для старых юзеров
помнить
uk [ru]
Для полноценной работы сайта включите в вашем браузере поддержку JavaScript. В противном случае многие функции сайта будут недоступны.

Чому в Україні не відбуваються реформи?

Чому в Україні не відбуваються реформи?
Третя річниця Євромайдану запустила чергові дискусії на тему «зради», «перемоги» та «не дарма». Незважаючи на різні оцінки актуальної ситуації, переважна більшість сходиться у тому, що за три роки хотілось би більше позитивних змін. Проте чи виправдані такі очікування?
 
Якщо проаналізувати приклади успішних реформ в інших країнах, можна помітити, що вони відбувались, зазвичай, у двох випадках:
 
    1. Владу отримувала еліта, яка була зорієнтована на реформи і впроваджувала їх, незважаючи на громадську думку та спротив населення. Петро І рубав бороди, Ататюрк переводив турків на латиницю, Саакашвілі нещадно саджав у тюрми. І це давало результат.
    2. В суспільстві з’являлася соціальна група, яка об’єднувалась для відстоювання своїх інтересів і тиснула на керівництво держави, примушуючи його проводити реформи. Робітники, підприємці чи фермери протестували, бойкотували та навіть вчиняли масові безлади, що теж давало результат.
 
Хоча багатьом громадянам імпонує ідея «освіченого диктатора», який принесе щастя і добробут, насправді ж будь-який політик, який спробує одноосібно правити, завершить в Ростові. Навіть якщо це буде людина з найщирішими бажаннями змін. Якщо вона отримає владу в результаті перевороту, то не отримає легітимності в більшості населення, і її правління закінчиться «махновщиною», коли в різних регіонах, областях і навіть селах будуть свої «президенти», «коменданти» та «диктатори».
 
Якщо ж отримає владу в результаті виборів, то з впровадженням реформ може поставити хрест на своїй подальшій політичній кар’єрі. Реальні реформи зачеплять звичний стиль життя більшої частини населення, яке, швидше за все, цьому не зрадіє. Власне це те, що ми спостерігаємо наразі в Україні.
 
В актуальній ситуації елітою є політичні команди Блоку Петра Порошенка та «Народного фронту». Кілька років тому президентська лінія була більше зорієнтована на реформи, ніж екс-прем’єрівська. Було запущено децентралізацію та судову реформу, до влади було залучено багато прогресивних іноземних та українських експертів і політиків, реформовано Нацбанк, закупівлю ліків передано міжнародним організаціям, створено патрульну поліцію. Проте все більше і частіше ми чуємо про саботаж, гальмування та відкат цих процесів. Іноземців та реформаторів витісняють з влади, переатестацію поліції по факту провалено, медицина та освіта в недореформованому стані.
 
І причина криється у виборах. А точніше, бажанні діючих «еліт» їх виграти. «Народний фронт» вже просто політичний труп. У Президента ситуація краща, проте очевидно, що, за умови чесних виборів, нових 54% не буде. Ні в першому турі, ні в другому. Тому для перемоги Порошенку потрібні контрольовані суди, контрольовані правоохоронні органи та контрольований адмінресурс.
 
Тож на реформи «згори» розраховувати не доводиться. А що ж з реформами «знизу»?
 
З цим пунктом проблем іще більше. Адже чим по суті є реформи? Перерозподілом прибутків. Реформи дозволяють «відібрати» надприбутки в умовного Ахметова і передати їх умовному ІТ-бізнесу.
 
Звичайно, що як умовний, так і реальний Ахметов не дуже хоче віддавати свої надприбутки. І для захисту своїх інтересів він має своїх політиків, свої ЗМІ, свої громадські об’єднання та «армію» юристів.
 
А що з іншого боку? Порожнеча. В Україні просто немає достатньо численної соціальної групи, яка б могла вимагати від держави змін, а від Ахметова прибутків. 2/3 всього працездатного населення задіяне або в державному секторі (держслужбовці, вчителі, лікарі, правоохоронці, співробітники державних та комунальних підприємств і т.д.), або в компаніях, які належать олігархам, що фактично одне й теж.
 
Чи можна очікувати від вчителів реформи освіти, яка позбавить більшості з них роботи? Чи можливо, щоб реформу поліції провели міліціонери? Так само не можуть, наприклад, корумповані вчителі реформувати корумповану поліцію, оскільки вони все одно є елементами однієї Системи, яка опирається і протидіє.
 
Хто ж представляє «незалежний сегмент»: фермери, малі та середні підприємці, співробітники іноземних корпорацій та грантові активісти.
 
Фермери занадто індивідуалізовані та обмежені мораторієм на продаж землі сільськогосподарського призначення, що заважає виникнути класу нових «куркулів», які б були достатньо потужні, щоб кинути виклик державі та олігархам.
 
Малі підприємці перебувають в постійному страху банкрутства. Їх бізнес-процеси зазвичай такі, що навіть незначний тиск з боку Системи знищить їх. Тому малий бізнес намагається не кидати виклик Системі та діяти партизанськими методами.
 
Трохи надійнішим є середній бізнес, який може дозволити собі сперечатись з державою. Може найняти адвокатів та охорону, оплатити піар-кампанії і навіть фінансувати власних політиків. Проте незалежного середнього бізнесу надзвичайно мало.
 
Співробітники іноземних компаній зазвичай досить добре працевлаштовані і мають хороші доходи навіть за наявної економічної моделі. Відповідно, їх інтерес до реформ є швидше теоретичним бажанням, а не конкретним власним інтересом.
 
Найбільш зацікавленими у реформуванні є громадські активісти, оскільки реформи – основний результат і ціль їхньої діяльності. Проте українське громадянське суспільство має багато власних проблем. Існує багато організацій, які маючи найбільші інструменти впливу, по факту є агентами впливу олігархів. Наприклад, Федерацію роботодавців України, яка навіть має представника на засіданнях Уряду, фактично контролює Дмитро Фірташ. Тому найслабшою є саме фінансова база громадських організацій. Більшість з них фінансуються грантами міжнародних організацій, а не членськими та спонсорськими коштами, як за кордоном. Це зменшує потребу залучати до своїх лав якомога більше людей та формує «грантову всеїдність», коли організація постійно змінює профіль своєї діяльності, стежачи за коштами донорів. Важко уявити, щоб, наприклад, американські NRA чи Greenpeace почали раптом опікуватись проблемами літніх людей. Для України такі зміни профілю є доволі частими.
 
Як підсумок: не варто розраховувати на системні реформи за наявного стану речей. Це не є песимістичною оцінкою чи поширенням «зради» – це об’єктивні умови, за яких нам усім доведеться існувати.
 
Виходів із сумної ситуації є декілька. Перший – це зміна еліт на такі, що матимуть більшу політичну волю до змін. Проте за наявного виборчого законодавства будь-які вибори – це лише перетасовування ставлеників олігархів.
 
Другий – консолідація та посилення наявних соціальних груп. Об’єднання фермерів, малих і середніх підприємців та збільшення кількості членських громадських організацій.
 
І, звичайно, варто зазначити, що це не вибір або/або. Ці варіанти можна, ба, навіть треба поєднувати разом.


© Alex Ravchev [15.12.2016] | Рейтинг: 38.0/24 | Просмотров: 1005

2 3 4 5 38.0/24




Комментарии

1 2   »
15.12.2016 14:06:13
А 2х2=4....
Ви оте кодло знавіснілих, п'яних від безкарності, клептоманів називаєте елітою?
З десяток повішених на Майдані казнокрадів став би прекрасним поштовхом до справжніх реформ....
Последний раз редактировал PiligrimK 15.12.2016 14:07:23
Не согласен Согласен  Поддержка: 75%(12/16)

15.12.2016 14:16:43
Адже чим по суті є реформи? Перерозподілом прибутків. Реформи дозволяють «відібрати» надприбутки в умовного Ахметова і передати їх умовному ІТ-бізнесу.

нет.
 
реформы по сути есть УСТРАНЕНИЕ Украинской Советской Социалистической Республики от регулирования прибыли.
 
УССР - гавно не потому, что плохо перераспределяет.
а просто потому что перераспределяет.
плохо - это уже прямое и неизбежное следствие самого процесса перераспределения.
 
нахрен убрать ряд державных корыт из которых кормятся Ахметовы.
 
остальным бизнесам от этого польза:
1) меньше дерут налогов в корыта
2) если удалить свиней от корыта - они меньше разлагают общественные институции: суд, парламент
3) меньше банковский процент
4) восстанавливается рыночная сигнальная функция
 
Последний раз редактировал сильвер 15.12.2016 14:38:05
Не согласен Согласен  Поддержка: 25%(2/8)

15.12.2016 14:23:08
PiligrimK 15.12.2016 14:06:13
З десяток повішених на Майдані казнокрадів

а толку?
 
казна остается, хлебные места при казне остаются.
 
десяток повесить - новый десяток скурвится.
 
уменьшать надо казну как таковую. и двигать то что останется ближе к низовым уровням управления.
 
но это ж нужно отказываться от ХАЛЯВЫ. biggrinbiggrinbiggrin
Не согласен Согласен  Поддержка: 50%(4/8)

15.12.2016 14:24:06
Майже бездоганна хрестоматія як для політика, так і для державного діяча. І той, і той з цієї статті почерпне майже все, що потрібно знати для успішного продовження улюбленої діяльності.
"майже" - тому що не враховано фактор ощерившогося Мордору.
 
Браво Автор. Плач, вітчизняна "соціологія"  5
Последний раз редактировал Дюма 15.12.2016 14:25:33
Не согласен Согласен  Поддержка: 25%(1/4)

15.12.2016 14:34:54
сильвер 15.12.2016 13:23:08
а толку?
Вот почитайте.
https://www.facebook.com/fondDM/posts/1850548508537252
 
Это многое объясняет.
И что происходит в верхах, и почему пиCensorship хвэлшар обосрался в учебке.
fp
Последний раз редактировал Stranger 15.12.2016 14:35:11
Не согласен Согласен  Поддержка: 20%(1/5)

15.12.2016 14:36:01
зы.
5
Не согласен Согласен  Поддержка: 33%(2/6)

15.12.2016 15:19:00
po_novoj
Не согласен Согласен  Поддержка: 33%(2/6)

15.12.2016 15:21:47
сильвер 15.12.2016 14:23:08
а толку? казна остается, хлебные места при казне остаются. десяток повесить - новый десяток скурвится.
Кому вы это рассказываете? biggrin
 
Stranger 15.12.2016 14:34:54
И что происходит в верхах, и почему пиCensorship хвэлшар обосрался в учебке.
Respect
Не согласен Согласен  Поддержка: 33%(2/6)

15.12.2016 16:25:00
сильвер 15.12.2016 14:23:08
казна остается, хлебные места при казне остаются.
Вот, к примеру в Англии простой алгоритм. Если в результате налогового  аудита, будет установлено
а) уклонение от уплаты налогов
б)что в рассматриваемый период имел место быть другой налоговый аудит и он не выявил нарушений
то будет назначена такая проверка, что мама не горюй и тот аудитор налоговой службы, который проводил ту проверку, скорее всего будет обвинен в служебном подлоге и дело будет передано в суд, который с вероятность 80% отправить этого чиновника в тюрьму лет на пять.
Не сэра Насирова, и не герцога Клименко, а именно ту английскую тетеньку которая непосредственно писала отчет об аудите.
 
Простое понимание личной ответственности делает английских рядовых налоговиков совершенно не восприимчивыми к давлению начальников.
 
Поэтому до тех пор, пока простые пролетарские тетки  не начнут отвечать за свои художества на проверка, на избирательных участках, при опечатывании счетчиков - нихуя с реформами не выйдет.
Не согласен Согласен  Поддержка: 75%(6/8)

15.12.2016 17:25:08
5
Кстати, рекомендую еще на эту тему. Не пожалеете - https://site.ua/volodimir.zavgorodniy/5749/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Не согласен Согласен  Поддержка: 17%(1/6)

15.12.2016 18:13:41
T-34-152 15.12.2016 17:25:08

Кстати, рекомендую еще на эту тему. Не пожалеете - https://site.ua/volodimir.zavgorodniy/5749/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
почитав.
нічого особливого...
 
Особисто Розетку бойкотую давно )
Не согласен Согласен  Поддержка: 50%(1/2)

15.12.2016 19:44:12
Як це не відбуваються рехформи?
 
Не согласен Согласен  Поддержка: 71%(5/7)

15.12.2016 20:41:19
Alihan 15.12.2016 18:44:12
Ослам сладкое низзя.
А то копыта отбросишь. All ok
ПОПа о тебе заботится, будираныч.
Не согласен Согласен  Поддержка: 33%(2/6)

16.12.2016 00:37:35
Довга стаття з правильним запитанням, але без відповіді.
 
А відповідь дуже проста - реформи не відбуваються, бо вони владі не потрібні. Їх влаштовує саме ця 25 роками і зусиллями Кравчука, Кучми: Миздобула та Якуновіча побудована система, що дохволяє красти мільярдами, переводити награбоване до офшорів і не нести ніякої відповідальності.
 
От наприклад факти - в Презідента є бізнес і він отримує прибуток з нього, що протиречить Конституції. І що? І нічого.
 
Президент ховає прибутки в офшорах, тобто не сплачує податки в рідній державі, а фіскальні органи його не переслідують за це. І що? І нічого.
 
Багато громадян України тіпу Фірташа, Порошенка, Ахмєтова мають бізнес в країні-агресорі чи на окупованих територіях. І що? І нічого.
 
Чиновники задекларували мільонні статки. В Європі це б одразу - відставка і судове переслідування, а у нас? А у нас в котєджах газ.
 
Україна добуває свій природній газ, якого цілком вистачає для потреб населення, але голова прокладки - Нафтогазу (між Укргазвидобуванням і споживачем) Коболєв пояснює високі тарифи високими цінамі на імпортований газ. тобто український газ вони продають на Захід, а там купують дорогий газ для населення. І що? І нічого.
 
Тобто, тре визнати - в Україні ніякої революції Гідності не відбулося, бо революція - це корінна зміна соціально-економічного устрою, а в нас одні підараси змінили інших - от і все.
 
Так шо наступного разу, народе, коли будеш революцію робить на забудь пустити кров скотинякам
Последний раз редактировал Сліпий Пью 16.12.2016 00:40:28
Не согласен Согласен  Поддержка: 100%(4/4)

16.12.2016 01:01:25
Бла-бла-бла!
Не согласен Согласен  Поддержка: 0%(0/0)

16.12.2016 01:03:51
Не согласен Согласен  Поддержка: 0%(0/0)

16.12.2016 01:37:43
biggrin
 
Понимаете, в каждом из нас живёт маленький инфантильный долбоёб. Когда в голове у человека что-то ломается, инфантильный долбоёб радостно хватается за рычаги управления, и человек начинает кричать: «Даёшь доллар по восемь!», или, не приведи Господи, «Волдеморт, введи назгулов!». Ну вы поняли, о чём я...
 
В менее острых случаях маленький инфантильный долбоёб, не допускаемый собственно до управления, всё равно кричит с места: «Почему реформы так медленно?», или «Липецкая фабрика!», или «Вальцман!», или ещё какую-нибудь чушь.
 
И здесь очень важно понимать, что вопрос не в том, идут ли реформы медленно или быстро, и что там с фабрикой. Иногда, хотя бы по законам вероятности, маленький инфантильный долбоёб в голове может составлять осмысленные претензии.
 
Корень проблемы в том, что он — инфантильный. Он не в курсе происходящего, и не задаётся целью разобраться. Если бы он задал правильные вопросы, ему, возможно объяснили, бы, почему реформы медленно, и почему фабрика. И потом можно было дальше обсуждать: так всё-таки медленно, или более-менее идут; или, к примеру, что сделать, чтобы быстрее.
 
Но долбоёбу не интересно. Потому что он долбоёб.
 
Он просто хочет орать.
Не согласен Согласен  Поддержка: 25%(1/4)

16.12.2016 09:59:40
T-34-152 16.12.2016 01:37:43
в каждом из нас живёт маленький инфантильный долбоёб

в некоторых людях (народ-12%ТМ) кроме маленького инфантильного долбоеба никто больше и не живет.
Не согласен Согласен  Поддержка: 40%(2/5)

16.12.2016 11:51:55
сильвер 16.12.2016 09:59:40
Excellently
Не согласен Согласен  Поддержка: 0%(0/2)

16.12.2016 20:06:20
T-34-152 16.12.2016 01:37:43
Понимаете, в каждом из нас живёт маленький инфантильный долбоёб.

В тебе точно!278385
Не согласен Согласен  Поддержка: 50%(1/2)

1 2   »






загрузка...




programming by smike
Администрация: [email protected]
© 2007-2019 durdom.in.ua
Администрация сайта не несет ответственности за
содержание материалов, размещенных пользователями.

Пожалуйста, войдите с помощью
Facebook-login