Події:
• 08.04. ПР зареєструвала проект постанови про створення ТСК з підготовки змін до Конституції. Співголовами пропонувалось обрати представника БЮТ А. Кожем'якіна та "регіонала" О. Лавриновича.
• 09.04. Ухвалено рішення відкликати проект постанови щодо створення ТСК з підготовки змін до Конституції, який вже існує, і внести на розгляд ВР узгоджений всіма фракціями проект постанови. Відповідний проект постанови буде розглянутий під час Погоджувальної ради 14 квітня, а пізніше – і в сесійній залі.
Позиції:
Яценюк А.П.,Голова Верховної Ради:
• "Питання про внесення змін до Конституції не повинно ділити політичні сили за кольорами. Зміни до Конституції – це процес національного єднання, і цей документ повинен дійсно бути зразком документа національної єдності. Верховна Рада не може бути усунута від процесу внесення змін до Конституції. Але повинна відбутися консолідація політичних сил в українському парламенті щодо опрацювання проекту змін до української Конституції".
Ключковський Ю.Б.,Фракція Блоку Наша Україна-Народна Самооборона:
• “Це все несерйозна гра з метою провокування чергового конфлікту між Президентом і парламентом, всередині коаліції. Це нечесна гра, в яку ми грати не будемо. Внесена до парламенту постанова про створення конституційної комісії свідчить про зближення ПР і БЮТ. Я не знаю, чи дійде до переформатування коаліції. Ми іншої коаліції не прагнемо. Хоча нас у цьому звинувачували. Якщо комісію створять, то це нічого не змінює в роботі парламенту. Але я розцінюю це як чергову політичну провокацію".
Кармазін Ю.А, Фракція Блоку Наша Україна-Народна Самооборона:
• "Ініційоване БЮТ і ПР створення Тимчасової спеціальної комісії явно загострило ситуацію в парламенті. Під загрозу поставлена єдність коаліції, взагалі її існування. Зрозуміло, що комісію хочуть створити у відповідь на дії Президента, який створив Національну конституційну раду. Президент створив такий орган у зв’язку з тим, що Верховна Рада не працювала. І тим самим стимулював парламент до роботи. В парламенті існує Комітет з питань правової політики, до функціональних обов’язків якого, відповідно до Постанови про предмети відання комітетів, відноситься і прийняття змін до Конституції, а також розробка конституційних законів. Не вичерпавши можливостей профільного комітету, ініціюється створення комісії. Це радикалізує і політизує ситуацію в парламенті”.
Жебрівський П.І., Фракція Блоку Наша Україна-Народна Самооборона:
• "Домовленість між БЮТ і Партією регіонів про створення тимчасової спеціальної комісії щодо напрацювання змін до Конституції України – це серйозний удар по коаліції. В коаліційній угоді чітко зазначено, що всі серйозні рішення коаліція повинна приймати спільно. Я думаю, що це політичні ігри, удар на удар між Юлією Тимошенко і Секретаріатом президента України. І, на жаль, сьогодні за такими іграми ми можемо розколоти не тільки українське суспільство, а й парламент в цілому, і знову прийняти таку ж квазіконституцію, як і ті квазізміни, що ми прийняли в 2004 р.".
Шкіль А.В., Фракція Блоку Юлії Тимошенко:
• "Сама ідея створення ТСК абсолютно правильна. Те що озвучує її опозиція – це також до певної міри логічно, бо саме опозиція має турбуватися про те, щоб конституційні процеси не оминули парламент".
Гриценко А.С., Фракція Блоку Наша Україна-Народна Самооборона:
• "НУ-НС не готовий підтримати ініціативу БЮТ щодо створення тимчасової комісії щодо внесення змін до Конституції України. Я особисто вважаю, що Конституцію треба змінювати, і змінювати у спосіб, визначений Конституцією. Я категорично виступаю проти того, щоб зміни до Конституції приймалися шляхом референдуму. Це той шлях, який ми пройшли у 2000 р. і більшість політичних сил, як парламентських, так і позапарламентських, окрім НУ-НС, підтримують позицію, що Конституцію треба приймати у парламенті. Я вважаю, що потрібно створити комісію, зареєструвати відповідний законопроект у ВР та приймати рішення у сесійній залі".
Кириленко В.А., Фракція Блоку Наша Україна-Народна Самооборона:
• "Ми вважаємо, що будь-яке голосування наших партнерів по коаліції з «регіоналами», тим більше, по такому важливому питанню, як утворення конституційної комісії в парламенті, є неприпустимим...Ми задоволені тим, що наші колеги з БЮТ відкликали сьогодні свій проект постанови про утворення тимчасової спеціальної комісії з підготовки змін до Конституції , оскільки він не був погоджений в середині коаліції. У нас немає – поки що, принаймні – спільного бачення змін до Конституції. Це не означає, що таке бачення не виникне, але це означає, що будь-яким постановам повинно передувати рішення Коаліції. Національна конституційна рада під головуванням Президента України напрацьовує свої пропозиції, тому, очевидно, найближчим часом має відбутися зустріч керівників усіх парламентських фракцій із головою Національної конституційної ради Віктором Ющенком, на якій можуть бути напрацьовані перші принципові думки щодо нової української Конституції."
Лукаш О.Л., Фракція Партії регіонів:
• "Нам не відомі причини, з яких Арсеній Петрович відмовляється ставити питання щодо створення парламентської конституційної комісії на голосування. Єдине, що ми можемо припустити, що існує дуже сильне небажання з боку президента та його секретаріату, щоб народні депутати почали розглядати зміни в Конституцію. Єдине, що нам залишається – це мовчки спостерігати, як будуть проломлюватись без парламенту зміни, які "состряпає" у короткий термін консультативно-дорадчий орган при президентові".
Камчатний В.Г., Фракція Блоку Юлії Тимошенко:
• БЮТ не розуміє позиції спікера парламенту Арсенія Яценюка, який перешкоджає розгляду питання про створення комісії по зміні Конституції. Я думаю, якби у нас були вибрані перший віце-спікер і віце-спікер, можливо, це питання вирішилося б швидше. На жаль, сьогодні є певна спекуляція своїм статусом з боку Яценюка".
Ляшко О.В., Фракція Блоку Юлії Тимошенко:
• "Блок Юлії Тимошенко і Партія Регіонів не домовлялися про внесення змін до Конституції, зокрема й щодо скасування посади Президента України. Інформація про якусь Конституцію, яка б кулуарно створювалася з Партією Регіонів, не відповідає дійсності... Принаймні, мені про це нічого не відомо. БЮТ наполягає на створенні Тимчасової спеціальної комісії парламенту щодо напрацювання змін до Конституції, оскільки вважає ухвалення Основного Закону на референдумі без участі парламенту порушенням чинної Конституції".
Експертна думка:
Карасьов В.Ю., Інститут глобальних стратегій:
• Якщо «офіційні» опоненти створюють парламентську комісію (тим більше конституційну) це свідчить про збіг реальних інтересів обох політичних сил. Парадокс полягає в тому, що стосовно економічної політики та питань влади БЮТ і Партія регіонів є опонентами, але щодо намірів Президента оновити Конституцію і збалансувати модель парламентсько-президентської республіки – їхні інтереси збігаються. У цих питаннях вони виступають ситуативними союзниками. Партія регіонів і блок Юлії Тимошенко як дві найбільші парламентські фракції і політичні партії зацікавлені в тенденції до двопартійності, і ця тенденція може бути реалізована саме в більш партизованому – партійнооформленому, двопартійноструктурованому парламенті. Ці дві політичні сили зацікавлені в тому, щоб утверджувалося партійне представництво на базі існуючого парламенту, бо конкурентів з боку інших партій на сьогодні в них немає. Тому вони створюють своєрідну конституційну комісію в парламенті «на двох» – з тим, щоб тенденції до двопартійності штучно підштовхнути. В цьому сенсі ця комісія виглядає «штучною», як тенденція штучно підштовхнути до двопартійності. Але що стосується реальності інтересів, які за цим стоять, то вони безумовно, абсолютно не штучні і дещо небезпечні».
Цибулько В.М., політолог:
• Тема поєднання інтересів таких задекларовано різнополярних сил, як БЮТ і Партія регіонів, власне, вичерпує себе в одній цифрі. Спільно – це більше 300 голосів. Спільно це певна «рогатка в Президента», яку сам БЮТ використовує, натякаючи Президентові про потенційну можливість подолання вето. БЮТ буде продовжувати цю тему використовувати, і причиною є зацікавленість цієї сили у нових дострокових виборах. Судячи з усього, БЮТ зацікавлений не тільки у виборах мера Києва, Харкова, Сум, Кіровограда. БЮТ буде готовий перекваліфікувати ситуацію з виборами мерів кількох великих міст у загальні дострокові місцеві вибори.Ще одним мотивом блоку Юлії Тимошенко є намір показати своєму виборцю Партію регіонів у світлі потенційного партнера. Якщо раніше ця співпраця виглядала як щось цілком космічне і неймовірне, то з кожним таким тактичним невеличким голосуванням БЮТ привчає свого виборця до того, що «Регіони» не такі вже і страшні, як їх малює, наприклад, НУНС.
Небоженко В.С., Соціологічна служба "Український барометр":
"Ми маємо демократичну коаліцію у парламенті, тому дуже дивно, чому, власне, більшість цієї комісії, згідно проекту, утворює не вона, а партії, котрі мають протилежні політичні орієнтації. Без сумнівів, що це відіб’ється і на роботі цієї спеціальної комісії. Якість роботи комісії мала б бути забезпечена за рахунок участі у ній достатньої кількості кваліфікованих юристів або це мали б бути представники парламентської більшості. З політологічної точки зору парламент має право і навіть повинен створювати широкі спеціальні групи та комісії. Логічним є залучення до них і спеціалістів ззовні, і представників позапарламентських партій. Але важко уявити, як вдасться домовитися двом абсолютно протилежним політичним силам. Мотивом створення ТСК є виключно мета створити орган протиставлення Національній конституційній раді, яку створив Президент, а не щире бажання прискорити конституційні процеси в Україні. У парламенті створено альтернативну коаліцію БЮТ та Партії регіонів. Юлія Тимошенко прийшла до влади завдяки одній коаліції, а роботу у парламенті контролює за рахунок іншої. Таким чином, в її руках дві коаліції»
www.gart.org.ua
[09.04.2008 19:33:26] |
Просмотров: 389
Комментарии