1253 млрд грн ВВП призначені показники доходів державного бюджету у 281 млрд грн були явно занижені. Як би не було, але владі довелось уже на протязі року збільшувати доходи ці до 299 млрд грн. Відповідно збільшили і видатки. Але і ці збільшені доходи є явно заниженими, що дозволяє владі хвалитись за успішне виконання занижених обсягів бюджету.
 
Така тенденція зберігається і в проекті Державного бюджету на 2012 р. Згідно плану економічного і соціально розвитку держави у нас закладено приріст реального економічного виробництва у 6,5 %. Бюджет розроблений на приріст економіки в 5,5 %. Правда, вже говорять про зниження його до 5,0 %. Але цифра ВВП затверджена на рівні 1473 млрд грн. Тобто приріст номінального ВВП порівняно із 2011р. прогнозується більше, ніж 17,5 %. А доходи держбюджету збільшили порівняно із поточним роком тільки на 12 %. Тобто знову біля 5 % номінального ВВП буде виходити із використання державою. Як наслідок всі соціальні виплати за мінімальною зарплатою, прожитковим мінімум будуть зростати тільки на рівень прогнозної інфляції – тих 7-9 %.
 
В підсумку виходить, що ніякого покращення нашим громадянам наступного року сподіватись не варто. Доходи через зарплату будуть зростати хоч і 5 разів, але все це збільшення буде на рівні інфляції, тобто знецінення тих доходів. При таких солодких розповідях вищих наших керівників, реалізація чиновниками дуже вже погана.
© dobryj51 [18.09.2011] | Переглядів: 2953

2 3 4 5
 Рейтинг: 47.4/33

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook