Стартувала акція " Калинова гілка" або Одеса говорить українською
Не секрет, що значна частина наших співвітчизників мусить щодня долати мовний бар’єр, розмовляючи українською мовою по великих містах. Ще більше подолати цей бар'єр не можуть.
Можна назвати силу причин, чому люди не наважуються починати розмову українською. Хтось переймається, що його вважатимуть "селюком", хтось боїться виглядати білою вороною чи ультранаціоналістом, інші відчувають цілком природний психологічний дискомфорт, коли співрозмовник відповідає російською мовою... Своєю чергою, у робочих стосунках україномовний працівник зазвичай переходить на російську мову, коли клієнт звертається до нього російською, хоч насправді кожен із них залюбки спілкувався б українською. Ми пропонуємо перервати це порочне коло й долучитися до громадянської акції Калинова гілка. Участь в акції передбачає використання власниками, директорами, менеджерами і просто співробітниками підприємств і організацій на своїх вітринах, сайтах, рекламних носіях тощо якогось з наступних графічних логотипів:
Ми далекі від нав'язування чи примусу людей до спілкування лише українською мовою, ми проти будь-яких утисків інших мов та культур, ми не проголошуємо війну російській мові - ні! Ми лиш прагнемо посприяти можливості спілкуватися українською тим, хто цього хоче. Не більше. Але й не менше. Наявність логотипа на рекламному носії закладу свідчить про те, що на звернення клієнта українською мовою він отримає відповідь нею ж. Звичайно, з кожного правила бувають винятки, але учасники акції постараються звести такі винятки до мінімуму. Якщо ж Ви не власник/менеджер підприємства і не маєте ані власного сайту, ні вітрини, але хотіли би підтримати цю акцію - можете роздрукувати якийсь із запропонованих логотипів. А отримавши відповідь українською на своє звернення від робітників магазину/ларька/рецепції якоїсь фірми, запропонувати їм розмістити логотип у себе. Адже відповідаючи українською, ці люди фактично підтримують ідею акції - то чого ж їм соромитись оголошення про це? NB! Учасник акції, який розмістив цей логотип на своєму рекламному носії, гарантує, що всі співробітники закладу згодні з умовами акції, не вважають їх порушенням своїх прав і не були змушені до них силою чи погрозами, а цілком свідомо і добровільно погодилися з ними. Акція є неприбутковою, безстроковою і цілком добровільною. Організатори акції не мають на меті нічого, окрім викладеного вище і не претендують ні на що, окрім сприяння розвиткові української мови в усіх сферах життя в Україні. Джерело: Вікно
magictr (02.06.2010) durdom.in.ua