Як вижити в українському Дурдомi 2
Початок теми: http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/13934.phtml
Читати: http://www.proza.ru/2012/04/08/32
Візит інспектора
Побутові споживачі – візит контролера.
Побутові споживачі використовують електричну енергію для потреб побутової діяльності. Забороняється використовувати у побуті електроенергію для потреб підприємницької діяльності.
Побутові споживачі керуються розробленими НКРЕ та затвердженими КМУ Правилами користування електричною енергією для населення.
Якщо до Вашої оселі завітав представник енергопостачальної організації (контролер обленерго), Ви маєте право, посилаючись на ст. 30 Конституції України, яка гарантує недоторканість житла (Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.), ввічливо попросити контролера прийти іншим разом.
Між тим постійно цього робити не можна, оскільки відповідно до ПКЕЕн та договору про користування електричною енергією для населення, побутовий споживач зобов’язаний забезпечити представникам енергопостачальної організації доступ до приладу обліку.
Пункт 30 Правил користування еклектичною енергією для населення зазначає: Якщо доступ до приладу обліку неможливий, представник енергопостачальника виписує платіжний документ на підставі даних про фактичне споживання електричної енергії за попередній період, про що робиться відповідна позначка в особовому рахунку споживача.
Якщо протягом двох розрахункових періодів представник енергопостачальника не мав доступу до приладу обліку, він залишає споживачу в поштовій скриньці повідомлення про дату наступного відвідання чи прохання передати показання приладу обліку енергопостачальнику. Якщо після цього споживач не передав відомостей про кількість спожитої електричної енергії, енергопостачальник має право через 30 днів після дати відправлення письмового попередження припинити постачання електричної енергії споживачу.
Тобто, якщо побутовий споживач, відкрив вхідні двері своєї оселі і повідомив представників енергопостачальника, що він з особистих причин не може в даний момент забезпечити їхній доступ до електролічильника, то такі дії не передбачають припинення електропостачання його оселі.
Якщо у відповідь Ви почуєте погрози про відключення повідомте, що у випадку неправомірно відключення обленерго стане «клієнтом» Антимонопольного комітету України. Адже відключення електроенергії – це відмова від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел його придбання. У разі відмови обленерго від реалізації товару за таких підстав, це матиме ознаки порушення п.2 ст.50, п.5 другої частині ст.13 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді зловживання монопольним становищем. У такому разі споживач електроенергії має право на стягнення збитків та двократної вартості недовідпущеної електричної енергії, а також інших збитків. Але що споживач поніс збитки саме внаслідок неправомірного відключення електроенергії слід доводити у судовому порядку.
Як поводитися побутовому споживачу під час перебування представників енергопостачальника (контролерів) у його оселі?
Перелік робіт, які контролери обленерго проводять в електроустановках побутових споживачів:
• контрольний огляд приладу обліку (знімання показів, обстеження на предмет видимих пошкоджень пломб та лічильника, а також видимих підключень поза лічильником);
• заміна приладу обліку;
• технічна перевірка приладу обліку (перевірка лічильника на відповідність його характеристик, схеми підключення, а також відповідності стану електропроводки від межі балансової належності до лічильника «Правилам улаштування електроустановок, тобто обстеження на предмет самовільних підключень поза лічильником , які неможливо виявити при контрольному огляді)
По-перше: обов’язково перевірте посвідчення у контролерів. Вони мають містити фото та печатку обленерго. Зверніть увагу на термін дії посвідчення.
По-друге: візит представників енергопостачальної організації має залишити після себе письмове підтвердження відвідування у вигляді акту технічної перевірки, акту про заміну приладу обліку, акту про пломбування, відмітки у абонентській книжці, а у разі виявлення порушення – акту про порушення ПКЕЕн.
Вищеназвані документи складаються у двох примірниках, один з яких має залишитися у споживача.
Уважно читайте документ та не поспішайте його підписувати.
Ніколи без зауважень не підписуйте акт про порушення.
Якщо не знаєте які написати зауваження, зазначте у акті
«З ПОРУШЕННЯМ , ВКАЗАНИМ У АКТІ, НЕ ЗГОДН(ИЙ)(А)»
ЗАПАМЯТАЙТЕ, ЩО ВАШ ПІДПИС – ЦЕ ЗГОДА З ПОРУШЕННЯМ, ВКАЗАНИМ У АКТІ.
НІКОЛИ НЕ ЗГОЛОШУЙТЕСЯ НА ПРОПОЗИЦІЮ, ЩО ВАШ ПІДПИС ЛИШЕ ПІДТВЕРДЖУЄ ФАКТ ОТРИМАННЯ АКТУ! ЗАВЖДИ ЗАЗНАЧАЙТЕ ЗАУВАЖЕННЯ.
По-третє: з огляду на визначення технічної перевірки, а саме, що відповідність стану
електропроводки «Правилам улаштування електроустановок» перевіряється від межі балансової належності до лічильника – не дозволяйте перевіряючим проводити обстеження проводки за межею розподілу мереж, а саме – після лічильника, тобто у кімнатах квартири чи будинку. Поле їхньої діяльності – від ізоляторів на фасаді будинку до лічильника у будинку (для приватних будинків) та від розподільчого щита у підїзді до лічильника у квартирі (для квартир багатоповерхівок). У разі якщо лічильник встановлено на фасаді приватного будинку або у підїзді багатоповерхового будинку – Ви не повинні забезпечувати доступ перевіряючих до оселі.
Юридичні особи, фізичні особи-підприємці – візит інспектора.
Відповідно господарських договорів про постачання електричної енергії, між споживачем обленерго та обленерго, споживач купує у обленерго електричну енергію, яка відповідно ст..1 ЗУ «Про електроенергетику» є товарною продукцією. Фізичні особи підприємці, відповідно до статті 51 ЦК України керуються нормативно-правовими актами, які регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб.
Юридичні особи керуються правилами користування електричною енергією.
Відповідно п. 8.1. Правил Постачальник електричної енергії за регульованим тарифом має право:
на безперешкодний доступ (за пред’явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів обліку електричної енергії, що встановлені на об’єктах споживачів, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів обліку;
на безперешкодний доступ (за пред’явленням службового посвідчення) до електричних установок споживача для проведення технічної перевірки засобів обліку, контролю за рівнем споживання електричної енергії, контрольного огляду електричних мереж від межі балансової належності до точки обліку та технічної перевірки засобів обліку споживача відповідно до умов укладених договорів, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого цими Правилами порядку та умов договору, виконання інших робіт відповідно до договору.
Тобто юридичні особи, на відміну від населення, зобов’язані допустити представника обленерго. У іншому випадку складається акт про недопуск, що призводить до відключення на протязі трьох днів. Юридична особа, у випадку складання акта про недопуск з підстав відсутності на момент перевірки відповідального за електрогосподарство, в той же день, або наступного дня, письмово має повідомити про те, що доступ забезпечено.
Споживачі юридичні особи та споживачі населення (уповноважена особа).
Для населення уповноважена особа – це громадянин, з яким укладено договір про користування електричної енергії, що є власником або користувачем житлового приміщення. Особи, які не проживають разом зі споживачем, з яким укладено договір про користування електроенергією, не є уповноваженими особами. Стаття 237 ЦК України визначає наступне щодо представництва:
Представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов’язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє.
Не є представником особа, яка хоч і діє в чужих інтересах, але від власного імені, а також особа, уповноважена на ведення переговорів щодо можливих у майбутньому правочинів.
Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.
Для юридичних осіб підпис не уповноваженого представника у акті про порушення (наприклад, акт про порушення підписано реалізатором магазину, барменом ресторану, бухгалтером чи завгоспом підприємства, яких власник не уповноважував на підписання зазначених документів та які не мають спеціальних знань з даних правовідносин) веде до того, що такий акт господарський суд визнає неналежним доказом порушення.
Читати: http://www.proza.ru/2012/04/09/1850
temnov1950 (09.04.2012) durdom.in.ua