для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

Право народу на вибір


Право народу на вибір
          Проект Закону України «Про вибори народних депутатів України», підготовлений робочою групою під головуванням міністра юстиції України - э кроком назад від європейських виборчих стандартів.
         Розуміємо, що цей закон, та окремі положення інших чинних законів і підзаконних актів, які регламентують організацію та порядок проведення парламентських  виборів,  є ситуативний план перемоги ПР на парламентських виборах у ВР.
         Цей закон направлений на   згортання демократії в країні, суттєве обмеження прав громадян і політичних партій на участь у чесних, прозорих, демократичних виборах. Це є консервація існуючої проблеми політичної корупції, безвідповідальності партій перед своїми виборцями та фактичного «придбання» заможними особами «прохідних» місць у так званих «жорстких» виборчих списках партій, за якими відбувається голосування за пропорційною складовою змішаної системи, а відновлення «мажоритарної» складової виборчої системи у запропонованому варіанті створює широкі можливості для застосування адміністративного ресурсу та активного використання заінтересованими особами «псевдо-виборчих технологій», у тому числі матеріального заохочення виборців голосувати за певних кандидатів.
         Головне завдання цього закону, це переможне проведення парламентських виборів, з ціллю любими засобами отримати 300 голосів у ВР для подальшого перенесення виборів Президента у парламент.
         Збільшення «прохідного бар’єру» при голосуванні за пропорційною складовою виборчої системи до 5 відсотків унеможливить проходження невеликих опозиційних партій до ВР , що підтвердить наявність ущімлення демократії в державі.
         Відмова від гарантованого законом державного фінансування передвиборної агітації є наміром поставити у нерівні умови провладні політичні сили, олігархічні партії та усі ті політичні партії, хто може розраховувати переважно на ресурси власних членів та прихильників. Отже, заможні просто купуватимуть прихильність виборців за кіло гречки, яка є сьогодні валютою.  
          А як Вам вимога від кожної партії обов’язкової сплати грошової застави у розмірі загалом до 28 млн. гривень, це ж унеможливить участь у виборах неолігархічних, демократичних партій, які існують виключно на внески своїх членів.
          А як Вам неконтрольована зміна місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси «тимчасово», це ж дозволить перевозити автобусами фіктивних виборців і фактично фальсифікувати результати виборів.
          Такий закон про вибори є засобом виборчої технології однієї партії і не відповідає європейським стандартам демократії.
 
             Базою удосконалення Закону про вибори мають слугувати такі положення Конституції України:
            Частина перша статті 24, відповідно до якої громадяни  мають  рівні  конституційні  права  і свободи та є рівними перед законом. Частина друга статті 36, згідно з якою політичні партії в Україні сприяють  формуванню  і  вираженню політичної  волі  громадян,  беруть  участь  у  виборах.   Членами політичних партій можуть бути лише  громадяни  України.  Обмеження щодо членства у політичних партіях  встановлюються  виключно  цією Конституцією і законами України. Цим конституційним принципам найбільш повною мірою відповідатиме пропорційна виборча система з відкритими списками;
             Частина друга статті 24, відповідно до якої не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси,  кольору шкіри,  політичних,  релігійних  та  інших   переконань,    статі, етнічного  та  соціального  походження,  майнового  стану,   місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Цей конституційний припис обумовлює необхідність відміни інституту грошової застави;
             Частина друга статті 3, яка встановлює, що носієм суверенітету і  єдиним  джерелом  влади  в  Україні  є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади  та  органи  місцевого самоврядування. З метою формування справді легітимного представницького органу державної законодавчої влади слід відмовитись від підвищення «прохідного бар’єру»;
            Частина п’ята статті 36, що встановлює рівність перед законом усіх об'єднань громадян. Ця норма обумовлює необхідність формування складів виборчих комісій на рівних для усіх учасників виборів умовах;
            Частина перша статті 71, згідно з якою вибори  до  органів  державної  влади  та  органів місцевого самоврядування  є  вільними  і  відбуваються  на  основі загального, рівного і  прямого  виборчого  права  шляхом  таємного голосування. Для забезпечення рівних можливостей суб’єктів виборчого процесу інформувати виборців про свої програми має бути збережене державне фінансування проведення передвиборної агітації.

© rezerv [21.06.2011] | Переглядів: 1778

2 3 4 5
 Рейтинг: 41.5/35

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook