для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

Про пенсію. Коротко.


Про пенсію. Коротко.
Про пенсію. Коротко.
Одна із головних проблем для державного бюджету, це дотації Пенсійному фонду, так як сам ПФ не здатен збалансувати свої доходи та видатки.
Для того, щоб отримати цей баланс треба мати середню офіційну заробітну плату як найбільшу, а середню пенсію, як найменшу.
Адекватного зростання середньої ЗП не хочуть головні «спонсори» наших президентів та урядів, починаючи, мабуть, з Кучми. Тому його і немає.
А ось зробити середню пенсію як найменшу вже зробили. Ось цим законом: «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 р. №1058
По старому закону («Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 р. №1788), який схожий до радянського, пенсії за віком призначалися в розмірі 55 процентів заробітку , але не нижче мінімального розміру пенсії. Це при трудовому стажі 25 років (жінкам 20 років). Трудовому, а не страховому, як зараз. Тобто 55/25 і рік трудового стажу важить 2,2 відсотка (для жінок 55/20 буде 2,75%).Перед виходом на пенсію, можливо було найти на два роки хорошу роботу і потім отримувати пристойну пенсію (законом №854 від 22.05.2003 р. зробили 60 мiсяців). Але чому ж тоді в 90-х пенсії були мізерні. А ось чому. Ст  19, абз. 6: «Максимальний розмір пенсії не може перевищувати трьох … мінімальних пенсій за віком.». Які тоді були мінімальні пенсії? Знаємо. Виключаємо із закону цю фразу і, все стає на свої місце. Не виключили. Повністю змінили закон, саму філософію розрахунку пенсії.
А що ж закон 2003 року.
1 рік рівняється 1%. 25 років страхового стажу і коефіцієнт 25%. Тобто 1:1. Правда, клята Юлька в 2007 році підняла до 1:1,35. А це вже 25 дорівнює 34%.
І ще ж коефіцієнт ЗП. Вираховується за 60 місяців. А чому не за 24? За 60 буде меншим.
І що ми отримали на виході? За моїми прикидками, всі, ( приблизно 6-7 млн.) хто мав середню (або меншу), по економіці України, ЗП мали б отримувати пенсію у 2-3 рази меншу прожиткового мінімума. Але ст. 28: «1. Мінімальний  розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.». Отже, при розрахунку пенсії в ПФ здійснюється  доплата до прожиткового мінімуму.
Це ще не все. Середня ЗП в цілому по Україні, яка враховується для обчислення пенсії береться не з розрахунків Держстату, а визначається самим ПФ. Вгадайте в яку сторону відрізняється середня ЗП визначена ПФ, від Держстатівської. Правильно. В меншу. В середньому на 250 – 280 грн.
Завдання, отримати мінімальну пенсію для абсолютної більшості пенсіонерів законом 2003 р. виконано. Ті ,хто має захмарні ЗП (тобто «свої») не постраждали. Коефіцієнт ЗП у них теж захмарний.
А що ж Тігіпко і пенсійна реформа. А нічого. Сутність існуючого закону не змінюється. Змінюються цифри. Це не реформа, а модернізація, прилаштування. І не на користь народу.
Ще коротше.
1. Збільшується страховий стаж, необхідний для призначення пенсії на 10 років. Нагадаю, що за кожний повний  рік  страхового стажу понад 25 років чоловікам і 20 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком. Отже, на 10 відсотків вам обчислено буде менше цього збільшення.
2. Вік виходу на пенсію збільшується без збільшення середньої тривалості життя.
3. Обмеження максимальної пенсії десятьма мінімальними не пройде через Конституційний суд. Вже декілька раз КСУ скасовував подібні рішення.
А що ще. А нічого. Все решта, що розказує Тигіпка, вже є в діючому законі. І трирівнева система пенсійного забезпечення, і підвищення розміру пенсій за рахунок більш пізнього виходу на пенсію, тощо.
Але, скоріше за все, ВР прийме Тигіпковський закон, а наш Вітя Колаптоїдний його швиденько підпише.
Отака у мухи ср.ка.
 
Вихід? Ще раз повторюся.
У нас багато фірм, фірмочок і т.п. де «Льолек, Болек, а між ними столик». И ганяють вони мільйони переважно собі в кишеню. Відрахування у ПФ мінімальні. В той же час, підприємства з численним персоналом несуть надмірне навантаження.  Тому повинен бути не єдиний соціальний внесок прив’язаний до фонду ЗП, а єдиний соціальній податок, який повинні сплачувати всі господарюючі суб’єкти. І, бажано, із валової доданої вартості. Тобто соціальне навантаження повинні нести всі, хто отримує доходи. Левова частина цього податку надходить до ПФ у солідарну систему. В накопичувальну систему кожний вносить внески сам. Із свого доходу. Не менше визначеного відсотка цього доходу.
Вибачаюсь за много букафф.
© Meritus [16.06.2011] | Переглядів: 2567

2 3 4 5
 Рейтинг: 47.1/29

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook