для старих юзерів
пам’ятати
[uk] ru

ЧОМУ Я ПОВАЖАЮ УКРАЇНСЬКУ ДЕРЖАВНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТИМОШЕНКО


ЧОМУ Я ПОВАЖАЮ УКРАЇНСЬКУ  ДЕРЖАВНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТИМОШЕНКО
Прочитав ИМХО шановного санітара sandorka «Почему я люблю Юлю Тимошенко». Співстававив його роздуми із своїми і вирішив викласти свої погляди. Про любов, звичайно, мови не може бути. За складом свого характеру та світоглядними позиціями особисто я владу не може любити, так само і її носіїв, окремих представників влади. Я до влади завжди в опозиції. Але діяльність влади за своїми методичними критеріями я завжди оцінюю і характеризую її ефективність діяльності. Мені постійно вбачається діяльність влади недостатньо ефективною, що можна було і краще спрацювати.
 
Звичайно, до оцінки ефективності діяльності окремих носіїв державної влади потрібно підходити за певними метричними параметрами, за певною метрикою. Оцінити можна тільки у порівнянні конкретних економічних та соціальних показників у різні періоди, у виконанні окремих її носіїв. Особливо це відмічається у нашій українській економічній системі. Системі, де вплив і дія Законів України в багатьох випадках не діє, немає усталених історичних традицій. Відповідно, вплив особистості в таких умовах викристалізовується особливо яскраво.
 
Так, я підкреслюю, що я поважаю і віддаю належну повагу і оцінку державної діяльності Ю.В. Тимошенко. До цього я підходжу із таких поглядів, які попробую тут і викласти.
 
Саму Тимошенко я почав помічати на політичному полі України десь із 1998-1999 рр., коли вона була Головою комітету ВР України із питань бюджету. В силу своїх особистих інтересів, завжди цікавився бюджетами, їх розробкою та виконаннями. Не треба мені описувати за стан бюджету 1999 р. Ми всі добре пам’ятаємо той рік, та і попередні роки, коли борги з виплати зарплат та пенсій перевищували два роки. А причиною було тільки те, що влада не виконувала своїх основних функцій – наповнення дохідної частини бюджету. Скажімо в той рік (1999 р.) доходи державного бюджету склали тільки 19 млрд грн, а видатки – 21 млрд. Це становило лише 14 % від ВВП. Чи міг державний бюджет із 14 % часткою забезпечити всі функції держави? Звичайно, НІ. Про це свідчать колосальні борги не тільки зарплат, а всіх і всім, суцільна заборгованість, бартерні розрахунки, бюджетні взаємозаліки.
 
Із грудня 1999 р. Тимошенко із ВР України переходить працювати у КМ України. В цей час розробляється новий Бюджетний кодекс України, розробляється єдина бюджетна класифікація. І на цій основі приймається Закон України «Про Державний бюджет України на 2000 р», де закладаються базові показники за доходами у 36 млрд грн та видатками 35 млрд. Чи можна було описати, зрозуміти революційний підхід до такого зростання? Від досягнутого за 1999 р. показника доходів у 19 млрд грн відразу - до 36 млрд., що становило вже біля 22 % ВВП. Можна сказати, що це на грані фантастики, але ж цей бюджет був успішно виконаний. Чи хтось сумнівається, що до розробки Бюджетного кодексу та планування і виконання бюджету в той 2000 р. пряме відношення має Тимошенко. Що можна сказати про такий подвиг? Без пафосу можна і так сказати. Результатом стало погашення за один рік багаторічної заборгованості із зарплатою, значно кращим фінансуванням всіх галузей народного господарства, взаєморозрахунками і покращення фінансового стану всіх.
 
Чи треба говорити про якість влади за 2001 рік, коли доходи державного бюджету склали лише 38 млрд грн або знову впали до 18 % від ВВП. Порівнюється приріст за один рік понад 17 млрд грн і 2 млрд грн за інший рік? Це характеризує ефективність влади?
 
Керівництво України за 2004 рік приймали два Закони України «Про Державний бюджет». Спочатку приймався закон із показниками доходів на рівні 60 млрд грн (від 27 листопада 2003 р.), згодом приймався закон про внесення змін у закон і доходи збільшували до 65 млрд (вд 17 червня 2004 р.). Фактичне виконання склало біля 67 млрд грн.
 
Як можна характеризувати владу із таким прогнозуванням і плануванням? Це є рівень кваліфікації? За рік 2 Закони України «Про державний бюджет». А це ж два роки працює одна і таж команда. Вона ж розробляє проект ЗУ «Про Державний бюджет України на 2005 р.» і вносить базовий показник за доходами на рівні – 87 млрд грн.
 
У 2005 р. знову у владні коридори входить Тимошенко. Чи потрібно говорити, що вона переглядає показники Державного бюджету і вносить зміни. Які вже передбачають доходи на рівні 106 млрд грн тобто до 24 % ВВП. І можна підкреслити, що ці призначення виконуються на більше, ніж 99%. Чи потрібно вести мову, що країні краще жити на збільшені доходи державного бюджету? Що саме від цього залежать розміри мінімальної зарплати, прожиткового мінімуму та інші соціальні показники. Та й ВВП за той рік зріс із 345 млрд грн в 2004 р. до 441 млрд грн в 2005 р. або на 28 %.
 
Вже за 2006 р. доходи державного бюджету визначаються на рівні 125 млрд грн. Єхануров дуже страхувавсь, щоб виконати занижені показники та дати можливість своїм любим друзям вільно будувати свої бізнес-імперії. Так само планувались показники 2007 р., коли ці основні показники за доходами державного бюджету у проекті визначались на рівні 140 млрд грн, а призначались вже у ЗУ «Про Державний бюджет України на 2007 р.» на рівні 147 млрд грн. Державні «пацани» підходили осторожно, не задумуючись над проблемами фінансування державного сектору.
 
У вересні 2007 р. влада подає до ВР України проект Державного бюджету. Але в кінці того року у владні коридори знову заходить Тимошенко. Чи потрібно підкреслювати різницю підходів до основного фінансового документу держави? Напевне і так зрозуміло, що коли у проекті пропонувалось затвердити доходи державного бюджету на рівні 190 млрд грн, то в грудні приймається Закон, який збільшив такі доходи до 215 млрд грн. Фактичне виконання склало 232 млрд грн, а видатки – 267 млрд грн. Знову в цей рік суттєво зростають соціальні стандарти рівня життя населення.
 
Так, треба визнати, що в 2009 р. була криза виробництва. Виконання планів економічного і соціального розвитку давалось дуже важко. Зрозуміло, що цьому дуже «сприяв» і Ющенко із різними доброзичливцями різних благ народу. Саме вони призначені показники доходів бюджету в обсягах 237 млрд грн через Постанови ВР України збільшують до 255 млрд грн. І це все під риторику, що бюджет треба привести до реалій економічного виробництва, тобто спаду виробництва. І це в такий час, ВР Україна всупереч показникам соціальних стандартів закладених у Державному бюджеті приймає новий Закон України, який і ще піднімає соціальні стандарти. І вони, звичайно, не могли бути виконані. Тому, що при спаді економічного виробництва на 14,8 % важко виконувались і ті призначення за бюджетом. І все ж і в таких умовах доходи бюджету виконані в сумі 225 млрд грн при дефіциті менше як 20 млрд грн. Практично населення не відчуло за соціальними стандартами кризи, виплата пенсій та зарплат проводилась відповідно розписів. В таких умовах державний борг зріс до 308 млрд грн або до 30 млрд дол.. І це становило біля 30 % від боргових зобов’язань України на початок 2010 р.
 
І як можна обґрунтувати діяльність влади за 2010 р.? Коли приймається державний бюджет з доходами у 267 млрд грн, а потім вони зменшуються до 252 млрд грн, а виконуються – на рівні 240 млрд грн? Вперше за історію Української держави показники державного бюджету в процесі виконання зменшували. І чи можливо було виконати призначення доходів бюджету? Два загальновідомі факти про це яскраво підкреслюють. Відомі факти списання податкових боргів у сумі 24 млрд грн за енергоносії своїм людям та несплата сумновідомою фірмою «Лівела» податків у сумі 3 млрд грн за ввезення нафти. Тільки два конкретних факти забезпечували виконання призначених у Законі України доходів бюджету. А скільки, очевидно, було окремих списань податкових боргів, що не знайшло публічного висвітлення у ЗМІ? І чи хтось сумнівається, що такі факти мали місце?
 
Можна тут підкреслювати за суттєве збільшення державного боргу за ці останні два роки. На вересень 2011 р. державний борг вже перевищив 60 млрд дол. або 480 млрд грн. За ці дні ми чуємо про нові запозичення і безсумнівно, що він до кінця ще значно зросте. Цей борг вже становить понад 50 % сукупного боргу України, який вже перевищує 123 млрд дол..
 
Я в короткій замітці відзначив тільки один показник за доходами державного бюджету, який у виконанні державного службовця вищого рангу істотно відрізняється за показники у виконанні такого ж рангу держслужбовців. А це ж треба розуміти, що саме цей показник характеризує кваліфікацію влади у виконанні покладених на них функцій та завдань. За ці роки можна наводити та порівнювати інші показники економічного і соціального розвитку України. І вони будуть дуже вигідно відрізнятись при виконанні Тимошенко.
 
Можна тут повести мову за новий Бюджетний кодекс України, який практично не покращив функціонування бюджетного устрою; за Податковий кодекс України, який відкинув Україну на 183 місці у світовому рейтингу прозорості і ефективності податкових систем; за зміни до пенсійного законодавства, які вже зараз позбавлять до 50 % сільських жителів та до 30-40 % жителів міст права на пенсію, оскільки, вони не будуть мати того страхового стажу в 30 років для жінок та 35 років для чоловіків. І можна багато наводити моментів, які неприйнятні у демократичному суспільстві, але в силу різних причин, найчастіше через просту непрофесійність, запроваджуються у сучасну практику суспільного життя України.
 
Знаючи це все, порівнюючи з іншими періодами, неможливо не відзначити ту державницьку діяльність Тимошенко за яку вона заслуговує на повагу та вдячність.
 
І ми тут вже стільки вели полеміку з різними відхиленнями, які неспроможні навести хоч якісь приклади, всього того що їй приписують хворобливі уявлення. Навіть цей судовий процес свідчить, що неможливо щось приписати до державної діяльності Тимошенко. Я не брався аналізувати ці звинувачення Тимошенко у суді, оскільки, тут описано це все достатньо фахівцями у газових питаннях. І всім, хто хоче щось зрозуміти, то зрозуміло.
 
На даний момент, коли я пишу ці рядки вже відоме рішення суду. Це все якісь елементи тактики тієї великої стратегії, яку дехто вміло розігрує. І яку ще неможливо до кінця зрозуміти. Але як би ще апеляційний суд не закінчився, зрозуміло, що це ще не закінчення цього ганебного фарсу. І продовження буде дуже важким для населення  та для держави Україна. Ще не зрозуміло, як вона (Україна) буде вибиратись з цієї ганебної ситуації.
 
Разом з тим, у мене немає сумніву, що український народ, держава, виберуться із цієї ситуації кращою, здоровшою і буде забезпечувати своє населення нормальними умовами життя.
© dobryj51 [11.10.2011] | Переглядів: 3052

2 3 4 5
 Рейтинг: 45.5/56

Коментарі доступні тільки зареєстрованим -> Увійти через Facebook



programming by smike
Адміністрація: [email protected]
© 2007-2024 durdom.in.ua
Адміністрація сайту не несе відповідальності за
зміст матеріалів, розміщених користувачами.

Вхід через Facebook