пароль
помнить
uk [ru]

Громадянський рух Програмні тези_2


Громадянський рух Програмні тези_2
Частина друга позитивний сценарій: програма, засоби, тактика
 
Перша тут:
ПРОГНОЗИ, ІННОВАЦІЇ, ІДЕЯ, МЕТА, ЗАСОБИ,
СУБ’ЄКТИ, ПЕРЕВАГИ І ЗАГРОЗИ http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/12953/user_id/8587.phtml
http://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/12967/user_id/8587.phtml
 
Передмова
 
Проект Тез напрацьований на публічне соціальне замовлення громадянських активістів. На думку прихильників, вони являють ЦІЛІСНИЙ КОНТУР можливої програми СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО оновлення України.
Форма документу відповідає мережевим можливостям: нагадує ялинку, в якій коренем і стовбуром слугує сам текст. Гілками стали лінки-посилання на публікації, більшість яких доповнюють чи пояснюють відповідну тезу. Кожна гілка, своєю чергою, має внутрішні посилання, що розгортають чи доповнюють додаткові теми. Автори використаних текстів зазначені у відповідних посиланнях – разом із адресою-джерелом.
Деякі, не згадані в тексті, але враховані публікації, подаються у додатковому списку – внизу. Наведені Тези не можуть бути самодостатніми. Поряд з викладеними пропозиціями і публікаціями існує багато інших (частково врахованих) концептуальних і галузевих напрацювань.
Всі змістовні (зазначені і незазначені) проекти та пропозиції мають бути використані при майбутньому колективному напрацюванні комплексної Програми оновлення України.
Нумерація тез наскрізна для обох частин.

 
8. Перехідний етап
 
Внаслідок наявного відставання від європейських соціальних процесів (теза 3) Україні доведеться здійснювати Спільний національний Проект в два етапи. Перший, перехідний етап має вивести до рівня європейських демократій, для чого потрібно забезпечити наступні умови:
-  негайна відповідальність за порушення законодавства і невиконання передвиборних обіцянок на основі  реального поточного громадянського контролю;
- реальна можливість громадян негайно відкликати будь-яку виборну особу з будь-якої посади, як ГАРАНТІЯ політичної відповідальності цих осіб.
Здійснення першого етапу потребує кардинально модернізувати структуру управління і мотивацію державного менеджменту.  Оновлене законодавство має передбачати механізм реального правового захисту, виключити можливості зловживання для посадовців, використати наявні мережеві механізми прямої демократії та громадянського контролю за виборними особами.
Внаслідок моральної та інтелектуальної неспроможності чинного політикуму (і «старих» громадських організацій) ініціювати і координувати процес Оновлення має Громадянський рух. Програма Оновлення (ПО) випливає із завдань Спільного національного Проекту (теза 4) і є його першим етапом.
 
Програма Оновлення вже виробляється в соціальних мережах і передбачає зокрема наступні заходи, як мінімальні:
• 1 ФОРМАЛІЗАЦІЯ ВЛАСНОСТІ
• 2 АДМІНРЕФОРМА.
• 3 РЕФОРМА ВИБОРЧОЇ СИСТЕМИ
• 4 РЕФОРМА СУДОВОЇ СИСТЕМИ
• 5 ЕКОНОМІЧНІ РЕФОРМИ
• 6 БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ
http://rabkrin.org.ua/mediawiki-1.15.1/index.php
 
Розглядається також доцільність наступних пов’язаних заходів:
1. Визнання нелегітимності чинних державних інститутів.
2. Реприватизация частини крупних підприємств.
3. Люстрация осіб, що займають керівні посади в адміністрації президента та уряді, суддів, прокурорів, офіцерів СБУ та милиции.
4. Створення нової полиції та дійсної міліції – разом з правом громадян мати вогнепальну зброю (за виключенням люстрованих та засуджених за кримінальні злочини осіб).
5. Введення англійської, як другої державної мови.
 
9. Програма-мінімум – імперативний інтернет-мандат
          
Моментом істини для Громадянського руху і всіх демократичних спільнот України стане негайне запровадження імперативного інтернет-мандату. Цей механізм  реальних політичних гарантій з’явився з настанням масової комп’ютеризації та інтернетизації.
  
Кожен виборець отримає реальне право в будь-який момент відкликати власний голос, поданий за конкретних виборних осіб чи партійні списки. В разі обману з боку обраної партії, виборець може через інтернет миттєво відкликати свій голос. Фракції нещирих партій в радах всіх рівнів будуть скорочуватися пропорційно відкликаним голосам їхніх власних виборців.
 
Коли кількість відкликаних депутатів усіх фракцій сягне 150, мандат довіри втрачає вся ВРУ у повному складі. Про це повідомляє національний сервер, і ЦВК тут же, без будь-яких погоджень з ВРУ, урядом чи президентом, призначає позачергові вибори. Та ж схема має працювати і стосовно мажоритарників: обман виборців тягне відкликання з ради: Верховної, міської чи селищної. Всі концептуальні, правові і технологічні підстави запровадження імперативного інтернет-мандату  в наявності. http://www.pravda.com.ua/columns/2011/05/16/6179814/
  
Проблема ДОВІРИ височить над політичними пристрастями та ідейними суперечностями. Для всіх рухів, блоків, партій і громадських організацій всіх регіонів, всіх майбутніх депутатів: чим гарантуєте вашу політичну відповідальнсть? Чим розрахуєтеся за обіцянки?
Рух вважає, що довіру до політиків може повернути не обіцянка, а лише гарантія своїм виборцям: впровадити імперативний інтернет-мандат.  
 
10. Громадянське суспільство
 
Будівництво держави мережаної демократії (теза 3) можливе лише за активної участі громадянського суспільства, формування якого  прискорюється завдяки швидкому поширенню соціальних мереж. Надійно захистити права та інтереси своєї особи можливо лише через захист спільних свобод та інтересів більшості суспільства. Рух має максимально використати мережі, які вперше в світовій історії надають блискучу технологічну можливість координації.  
 
Координація спільних дій мереж відбувається на принципах самокерованості і децентралізації. Рух сприяє активізації громадсько-політичних аспектів діяльності мереж, допомагає захисту спільних прав та інтересів користувачів. Рух ініціює координацію і кооперацію роботи мереж внаслідок чого постане самокерована  загальноукраїнська мережа. http://e-democracy.in.ua/prjama-demokratija/ukrajinska-perspektyva/110-forsajt-scenarij-dlja-ukrajiny
 
До розвитку і координації роботи мереж закликає, зокрема, маніфест демократичної української мережі: «Закликаємо українських інтернет-користувачів створювати громадсько-політичні районні, міські, національні мережі, продукувати пропозиції і проекти на всіх рівнях, у всіх галузях. Тільки наявність конкретних проектів може стати кроком до конструктивних і перспективних змін.             Створюйте місцеві позапартійні мережі задля координації зусиль, задля контролю за владою, задля покращення власного життя. Локальні громадянські мережі стануть координувати свої діі на основі взаємодопомоги, і скоро утворять самокеровану демократичну загальноукраїнську мережу.            Наша перевага – згуртованість і конструктивність. Ми не збираємося діяти        проти будь-кого, ми налаштовані на ТВОРЕННЯ: спільне творення нашого майбутнього.             Розповсюджуйте цей Маніфест на всіх доступних майданчиках, обмінюйтесь списками підписантів.» http://e-democracy.in.ua
/politychna-systema/51-manifest-demokratychnoji-ukrajinskoji-merezhi-proekt
 
Щоби врятувати свою власну гідність, громадянські свободи, особисті і професійні перспективи, підприємці, програмісти, юристи, журналісти, блогери, інші представники креативного класу мають вдатися до самозахисту: скоординувати акції свох галузевих мереж і тим самим – врятувати всю Україну.
Альтернатива координації цілком прозора: не погодити, не скоординувати і – не врятувати…
Таким чином, постійним завданням Руху є всебічне СПРИЯННЯ розвитку самоврядних соціальних мереж.
 
11. Рух – це динамічна самоврядна мережа
 
Розпочавши Програму Оновлення, активісти Руху
- гуртуються,
- створюють нові осередки,
- навчаються державному управлінню.
Усі три завдання вони вирішують, запроваджуючи масовий контроль поточної роботи влади як на місцях, так і в центрі. На підвищення ефективності контролю рух ініціюює загальноукраїнську кампанію «За прозорість влади». Спільна робота з контролю місцевих адміністрацій і центральних органів влади  структурує й об'єднує активістів руху, виявляє найбільш активних, освічених, розумних, порядних, організованих.
 
Головною вимогою до уряду є забезпечення прозорої інформатизації державного апарату і місцевих органів влади (включно з судами) – відповідно до європейських стандартів і міжнародних зобов’язань України. Мінімальним рівнем має стати інтернет-прозорость влади, наявної в Естонії.  
 
Вирішити проблему загальнонародного масштабу може лише загальнонародний рух: як колиска Нової держави і спосіб м’якого тиску на владу. Наймасовіша партія за своєї суті може вирішити проблеми лише частини народу. Партія прагне до влади лише в межах чинної Системи, тоді, як Україна потребує заміни чинної партійно-політичної системи, що може бути здіснено лише ЗАГАЛЬНОнародним рухом. Платформа руху є прийнятною для українців найширшого спектру переконань: від ліберал-демократів до соціал-демократів, але відсікає крайні. Рух обмежує ідеологічну базу ЗАГАЛЬНОдемократичними рамками, яких досить дляреалізації Програми Оновлення і СПІЛЬНОГО досягнення Великої української Мети (теза 5).
 
Рух формується на суто громадянській основі: поза владою, а також поза участю будь-яких партій і недемократичних громадських організацій. (http://politiko.com.ua/blogpost42094) Активісти чинних  громадських організацій/партій беруть участь в русі на індивідуальній основі. Якщо програма організації цих активістів суперечить програмним засадам Громадянського руху, вони мають вийти із своїх організацій.
 
Ключовим організаційним принципом руху є динамічна мережа. Вона забезпечує вироблення та ухвалення рішень за участю кожного бажаючого, а виконання кожного проекту – під керівництвом призначеного за відкритим конкурсом менеджера. Вся поточна робота тимчасової виконавчої структури контролюється всіма учасниками руху на основі повної прозорості. Робочі групи розформовуються після виконання завдання.
 
12. Місцеве самоврядування
 
Рух бере активну участь в розвитку місцевого самоврядування. Головну увагу в містах спрямовує на сприяння створенню об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та/чи інших первинних структур самоуправління. Квартальні та/чи районні осередки місцевого  самоуправління в містах створюються переважно з представників ОСББ, або внаслідок координації та/чи кооперації ОСББ.
 
В українських реаліях ОСББ стає масовою школою ефективного господарювання на основі самоорганізації й масового контролю управління на принципах довіри, взаємодопомоги, відповідальності. Усвідомлення відповідальності власників житла за утримання й використання свого приватного майна разом зі спільним майном об'єднання – це шлях до самоусвідомлення нової парадигми політичного процесу (теза 1).
 
Спільний захист інтересів перед чинною владою є перехідним етапом до прямої демократії в місцевому самоврядуванні, сприяє політичній поінформованості, піднімає рівень правової освіченості і правосвідомості. Досвід спілкування з державними й комунальними структурами прискорює руйнацію міфу бюрократичної утаємниченості й сакральності влади.
Високі темпи кондомініумізації, що викликані економічними потребами суспільства, надають можливість використати соціально-економічний процес для кардинального суспільно-політичного оновлення. Мережа кондомініумів – найміцніша підвалина самоврядування міської громади.
 
Разом з ОСББ рух сприяє створенню осередків самоврядування інших форм, для чого створюється відповідна законодавча основа.

13. Кадри для управління

  
Ключовою умовою реалізації Програми стануть нові менеджери державного управління, які не отруєні вірусом корупції. Їх треба заздалегідь шукати і готувати в кількості, якої вистачить для майбутньої одномоментної заміни всієї керівної ланки державної влади: як по територіях, так і по центральних органах влади.
 
Фахівці відповідних профілів, що частково вже згуртувалися в соціальних мережах, поступово кооперуються і складуть робочі групи і групи експертів з конкретних напрямків опрацювання і реалізації Програми Оновлення. Механізмом спільної роботи над документами, а також формування осередків (галузевих і регіональних) може стати вікітехнологія.
 
Активісти руху мають не лише аналізувати роботу "підконтрольних" органів влади в поточному режимі, а й пропонувати альтернативні рішення. В разі потреби – набувати відповідну кваліфікацію, освіту, досвід.  Досвід управлінської роботи майбутні менеджери державного управління набувають заздалегідь, поза межами державних і партійних структур, що вражені корупцією. (http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/15/5384338/).
 
Основним засобом навчання і отримання управлінського досвіду стає громадська робота із створення і забезпечення роботи нових Громадянських структур (переважно мережевих, без керівного ядра). Так майбутні державні службовці опанують технологію функціонування самокерованих груп.
 
Одночасна заміна усього керівного прошарку потрібна задля блокування саботажу, який чинять оновленню корумповані керівники державного апарату http://world.pravda.com.ua/columns/2010/09/29/5424418/view_print/. Нові керівники старих структур призначаються лише на час створення нових (прозорих) структур державного і комунального апаратів влади для підготовки та проведення референдуму із зміни політичної системи. Після цього вони подають і відставку і можуть претендувати на постійні посади в оновленій структурі держави лише на загальних підставах – відповідно до прозорих конкурсів.
 
14. Примус влади до демократизації
 
Демократична українська мережа від перших кроків має усіма засобами розповсюджувати інформацію про потребу суспільства в Програмі Оновлення, заохочувати громадян до участі у створенні Спільного перспективного Проекту.
Максимум громадян мають зрозуміти, що негайний результат Оновлення країна отримає від підвищення якості управлінських рішень з двох джерел: впорядкованості роботи апарату, який очолять кваліфіковані некорумповані службовці, та від підключення масового інтелекту до вироблення рішень (за допомогою мережевих засобів).
 
Стратегічний ефект принесе вивільнення здібностей громадян, які отримають перспективу вільного особистого розвитку внаслідок справедливих і рівних умов доступу до освіти і кар’єрного зростання.
Нова Держава, звільнена від влади олігархів, припинить розкрадання державної і комунальної власності, оптимізує оподаткування, виведе з тіні напівлегальний бізнес. Придушення корупції, стабільність законодавства і прозорість влади посприяє інвестиційному клімату, приверне солідні капітали, що посприяє прискоренню соціально-економічного розвитку.
 
Реальна альтернатива розвитку країни, яку створює Рух, отримає громадську підтримку, яка стане суттєвим засобом м’якого тиску на владу. У відповідь влада змушена буде робити певні поступки громадянській опозиції, щоби уникнути всеукраїнської кампанії громадянської непокори.
 
В разі затримки поступок, або принципової неспроможності влади втілити пропозиції і вимоги громадянського суспільства, може загостритися політична криза. В таких умовах вірогідно виникнення Майдану -2 одночасно в багатьох містах України  під одним, синьо-жовтим прапором.
 
Під тиском громадянської непокори Президент буде змушений призначити тимчасовий уряд для організації референдуму з Нової конституції і проведення позачергових виборів до всіх органів влади Оновленої держави. Кандидати на посади в тимчасовому Кабінеті виявляться в ході створення пакету законодавства і демократичної мережі. Заздалегідь підготовлений механізм http://world.pravda.com.ua/columns/2010/12/13/5667262/ і кадри для підготовки і проведення виборів мінімізують тиск на виборців з боку фінансових і владних структур, заблокують можливість фальсифікацій при підрахунку голосів.
 
Після легітимації Нової суспільної угоди та оновлення структури і кадрів державного апаратату Рух продовжить поточний конт
роль за роботою органів влади і новопризначених керівників.
 
У співпраці з новими громадськими організаціями і державними органами рух розпочне другий етап реалізації Спільного національного Проекту – трансформацію Нової Держави в державу мережаної демократії, щоби вивести Україну до складу лідерів Європи. http://world.pravda.com.ua/columns/2010/11/26/5601111/
 
Додаткові публікації:
 
- Пришло время отказаться от догматики партийной организации власти http://www.novayagazeta.ru/comments/50393.html
 
- Неминучість "креативної" революції: від теорії до практики http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/445-nemynuchist-qkreatyvnojiq-revoljuciji-vid-teoriji-do-praktyky
 
- Социальные сети и гражданская мобилизация http://politiko.ua/blogpost63017
 
- А голос мій – поверніть, будь ласка…
       http://e-democracy.in.ua/ljudyna/61-oleksandr-tertychnyj
 
- Політичного бугая можна і треба закільцювати
http://www.pravda.com.ua/columns/2011/05/16/6179814/
 
- Конституція: після запитань «чому так?» і «що робити?» пора розглянути «яким чином?»
http://world.pravda.com.ua/columns/2011/06/29/6340672/
 
- Сценарій прискорення суспільного розвитку http://zgroup.com.ua/article.php?articleid=4883
 
- Cистема електронного голосування: як це має робитися
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/401-cystema-elektronnogo-golosuvannja
 
- Всіх Громадян вітаю з дійсною незалежністю – технологічною http://politiko.ua/blogpost54704
21.01.2012
 
Олександр Тертичний
 
http://e-democracy.in.ua/politychna-systema/469-gromadjanskyj-ruh2-tezy-do-programy
 
© tertychnyi [21.01.2012] | Просмотров: 1439

2 3 4 5
 Рейтинг: 33.3/17

Комментарии доступны только зарегистрированным -> Войти или зарегистрироваться



programming by smike
Администрация: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Администрация сайта не несет ответственности за
содержание материалов, размещенных пользователями.

Забыл пароль :: Регистрация
пароль
помнить